REM Svart 29.April.2015 Del på Facebook Svart 29.April.2015 (redigert) Mora mi som var fra Sylling, påstod at i mellomkrigsåra var det ikke uvanlig å ta gjedder i Holdsfjorden på over 20 kilo. Den største skal ha vært 28 kg. Redigert 29.April.2015 av REM (see edit history) Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Team Colibri Svart 29.April.2015 Del på Facebook Svart 29.April.2015 (redigert) On T: Fylt bensin før helgens konkurranse på Tyrifjorden. Off T: Historier om enorme gjedder finner du alle steder hvor arten eksisterer. De er som regel av en viss alder og uten bilder. :) Historiene over kan selvfølgelig være unntaket som bekrefter regelen. Gjeddene har ikke gytt i Steinsfjorden enda. De store tunge damene står nå og sturer og venter på å tømme seg. Muligheten for en ny pers er altså større enn noen sinne nå som de er på sitt tyngste. Men det gjør også at de er vanskelige å få, maten må presenteres rett foran nesen deres. Slowtrolling ( 1-1,8 knop) med gummi og spinnfiske saaaakte og rolig med gummi tett mot bunnen er vanligvis melodien under slike forhold. Redigert 29.April.2015 av Team Colibri (see edit history) Sitér dette innlegget Team Colibri Link to post
Guest Avmønstret# Svart 29.April.2015 Del på Facebook Svart 29.April.2015 Fant ekstranøkler til båten, motor og luke, som jeg hadde overbevist den nye eieren om at jeg aldri har hatt. Da ble ny eier glad. Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 29.April.2015 Del på Facebook Svart 29.April.2015 Har ikke gjort noe særlig med selve båten. Men jeg fikk tilpasset de faste tauene, siden jeg har byttet plass fra longside til bås. Slikt tar jo også tid. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
wabby Svart 30.April.2015 Del på Facebook Svart 30.April.2015 Byttet båtplass igjen! Nå kom jeg meg endelig inn i sentrum og fikk båtplassen 1500,- billigere enn hva kommunen leier dem ut for. Endelig kan jeg gå til båten etter jobb Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 1.Mai.2015 Del på Facebook Svart 1.Mai.2015 (redigert) Brukt den :-) Kjørt meg en runde, spiste og slappet av litt i middagsbukta i går. På vei inn igjen testet jeg UW lysene (når det ikke var noen i nærheten Hehe;-) ). Redigert 1.Mai.2015 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
REM Svart 1.Mai.2015 Del på Facebook Svart 1.Mai.2015 Slappa av med gode venner i Horten Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Navic II Svart 1.Mai.2015 Del på Facebook Svart 1.Mai.2015 Har polert Scand'n under fenderlist, og vasket den innvendig, samt ryddet ut alt av personlige eiendeler. montert på havnekalesjen, og gjort klar for overlevering til ny eier. :) Prøvde en litt grov lakkrens på en microfiberklut og rubbet fenderlista. fantastisk resultat faktisk! kan anbefales! Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 1.Mai.2015 Del på Facebook Svart 1.Mai.2015 Vasket og klargjort innvendig Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
VannTro Svart 1.Mai.2015 Del på Facebook Svart 1.Mai.2015 Wax on, wax off........wax on, wax off..........wax on, wax off........ Kona har for øvrig sorte hender etter å ha gått løs på rekkene med Autosol. Hun oppdaget nok ikke boksen med engangs-hansker som lå akter..... Reprise :-) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Whiskey Svart 1.Mai.2015 Del på Facebook Svart 1.Mai.2015 Lappet glassfiber som de som tok opp båten for meg i fjor ødela... Bare kosmetisk, men irriterende. Og tatt en liten tur utpå med potensiell kjøper... Sitér dette innlegget Baltic-pappa Link to post
.Torstein. Svart 1.Mai.2015 Del på Facebook Svart 1.Mai.2015 Ny båt Marex SunCab og ble sjøsatt og testet for første gang i dag.! ? Sitér dette innlegget Link to post
Mille II Svart 1.Mai.2015 Del på Facebook Svart 1.Mai.2015 Snart ferdig med wax on/off. Fått av drivrem på ene motor uten å ødelegge noe :-) begynner å se noe lys borte i enden av tunnelen der.........trøster meg med at flere med meg fortsatt kopler ut hjernen og står med maskinen i henda. Blir vel bra vær i mora å vel :-) Sitér dette innlegget Link to post
BOBO II Svart 1.Mai.2015 Del på Facebook Svart 1.Mai.2015 Snart ferdig med legging av ny dørk i dineten Dørken skal skrus derfor noen glipper som syns på bilde. Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
Billa Svart 1.Mai.2015 Del på Facebook Svart 1.Mai.2015 I dag har jeg skjært hull i konsollen på jakt etter en mystisk feil. Har vasket båten for første gang med Aglaze sin shampo og gniket med microfiberklut. Det ble bra. Så har jeg vært på Bile og opplevd at Yr tok feil. Sitér dette innlegget Sushi Link to post
Goodwill Svart 1.Mai.2015 Del på Facebook Svart 1.Mai.2015 Tatt av vinterpresenning, svabret hele båten, skrapet av løst gammelt bunnstoff og såvidt begynt rubbing av skroget. Brukte BT's cleaner, men synes ikke den var effektivnok. Skal prøve Autosol i morgen. hvis jeg får tid. Bunnstoff har første pri. Sitér dette innlegget Link to post
Ragnar B Svart 1.Mai.2015 Del på Facebook Svart 1.Mai.2015 (redigert) Bunnstoff og polering manuellt. Et helvetes slit. Men da slipper en ihvertfall avgift til treningstudio. Tror vi kommer til å få en enda bedre båtsommer i år, med eller uten vest. Redigert 1.Mai.2015 av Roger B. (see edit history) Sitér dette innlegget Før fantes det trebåter og menn av stål, nå er det treskaller i plastbåter. Link to post
Snikende skeptik Svart 2.Mai.2015 Del på Facebook Svart 2.Mai.2015 (redigert) Dag to av vår pussen. Ble avbrutt av to pumpestasjoner som stoppa i går, håper ikke det skjer i dag igjen ? fikk inn bilde og jo ? Redigert 2.Mai.2015 av Olsen83 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 2.Mai.2015 Del på Facebook Svart 2.Mai.2015 Har gjort klar båten for å bli hentet av kranbil, en bil som ikke dukket opp..... . Da har jeg ikke tid før neste fredag, som da må bli et annet firma Sitér dette innlegget Link to post
dreamen Svart 2.Mai.2015 Del på Facebook Svart 2.Mai.2015 Test kjørt ny montert AP type Lowrance Smartsteer, funka knall https://baatplassen.no/bildearkiv/41/41717/1430515540.jpg Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 2.Mai.2015 Del på Facebook Svart 2.Mai.2015 (redigert) - Rubba og polert overbygget- Polert rekkene med Autosol- Bytta dieselfilter- Latt Yanmar'en suge inn 10-12 liter med Systemrens-blanding i sjøvannskjøleanlegget. Blandingen skal få "kose seg" der et par dager.- "Matrisa" har vaska og shina innvendigNå mangler det nesten bare sengetøy og ankerdram, så er vi sjødyktige! Redigert 2.Mai.2015 av Arvid_A (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 2.Mai.2015 Del på Facebook Svart 2.Mai.2015 (redigert) Dobbelposting. Redigert 2.Mai.2015 av Arvid_A (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 2.Mai.2015 Del på Facebook Svart 2.Mai.2015 (redigert) Har skiftet transducer til loggen i dag. Først var det et vældig stort problem at få skaffet den originale reservedel. Det viste sig, at den gamle model var udgået så jeg måtte få en ny model som passer i det gamle hul. Så skulle jeg trække kablet helt nede fra bunden af båden og op til flybridgen hvor den skulle kobles til. Alle der har prøvet at trække kabler på en båd ved hvor underholdende det kan være. Så kom den nervepirrende øjeblik hvor jeg så skulle skifte indmaden på transduceren. Både skovlhjul og indmaden med ventilen skulle skiftes og da jeg trak dem ud begge to væltede det ind med vand. Endelig fik jeg koblede ledningerne til de rigtige stik på plotteren og så fik jeg testet den. Og den virkede! Nu kan jeg igen måle fart gennem vandet. Hvad jeg egentlig skal bruge det til ved jeg ikke men det er da rart at have. Redigert 2.Mai.2015 av MajorAndy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Olepo Svart 2.Mai.2015 Del på Facebook Svart 2.Mai.2015 Fortsatt å vente på kalesje ... Snart er det bare min båt på opplagsplassen som fortsatt står med burkaen på . Skiftet sink i varmeveksler og intercooler. Skiftet dieselfilter. Forsøkt å skifte forfilter, men det viser seg at jeg har fått feil type innsatsfilter fra Volvo: Første gang jeg tukler med dieselfilter, og erfarte at dette er en skikkelig grisejobb, spesielt forfilter... Var urovekkende mye "gjørme" i bunn av forfilter/vannutskiller, så det ligger vel an til en tanksjau etter hvert ... Toppet tanken før opplag, så jeg får ha med noen ekstra filtere og satse på å svi av litt diesel før jeg begynner på "kosejobben". Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 2.Mai.2015 Del på Facebook Svart 2.Mai.2015 Polering i dag også. Det er som SAP_2000 skrev for en stund siden, disse Trawlerne tror de er større enn de er...... Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.