Chilli Solbris Svart 27.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2014 (redigert) Ikke min heldigvis! Fikk reddet en i havna fra å synke i natt. Lekkasje gjennom drevet. Redigert 27.Juli.2014 av Erikda (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Popeye70 Svart 27.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2014 Har vasket vannlinja hele veien rundt og pumpet opp gummibåten til riktig trykk. Fant endelig overgangen så jeg fikk pumpet... Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Catch22 Svart 27.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2014 Det var vel ikke du som var underholdningen Popeye? UGLESETT skrev On 23.7.2014 at 6.47: Badevannet er upåklagelig om dagen. Har nettopp tatt morgenbadet. Eieren i nabobåten vasker vannlinjen. Ei skurefille i den ene hånden og febrilsk visping med den andre klarer han såvidt å holde seg flytende. God underholdning under frokosten . Sitér dette innlegget Link to post
Stig Å. Svart 27.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2014 Fikk meg ny båt i går da snekka ble for treig opp Glomma. Skal pusse opp en Skagerak 21 når den blir tatt opp til høsten :) Sitér dette innlegget Link to post
23 fot Svart 27.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2014 Demonterte 14 1/4 - 25 Ballistic prop.i går etter å ha hadd møte med noe under vannlinja....fa...n ! Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 27.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2014 Gratulerer med ny båt Stig A- Å. Du får lage prosjekttråd når du kommer så langt. Henta meg ny (brukt) båt på tirsdag jeg, en GP 700 SE, så nå koster jeg opp over elva i motsetning til snekka jeg hadde. Sitér dette innlegget Link to post
Stig Å. Svart 27.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2014 Takker for det jørn :) Skal lage det ja. Er mye kjekkere og ha rask båt opp elva ja hehe Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 27.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2014 Catch22 skrev On 27.7.2014 at 11.23: Det var vel ikke du som var underholdningen Popeye? Nei, jeg ligger med kun én annen norsk båt, og eieren er ikke her på BP (såvidt jeg vet). ;-) Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Chilli Solbris Svart 28.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2014 Demontert brytere til lanternene smurt de opp og vips så virket de igjen..... Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Stig Å. Svart 28.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2014 Skiftet bensin filteret i dag men nå vil ikke motoren starte, får ikke bensinen bak til motoren :( Skal prøve og montere håndpumpe i morgen Sitér dette innlegget Link to post
Anjuma Svart 28.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2014 Med nyervervet stålbåt mangler det ikke på gjøremål, men det er nå kjekt å pusle litt mens man ligger i uthavn også da :) Fikk montert trådløs fjernkontroll til ankervinsjen... så legger nå bort spriralkabelen. Den kostet hele 60 kroner på dx.com :) Monterte også LED-utelys på dekk for litt lys på sene nattestimer samt monterte 3 70Amp batterier som erstattning for et defekt 150Amp. Med 210Amp forbruksbank pluss startbatt på 150Amp så håper jeg det gå greit å ligge ute litt. I morra må jeg flytte 220v/1000w konverteren ned under dørken for den bråker (viftestøy) for mye... Sitér dette innlegget Reparasjon av kretskort til Wallas dieselvarmere. https://baatplassen.n...hp?product=5533 Link to post
KennethStrand Svart 29.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2014 Har fått montert ny komfyr og nytt kjøleskap. Venter bare på resten av delene til styringen. Hadde teleflex og skal bytte til hydraulisk. Så da får jeg styringen på fly igjen. Skal bli en glede. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 29.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2014 Har vasket hele båten utvendig, og manner meg opp til endelig å få satt navnet bak på båten. Må jo sitte korrekt på første forsøk... Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Bitteliten Svart 29.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2014 vaska måkedritt.... i går - og i dag. EM i seiling i havna gir mye måker.... og fiksa på jolla. Bytta bensinfilter, tennplugger og throttle position sensor. Når går den superfint igjen etter litt småfusking tidligere i sommer :-) Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 29.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2014 Vaska masse måkedrit jeg også. Uvanlig mye i dag.. Store klumper! Så ble det en liten solskinnstur. Nå sitter jeg inne å hører regnet utenfor. Venter på oppholds så jeg kan gå til bilen... Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
sebba2 Svart 29.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2014 prøvd og FIXE DEN UTEN Å LYKKES Sitér dette innlegget -Today Is Another Smoke Some Cigarettes, Spend Some Money And Drink Some Caffeine Day Today.. -Phil Harris Link to post
Trophy Svart 29.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2014 Skifte kjølevannet på styrbord motor... på tide ja Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Anjuma Svart 29.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2014 Er litt kjekt å være produktiv når en ligger i uthavn. Fikk flyttet konverteren til under dekk.... Deilig å bli kvitt viftelyden :) Og så fikk jeg skrudd fast dassen... Det var ikke noe særlig å sitte på en gyngestol! Sitér dette innlegget Reparasjon av kretskort til Wallas dieselvarmere. https://baatplassen.n...hp?product=5533 Link to post
Key Freak Svart 29.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2014 Fikset det ene blusset på gasskomfyren. Det slukket så fort man slapp bryteren. Gjorde den samme øvelsen som Tobixen har beskrevet i en annen tråd. Nå brenner det som det skal. :-) Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Anjuma Svart 29.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2014 Kan du linke til oppskriften Key Freak? Min virker, men den "glapp" to ganger i går så det kunne være kjekt å vært føre var. Sitér dette innlegget Reparasjon av kretskort til Wallas dieselvarmere. https://baatplassen.n...hp?product=5533 Link to post
Key Freak Svart 29.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2014 Skal se om jeg finner tråden i morgen. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Key Freak Svart 29.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2014 Her er den: https://baatplassen.no/i/index.php?/topic/111114-Gassbrenner-med-gåen-temperatursikring Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Anjuma Svart 29.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2014 takker og bukker :) Sitér dette innlegget Reparasjon av kretskort til Wallas dieselvarmere. https://baatplassen.n...hp?product=5533 Link to post
Astor Svart 30.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2014 Gummihjulet på kjettingrulla har delt seg slik at kjettingen kiler seg fast når ankeret skal ut. Prøver å finne en ny rulle gjennom lokal leverandør. Har ellers hatt en problemfri båtsommmer. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
spiir Svart 30.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2014 Måtte dykke og skrape ren propellen for rur... Hadde litt under kjølen også som jeg fjernet i samme slengen... Bedre å gjøre det nå mens det er godt og varmt i vannet, enn å vente til høsten... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.