Tom Rør Svart 9.Desember.2014 Del på Facebook Svart 9.Desember.2014 Sjekket båten jeg også, og jeg har mer enn nok fortøyninger, og da jeg får vinden rett i baugen, så ligger båten relativt rolig. Begynner å bli rimelig høyt vann også, så jeg er glad jeg ligger på flytebrygge. Sitér dette innlegget Link to post
BOBO II Svart 10.Desember.2014 Del på Facebook Svart 10.Desember.2014 Klokka er nå 02.00 og jeg er den eneste som er og kanskje har vært på brygga og sjekket fortøyning og kalesje i blosten. Faktisk koselig med varm kaffe en julemarsipan og ringenes herre på tv 20 grader i båten med kuling rundt ørene. Mulig jeg er litt for mye bekymret men er i dag glad for at jeg har Tatt Den Koseturen . Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
BOBO II Svart 10.Desember.2014 Del på Facebook Svart 10.Desember.2014 (redigert) Dobbel Redigert 10.Desember.2014 av Bergstad (see edit history) Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
hanto1 Svart 10.Desember.2014 Del på Facebook Svart 10.Desember.2014 Sjekket at alle tamper var hele etter nattens herjinger, så ut som alle båtene i havna slapp med skrekken denne gang også. Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 10.Desember.2014 Del på Facebook Svart 10.Desember.2014 (redigert) Var nedom båten etter jobb i går kveld og dobbeltsjekket fortøyninger samt surret en liten presenning jeg har over kalesjen (mest for å hindre måkeskitt på den ettersom den snurregreie ikke virker 100%). Allerede da blåste det ganske så kraftig og båten lå ikke i ro, for å si det slik. Nå på morgenkvisten rakk jeg ikke nedom før jobb for å sjekke ståa, men skal gjøre det i ettermiddag. Ser imidlertid båten min på webkamera fra båthavna, så jeg kan i alle fall konstatere at den ligger på plass med presenning og, så vidt jeg kan se, alle fortøyninger inntakt. Men jeg føler meg vel ikke helt sikker før jeg har tatt en titt i ettermiddag... På den annen side blåste det vel like mye ved endel tilfeller i desember i fjor, og da gikk alt bra, så jeg er ikke veldig, veldig bekymret... Redigert 10.Desember.2014 av Pequod (see edit history) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Frode Stiansen Svart 10.Desember.2014 Del på Facebook Svart 10.Desember.2014 Lakket eksosbend/blandebend etter innmontering av eksos temperaturføler. Snart montere bendet på plass igjen og prøvekjøre. Maks temp skal være 466 grader ved 3800 rpm. Må bare bli litt bedre vær først. Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 10.Desember.2014 Del på Facebook Svart 10.Desember.2014 466 grader Det var ikke småtteri. Eller måler du i en litt sær enhet? Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Frode Stiansen Svart 10.Desember.2014 Del på Facebook Svart 10.Desember.2014 Hehe. Disse 466 gradene er eksostemperatur rett ut fra turbo. Dette er tall hentet fra VP sin manual og gjelder KAD 44. Noe høyere på KAD 300 og noe lavere på 41 motorene og opp til og med KAD 43. Sitér dette innlegget Link to post
Olepo Svart 10.Desember.2014 Del på Facebook Svart 10.Desember.2014 Har akkurat vært nede i havna og sjekket tilstand på båt og presenning etter nattens uvær. Ser ut til at det nye dekkstativet fra Norena har bestått første test, og alt var bare velstand. (Så i hvert fall slik ut i mørket ...) Ikke sikkert vinden har tatt så voldsomt i havna vår, det så ut til at de fleste båtene på opplagsplassen hadde klart seg fint og fortsatt stod med "burkaen" intakt. Imidlertid var det ganske høy vannstand nå i kveld, det gikk faktisk allerede over det nederste nivået på gjestebryggene i Holmestrand. Så de som har båt fortøyd ved fast brygge bør nok sjekke fortøyningene sine . Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 12.Desember.2014 Del på Facebook Svart 12.Desember.2014 Har konservert generatoren, og så etter fornuftig løsning for å "koble vekk" de delene av ferskvannsystemet som jeg ikke trenger, for å kunne strekke sesongen utover. Det hadde klokka 17.30 i kveld lagt seg en tynn ishinne på vannet i Bestumkilen, så det spørs om det er bryderiet verdt å lage seg masse jobb, hvis det ikke lar seg gjøre å komme ut fra båtforeninga om ikke lenge Sitér dette innlegget Link to post
Fjord21DC Svart 12.Desember.2014 Del på Facebook Svart 12.Desember.2014 Montert eagle-eyes ledlys.. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 14.Desember.2014 Del på Facebook Svart 14.Desember.2014 Avsluttet sesongen før planlagt, pga. lekkasje fra babord dieseltank Konservert generator,begge motorene, tømt vannsystemet for vann, samt hatt frostvæske i alle vannlåser og i klosetter. Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 14.Desember.2014 Del på Facebook Svart 14.Desember.2014 Kjipt Tom Rør!Men det ordner seg vel for snille gutter!Jeg for min del har tenkt på båten bare, og drømt meg bort ved å se på årets sommerbilder fra turer på vannet :) Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Tom Rør Svart 14.Desember.2014 Del på Facebook Svart 14.Desember.2014 Kjipt Tom Rør! Men det ordner seg vel for snille gutter! Jeg for min del har tenkt på båten bare, og drømt meg bort ved å se på årets sommerbilder fra turer på vannet :) Alt går hvis man bare vil nok :-) Sitér dette innlegget Link to post
Fjord21DC Svart 14.Desember.2014 Del på Facebook Svart 14.Desember.2014 Tatt meg en snus i båten og planlagt nye monteringsprosjekter.. Sitér dette innlegget Link to post
Midtpinne Svart 14.Desember.2014 Del på Facebook Svart 14.Desember.2014 Overnattet i båten fra lørdag og dro ut på Solbergfjorden(Troms) idag søndag bare for å innse at jeg trenger en autopilot da den gamle tok kvelden. Det blir for knotete og seile uten autopilot når man er alene. Dersom jeg slipper rorkulten og går ned for å lage kaffe legger båten seg på tvers av vind og bølger og alt blir et lite mareritt, men kaffe må man jo ha. Sitter og ser på en Raymarine ST200+ jeg tror jeg kommer til å bestille rimelig kjapt. Sitér dette innlegget Link to post
Frode Stiansen Svart 17.Desember.2014 Del på Facebook Svart 17.Desember.2014 Vært på fjorden idag. Fikk testet den nye instrumenteringen, eksostemp ifølge Volvo skal være max 466grader rett etter turbo på 3800rpm. Jeg hadde ca 440grader på 3800rpm og turbotrykk på ca 1,7 bar. Så tror jeg sier meg fornøyd med jobben og at helsen til motoren virker ok. Neste prosjekt blir å ta ut dieseltanken, rengjøre den, lage to nye mannlokk og montere Hydac nivåglass. Sitér dette innlegget Link to post
Egil N Nilsen Svart 17.Desember.2014 Del på Facebook Svart 17.Desember.2014 Idag har jeg påbegynt bytte av belgen på alo min. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 21.Desember.2014 Del på Facebook Svart 21.Desember.2014 Sjekket stativet. Strakk strøm til båten, dvs laaang ledning, og satte lading på batteriene. Lurer på hvorfor jeg ikke strakk strøm med en gang jeg satt opp båten, mye hyggeligere å kunne ha på lys når jeg driver på nedi der. Ryddet og ordnet litt og la en presenning over fordekket og forluka, som ikke er 100% tett. Som vanlig på opplagsplassen var jeg blåfrossen før jeg kom meg i bilen og kjørte hjem. Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 22.Desember.2014 Del på Facebook Svart 22.Desember.2014 Er litt sent ute her, etetrsom dette dreier seg om lørdagen, men skitt au! Hakket løs endel is på båten før jeg fikk meg en liten tur på fjorden i det flotte været som var. Blå himmel og silkeføre! Var noe is i Bjørvika og mellom Bleikøya og Hovedøya, ellers så jeg ingenting. Er det forresten noen som kan si meg om isen har lagt seg i Snarøysundet og inn mot Oksenøya? Skulle gjerne ha fylt opp tanken og den største reservekanna med litt rimelig diesel, men regner vel med at det er for sent nå? På vei mot Oslo: Julestemning på Tjuvholmen (slapp av eldstedattera der for juleshopping): Flott himmel! i Bjørvika mot Hovedøya: Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
.Snorre Svart 28.Desember.2014 Del på Facebook Svart 28.Desember.2014 Montert sentralstøvsuger og spist svineribbe til middag. Blir liggende i Bakkasund i natt. Eneste båten her i kveld. Sitér dette innlegget Link to post
Fjord21DC Svart 28.Desember.2014 Del på Facebook Svart 28.Desember.2014 Bestilt dekaler til motoren på Ebay samt "start engine" knapp.. Sitér dette innlegget Link to post
Kapteinbåt Svart 28.Desember.2014 Del på Facebook Svart 28.Desember.2014 Kosta den for snø før regnet kommer. Hadde blitt tungt for kalesjen:) Satt på varme og startet motoren. Startet lett som berre det i -7grader Sitér dette innlegget Link to post
naumar.no Svart 28.Desember.2014 Del på Facebook Svart 28.Desember.2014 Revet baderomsinnredning full av råte.. Skai-trukket innredning i båten fra 1994.. Hvorfor bruker de trevirke i innredning i et dusjrom? Må være mange råtne innredninger ute å går i båter fra denne tidsalderen.. Sitér dette innlegget http://naumar.no - Seil- og båtutstyr 1994 SeaRay 270 Sundancer m/330hk 7,4L Mercruiser<p>'86 With Vital 1500 m/ 35hk Yamaha | '65 Herwa Star 15' m/ 1986 50hk Johnson | '85 Scand 20' m/ 1985 BUCK dv10m | Silver Viking 14' m/ 2000 15hk Johnson Link to post
steinara Svart 29.Desember.2014 Del på Facebook Svart 29.Desember.2014 Startet med demontering av tamd71a med gir for å legge inn ny maskinist volvo d9 575 . Instrumenter og alt frå gammlemotoren skal ut. Ryddet opp i elnett. Sikkert klippet bort 100 m som gikk i kryss og tvers over alt. Giret er solgt men har mye motordeler . Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.