Sanztra Svart 14.April.2015 Del på Facebook Svart 14.April.2015 Montert tilbake vindu i akterkabin med ny gummilist, også sparklet og pusset plant et hjørne hvor det var en liten lekkasje før vinduet ble satt tilbake. Montert nytt kullfilter på lufting på septik. Pusset bort misfarging på bunnstoff ved vannlinjen Pusset lett over løst bunnstoff før flekking der det er behov på onsdag. Sitér dette innlegget xLandkrabbe... nå på 8. sommer på sjøen Link to post
BOBO II Svart 14.April.2015 Del på Facebook Svart 14.April.2015 Jeg har datatvilling etter anbefaling fra deg SAP, og får 3-4 prikker av max 5 på mobilen stort sett over hele området. Skjønner ikke helt det her? Opplever det samme som deg REM jeg bor i Vollen rett opp av Vollen marina, i noen tilfeller så må jeg gå ut av leiligheten for og ringe eller ta i mot samtaler. Veldig mange som klager til både Telenor og Netcom i område Vollen Nærsnes. I følge Netcom og Telenor så er antennerettingen viktig i dette område. Hadde samme tilfelle som deg i helgen når jeg skulle bruke min ZTE- ruter fra Netcom. Båten jeg ligger i Hestesun i mellom Nesøya og Holmen og ble litt overrasket over den dårlige dekningen null motakerforhold. Jeg har eget kort på min ruter ikke tvilling. Nå sitter jeg på Bjerkås næringspark der er det full dekning men når jeg nærmer meg vannet nede ved Veas er det nesten ingen dekning. har kontaktet Netcom men får ingen respons fra den kanten. Og jeg som har sagt opp hos Ice.. Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
Billa Svart 14.April.2015 Del på Facebook Svart 14.April.2015 Fjernet litt silikon og akrylrester som er sølt på gelcoat. Prøvd Nille sin vindusklut på glass og plast vinduer og luker. Fabelaktig effekt. Denne ser ut til å ha en rubbing effekt da den gjør ren flater uten rensemiddel. Skal prøves på rekker senere Sitér dette innlegget Sushi Link to post
Frissy Svart 14.April.2015 Del på Facebook Svart 14.April.2015 Flyttet båten 10 cm bakover og fikk lagt bunnstoff på området der rullene på hengeren har stått. I tillegg fikk jeg satt sammen giver og funnet ut hvor den skal festes. Sitér dette innlegget Link to post
kjeros Svart 14.April.2015 Del på Facebook Svart 14.April.2015 Utvendig vask. Fant en del sot/slaggpartikler(?) på båten. Kan hende det skyldes det lokale valseverket i bakgrunnen? Sitér dette innlegget mvh kjeros-Medlem av KNBF, Oslofjordens Friluftsråd, SXK og Totalmedlem RS Link to post
jørn Svart 14.April.2015 Del på Facebook Svart 14.April.2015 Har byttet ut gress under kjølen med vann. Velkommen båtsesongen 2015 :D Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 14.April.2015 Del på Facebook Svart 14.April.2015 Har byttet ut gress under kjølen med vann. Velkommen båtsesongen 2015 :D Sitér dette innlegget Link to post
Catch22 Svart 16.April.2015 Del på Facebook Svart 16.April.2015 Vasket, ribbet, polert og vokset fra fenderlisten og ned. Sjøsetting neste uke Sitér dette innlegget Link to post
Catch22 Svart 16.April.2015 Del på Facebook Svart 16.April.2015 Rubbet skulle det stå Sitér dette innlegget Link to post
Catch22 Svart 16.April.2015 Del på Facebook Svart 16.April.2015 (redigert) . Redigert 16.April.2015 av Catch22 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
KARILLA Svart 16.April.2015 Del på Facebook Svart 16.April.2015 Vasket bort vinterens smuss, noe blir det når en har bår på sjø hele året Brukte Jif sin båtvask, like fornøyd i år som i fjor Dro på med noe Nano greier på taket, ble like blankt som i fjor det også. Livet smiler I morgen får resten av overbygget Nano behandling. Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
Worry II Svart 17.April.2015 Del på Facebook Svart 17.April.2015 (redigert) I går var jeg på Seatronic og hentet ny 30-liters varmtvannsbereder og nytt Jabsco toalett, så i kveld blir det utskifting av disse. Gammel tank var altfor liten og uten strømtilkobling. Toalettet har lokket gått i filler på og det kosta ikke så mye mer for komplett ny do. Har god erfaring med Jabsco sine fra tidligere. I morgen kjøper jeg 2 nye forbruksbatterier, da jeg ødela disse da gammel starter tømte/kortsluttet hele banken ved sesongstart. Sammen med de nyen solcellepanelene, 2 x 50 watt og en MSPP-regulator, regner jeg med at det kan bli en del flere døgn i uthavner i år. Til slutt et bilde av nytt inventar i Rest I fra neste helg, Molly heter den (ja, jeg tapte ): Redigert 17.April.2015 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jangul Svart 17.April.2015 Del på Facebook Svart 17.April.2015 (redigert) Bestillte ny dieseltank til båten...5500,- + mva takk :puke:Etter mye frem og tilbake....Askim Mekaniske overpriset for å ikke ta jobben,Ilas regnet ikke med å kunne reparere,ny tank der kostet ca 10 000,- Bestillte tilslutt rett fra produsent som var det rimeligste alternativet... Redigert 17.April.2015 av Jangul (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 17.April.2015 Del på Facebook Svart 17.April.2015 Toalettet har lokket gått i filler på og det kosta ikke så mye mer for komplett ny do Nå har ikke vi en "luxus båt", men dasslokk og ring i amerikansk eik er det litt stil over! webkamera fra båten vår her. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Worry II Svart 17.April.2015 Del på Facebook Svart 17.April.2015 Sitter du og tisser Lars ? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 17.April.2015 Del på Facebook Svart 17.April.2015 Heee? Jo da, dersom jeg "må" og det sjøer mye. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Worry II Svart 17.April.2015 Del på Facebook Svart 17.April.2015 Bare tenkte på hårbørsta til madammen Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 17.April.2015 Del på Facebook Svart 17.April.2015 Den svarte hårbørsten er min, og den helt til høyre er dassen sin. Trude sin hårbørste er litt utenfor billedkanten. Webcam Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
M/S AIOLOS Svart 17.April.2015 Del på Facebook Svart 17.April.2015 (redigert) Redigert 17.April.2015 av M/S AIOLOS (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Billa Svart 17.April.2015 Del på Facebook Svart 17.April.2015 Skulle fikse defekt trimplan da dette ikke virket på onsdag. Det ble ikke lys i Lenco panelet og jeg har gått og grunnet på hvor feilen kunne ligge. Har sett for meg kryping og banning med voltmeter og skrujern, men når jeg kom ned i båten og slo på strømmen så virket det igjen!!? Sitér dette innlegget Sushi Link to post
Gew77 Svart 17.April.2015 Del på Facebook Svart 17.April.2015 Har gjort mye tankeveirksomhet i båten mtp at det er sjøsetting i morgen, for første gang med denne båten, Scand Baltic, for oss. Sitér dette innlegget Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post
Worry II Svart 17.April.2015 Del på Facebook Svart 17.April.2015 (redigert) Da var 30-literen og Jabsco-do på plass. Redigert 17.April.2015 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 18.April.2015 Del på Facebook Svart 18.April.2015 (redigert) Bestilt opptak og sommeropplag . Kommer innom Norge 17. Mai. helgen og reiser avgaarde igjen 18.Mai. Baaten paa land 15. Mai. Naa den er paa vannei igjen maa da faaglane vite. I verste fall ikke foer Sommeren 2016. Vil faa en helg i slutten av Juli i Norge i sommer. Frem til nytt aar muligens kun en eller to helger til. Ikke umulig det blir oppshining og salg til vaaren. Hatt baater siden 1984, men mye tyder paa at det gaar mot slutten paa baatlivet for meg. I allefall i Norge. Er rett og slett for lite i Norge. Redigert 18.April.2015 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
John_Kr Svart 18.April.2015 Del på Facebook Svart 18.April.2015 Bytta smørenipplene til 90 gradere slik at det lar seg gjøre å få inn noe greas selv om den hydrauliske styringen er montert. Så nå er det bare å klemme inn greas. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Laholm Svart 18.April.2015 Del på Facebook Svart 18.April.2015 (strengt tatt i går): Trent på å gå fra og legge til i båsen i den nye hjemmehavnen. Gått ut og inn under Straume bro til sammen 6 ganger, med liten og stor tidevannsstrøm. Eldstesønnen og jeg var enig om at det var best å gjøre dette uten å ha våre respektive ombord. Føler oss nå trygge på at vi begge kan gjøre disse operasjonene alene ombord. Overkill? Kanskje det, men hva gjør man ikke for sin egen sinnsro? Sitér dette innlegget Laholm Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.