sap_2000 Svart 6.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2014 bergetun skrev On 5.7.2014 at 0.35: Installerte en dobbel USB lader, kjøpt fra Kina til den nette sum av 14 USD . Den så kjekk ut :-) Har du en link du vil dele? Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
bergetun Svart 6.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2014 sap_2000 skrev On 6.7.2014 at 22.26: Den så kjekk ut :-) Har du en link du vil dele? Here you go : http://www.ebay.com/itm/DUAL-USB-CHARGER-SOCKET-USB-2-0-Charger-FOR-BOAT-Motorhome-ATV-pick-up-/221468359800?pt=Boat_Parts_Accessories_Gear&hash=item33908afc78&vxp=mtr Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 6.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2014 (redigert) Takker. Kjekk sak det der. Var litt utolmodig og fant selv http://www.ebay.com/itm/Duel-2-USB-Outlet-1A-2-1A-Port-Socket-Charger-For-Car-Boat-Motorcycle-12-volt-/400736073911?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item5d4dbb38b7&vxp=mtr Samt en dobbel med USB og Voltmeter for 18 USD http://www.ebay.com/itm/2-USB-Port-Charger-LED-Duel-With-DC-Voltmeter-Digital-For-Car-Boat-Marine-Carvan-/271539730527?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3f3907785f Redigert 6.Juli.2014 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Nøtterøy Svart 6.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2014 Ellers så finnes dette på Biltema til 59,90 http://www.biltema.no/no/Sok/?query=usb Sitér dette innlegget Link to post
larss Svart 7.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2014 Hei Jeg monterte en slik i går, http://www.flak.no/produkter/Elektrisk_utstyr/Brytere_og_kontakter/Dobbeltkontakt_for_12V_og_USB Og en enkel sig tenneri stikk lugaren, nå kan mor og barn lade padder og podder. larss Sitér dette innlegget Link to post
TasleT Svart 7.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2014 Skadet SB propeller da båten rak for nært land mot en fjærestein i forbindelse med oppsett / løft til land. Helv..te!! ( Å ja, jeg vet det: Mange fryder seg sikkert!) Sitér dette innlegget http://www.tore.aasli.no Link to post
Popeye70 Svart 7.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2014 Fikk lagt inn nye uteputer (type Biltema) til cockpit, kjøpt inn overmadrass til foreldrelugaren og fikk byttet pumpa på dassen fra eldre Jabsco til en ny Jabsco Twist'n'Lock. Pumpebyttet gikk overraskende problemfritt, og nå fungerer også innpumping av sjøvann. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Guest Avmønstret# Svart 7.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2014 Ikke mye. Monterte opp et lensetakkel, fant opp en klut med tau til å droppe i sjøen og vaske cockpit med. Gammel vaskefille som holder mye vann. Skura dekk i et skybrudd. Fylte 10 ltr diesel. Rydda i stuverommet, hurra!:-) Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 8.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2014 Ikke i dag, men etter at regnværet ga seg i går ble det en runde med olje på rekka og badeplattformen. Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Roger jo Svart 8.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2014 Fikk ikke start på Forden i går var så hvitt den sveiv rundt og instrumentene danset samba. I kjelleren fant jeg kablene til 9 instrumenter sammensmeltet og hete. Tok en nød rep. skjøtet inn 1,5 m x 17 kabler så nå er vi klar for neste utfordring, kjekt med gammel båt som en kan skru på. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Popeye70 Svart 8.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2014 (redigert) Startet båtferien i dag. Første etappe går fra Leangbukta til Son. Passerer campingen før Filtvedt nå. Rett etter runding Blakstadtangen fikk jeg denne kjekkasen opp på siden og forbi. Nøkternt estimert ca 10-15 meter unna... Og hva skjer når han har passert? Jo, han skal til styrbord... Redigert 8.Juli.2014 av Popeye70 (see edit history) Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
.Snorre Svart 8.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2014 Registerreimen til yanmaren ble byttet i dag. Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 8.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2014 Byttet 2 nye forbruksbatteri, og gjorde litt div arbeid, båtferie begynner no på fredag. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
jørn Svart 8.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2014 Lagt ut båten på finn.no (regner med at dette ikke sees på som reklame). Har lyst til å kjøpe en GP 700 SE :) Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 8.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2014 I dag - vel egentlig en jobb over 3 dager. Begynnte den 7, Har hatt ute å sjekket impeller, var god åog ble satt inn igjen. (har reserve liggende) Tømt ut all den gamle frostvæsken i motoren, skyllet igjenom, og fylt opp med ferskvann og 1 l systemrens = ca 20%. Dette ligger nå å godgjør seg til i morgen - i dag utpå ettermiddagen (2 døgn) så tappes det ut, skylle igjennom og fylles opp med vann/frostvæske. Montert inn to nye høytalere ute. Vasket og stelt, sjekket batterier. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Leon KAD502 Svart 9.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2014 I dag har jeg lagt opp diodelys etter kantene i båten. Skal ha dimmer også, men så klart hadde jeg kjøpt til LED og ikke dioder. Det kommer nok snart. Og, om noen skulle føle for å spørre hvorfor jeg ikke trekker om intriøret, så er sbaret: Det kommer når jeg får råd til det. Sitér dette innlegget Mvh. Leon 1981 mod. Skarpnes 30 - Havna i Røykenvik/Brandbu Link to post
Pequod Svart 9.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2014 Monterte egendesignet holder for iPhone til instrumentbordet. Gikk greit det... Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Worry II Svart 9.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2014 Pequod skrev On 9.7.2014 at 7.25: Monterte egendesignet holder for iPhone til instrumentbordet. Gikk greit det... Du hadde kanskje til og med alle delene på lager ? Sitér dette innlegget Link to post
Blaamyra Svart 9.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2014 Montert ekstra trinn på utsiden av badeplatformen. Sitér dette innlegget Det er bedre å være rik og frisk enn syk og fattig! Link to post
TasleT Svart 9.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2014 Bunnsmurt.. Sitér dette innlegget http://www.tore.aasli.no Link to post
wabby Svart 9.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2014 Montert flaggfeste, fikset på hovedstrømbryteren som var lagt opp feil av tidligere eier og kjøpt vannskål til hunden til å ha i båten :) I tillegg så hang nabobåten og slo i brygga og hadde skrapet opp helge baugen. Fant to tau og bant den opp på nytt samt la litt skumgummi på bryggekanten hans som jeg hadde til overs. Gjorde vondt å se den baugen :-/ Mange hakk etter nattens uvær. Sitér dette innlegget Link to post
Pjolter Svart 9.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2014 Lakkert trapp opp til fly, oljet Teak møbler Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
sap_2000 Svart 9.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2014 Byttet olje og filter på Cumminsn. Var litt tidlig å bytte olje nå på 2 mnd og bare 50 gangtimer, men jeg vet ikke hvor mye som vil bli kjørt i ferien, og vil ikke risikere å overskride min selvpålagte skiftintervall ;-) Varmeste jobben jeg noen gang har gjort. 28 grader, steikende sol og så holde på i et rom sammen med en 800 kg jernklump som holder 80 grader. Svettet vel bort et par luter vil jeg tro, hehe. Trodde jeg skulle krepere. Pela-pumpen imploderte og sugde seg flat av kominasjonen 50 grader motorrom, 70 grader olje og vakuum. En liten geekraport. Ut med olja Fargen på "gammel" olje Pela'n imploderte i varmen. Har ikke opplevd det før på de 10 årene jeg har brukt slik pumpe. Gammelt filter suges tomt, så ned i peilerøret med sugeslangen nok en gang for å få ut siste rest. Får ut så godt som 15 av 15,1 liter kapasitet :-) Nytt filter fylles opp, så motor, peile, starte, vente, peile 3-4 ganger, ok :-) Nå kan ferien starte med gullende rent blod i motorens årer. Og da er skipperens følse på topp. Det siste er nok det viktigste, hehe ;-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Pequod Svart 9.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2014 Worry II skrev On 9.7.2014 at 7.33: Du hadde kanskje til og med alle delene på lager ? Mulig det ja... Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
MaSa Svart 10.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2014 Rubbet og polerte over fenderlisten igår,idag skal det vokses og gjøres klart for 3uker ferie fra i morgen :) Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.