guddal Svart 31.Desember.2014 Del på Facebook Svart 31.Desember.2014 Bare nedom og inspiserte båten i dag. Blikkstille, sol og +8c nyttårsaften her i Sandefjord. Sitér dette innlegget Link to post
.Snorre Svart 31.Desember.2014 Del på Facebook Svart 31.Desember.2014 Byttet olje og filter på motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Midtpinne Svart 31.Desember.2014 Del på Facebook Svart 31.Desember.2014 Oppdaget at ferskvannspumpa er tatt av frost og det fosser vann ned i forpiggen når jeg tapper. Så nå sitter jeg her og titter på frostvakt. Det var surt, teit og unødvendig. Jeg kjøpte ny pumpe til 3500 i påske i fjor. Sitér dette innlegget Link to post
Treskolars Svart 31.Desember.2014 Del på Facebook Svart 31.Desember.2014 Sveivet i gang min kjære Marna og tok en tur på fjorden i godværet, kjempekjekt. Dro opp en liten sei til katten , ellers lite å få Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 31.Desember.2014 Del på Facebook Svart 31.Desember.2014 Tok årets siste tur (tur nummer 125 i år!) og lunsjet vuggende med avslått motor utenfor Huk. Fantastisk vær, men jeg snudde et par ganger på grunn av is. Ikke mye riktignok, men nok til at jeg valgte å være forsiktig. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Pequod Svart 31.Desember.2014 Del på Facebook Svart 31.Desember.2014 http://youtu.be/GeUd6NAAyyE Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Astor Svart 1.Januar.2015 Del på Facebook Svart 1.Januar.2015 Begge motorene har fått ny frostveske. Det kom vanndrypp fra sb kjølepumpe. Den er demnontert og nye simringer kommer på plass fredag. Motorverkstedet på Nærsnes har godt utvalg i pakninger og div til Volvo. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Fjord21DC Svart 1.Januar.2015 Del på Facebook Svart 1.Januar.2015 Montert større vannutskiller og oppgradert bensinslanger fra 8 til 10mm samt ny pumpebelg, også 10mm.. Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 3.Januar.2015 Del på Facebook Svart 3.Januar.2015 Delvis ferdig med oppgradering av byssa Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Frode Stiansen Svart 3.Januar.2015 Del på Facebook Svart 3.Januar.2015 Tatt ut vanntank på 200 liter. Rengjort den først med høytrykksvasker for så å løse opp to oppvasktabletter og skure med oppvaskkost. Montere denne så blir det å bytte alle slanger på drikkevannssystemet. Disse er jo nå blitt 12 år så for sikkerhetsskyld bytter jeg disse. Sitér dette innlegget Link to post
Midtpinne Svart 3.Januar.2015 Del på Facebook Svart 3.Januar.2015 Da var årets første seiltur i boks. Den ble frisk, vi startet med frisk bris og fikk en periode med liten kuling i Solbergfjorden. Vi revet til første rev da vi hadde en førstereisgutt ombord og en unge på syv. Noen av festene som fester storseilet til masta røk og det skapte jo selvfølgelig en del problemer. En av festene som røk kilte seg rett over salingshornene og det ble vanskelig å få ned seilet, men med hjelp av båtshaken klarte vi å få det ned. Prøvde å filme litt, men jeg glemte at kamera stod på 50fps og filmen går kjempesakte og er skikkelig mørk. Jeg bor i Nordnorge så det er ikke så mye lys om dagen, og med det gråværet vi hadde i dag ble det dårlige greier. Så nå blir det å google og prøve å finne ut hvor jeg får kjøpt slike fester. Siden tre røyk regner jeg med at alle bør skiftes. Dersom noen har et tips tar jeg gjerne i mot med takk. Jeg aner ikke hva de festene heter engang. Dersom det har noe å si har jeg en Columbie 66. Sitér dette innlegget Link to post
tilplan Svart 3.Januar.2015 Del på Facebook Svart 3.Januar.2015 Har endelig fått vasket jolla, fått den ut av garasjen og pakket den inn på en låve. Fikk også ferskvannskjørt motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 7.Januar.2015 Del på Facebook Svart 7.Januar.2015 handlet vhf og AIS transponder, rea hos Benns.se.... Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Alfonzo Svart 7.Januar.2015 Del på Facebook Svart 7.Januar.2015 Hatt ut termostat for sjekk.Hatt opp kjølere for sjekk av groe og skjell,samt sjekket impeller. alt i orden:) Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 7.Januar.2015 Del på Facebook Svart 7.Januar.2015 Startet opp og tatt en tur utpå. Ikke et napp. Men motorene maler fint. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Fjord21DC Svart 7.Januar.2015 Del på Facebook Svart 7.Januar.2015 Montert tracker og sirene.. Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth 81 Svart 11.Januar.2015 Del på Facebook Svart 11.Januar.2015 Har endelig fått på vinterklærne til skuta. Bedre sent enn aldri! [emoji106] Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Jørn Kynningsrud Svart 13.Januar.2015 Del på Facebook Svart 13.Januar.2015 Prøvemonterer nye stoler Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 13.Januar.2015 Del på Facebook Svart 13.Januar.2015 Snart på vei ned til båten. Skal måke unna snø og deretter skal jeg sove i båten. Anledningen er den offisielle starten av Friluftslivets år. Folk over hele landet sover ute i natt - ute er i denne betydningen i telt - og en venn av meg som er speider og sover i nettopp telt i natt, mener det er "helt innafor" å sove i båt. Så da har jeg godkjennelse fra eksperthold! :-) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Zitt Svart 13.Januar.2015 Del på Facebook Svart 13.Januar.2015 God kveld og natt! Sitér dette innlegget Link to post
Jørn Kynningsrud Svart 13.Januar.2015 Del på Facebook Svart 13.Januar.2015 Det er helt innafor... Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 13.Januar.2015 Del på Facebook Svart 13.Januar.2015 Inspisert skuta og kalesje/stativ/opplagsbukker etter helgens vindkast. Alt så ut til å være i orden både utvendig og innvendig. Vannstanden i havna har sunket en del etter helgens toppnotering, men ligger nok fremdeles på en liten meter over normalen. Jeg "glemte" i farta å ta med tannbørste og sengetøy, så noen markering av starten på friluftslivets år blir det ikke i denne omgangen. Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 13.Januar.2015 Del på Facebook Svart 13.Januar.2015 Inspisert skuta og kalesje/stativ/opplagsbukker etter helgens vindkast. Alt så ut til å være i orden både utvendig og innvendig. Vannstanden i havna har sunket en del etter helgens toppnotering, men ligger nok fremdeles på en liten meter over normalen. Jeg "glemte" i farta å ta med tannbørste og sengetøy, så noen markering av starten på friluftslivets år blir det ikke i denne omgangen. Hehe, hos meg ligger alt det nødvendige klart - til og med barberhøvler... :-) Man vet jo aldri når man skulle få lyst til å bli i båten natta over, når man først har et ærend om bord... Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
ezach Svart 13.Januar.2015 Del på Facebook Svart 13.Januar.2015 Tror det ligger både en halvfrossen tannkremtube og en ubrukt børste om bord i Malin, Arvid_A. ;) Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 14.Januar.2015 Del på Facebook Svart 14.Januar.2015 Lagt på ny presenning på fremre del da den jeg la på i høst hadde revnet. Vet ikke om jeg fikk avslag grunnet en feil eller om Europris lokalt hadde tilbud, men 6x10 meter kostet kr. 480,- Det var grei kvalitet også. 250gr. pr. m2 og med innstøpte tråder som hindrer den i å revne om det blir et hull. Finner bare 8x12 meter på nettet og lurer på om jeg ikke skal kjøpe en slik en med tanke på neste år(har samme møkka bak som den som revnet foran). Tykkelsen varierer litt med størrelsen så derfor er 8x12 meter 275 gram, men 6x10 meter er 250 gram pr. m2. http://www.europris.no/presenning-8x12-m-275-g Dette er i følge min erfaring en helt grei sak som varer en del år om man passer på den. Den jeg hadde som revnet var i tynneste laget, det var en O.B. Wiik på 180 gram. Det bør ikke være under 250 gram i hvert fall. Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.