sap_2000 Svart 29.Juni.2015 Del på Facebook Svart 29.Juni.2015 God ferie bonus :-) Deilig å se et så strøkent motorrom. Vera og Petra er nok rimelig lykkelige der nede og klare til innsats Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Benji Svart 29.Juni.2015 Del på Facebook Svart 29.Juni.2015 God ferie bonus :-) Deilig å se et så strøkent motorrom. Vera og Petra er nok rimelig lykkelige der nede og klare til innsats Kan bare støtte den, slik SKAL/BØR det se ut i ett motorrom - burde være ABC det Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Bonus Svart 29.Juni.2015 Del på Facebook Svart 29.Juni.2015 God ferie bonus :-) Deilig å se et så strøkent motorrom. Vera og Petra er nok rimelig lykkelige der nede og klare til innsats Tror motorene er lykkelige ja SAP. De murrer jo som katter .... PS: Datomerkingen på filtrene har jeg stjålet fra deg :-) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 29.Juni.2015 Del på Facebook Svart 29.Juni.2015 Men her er det noe som skurrer Bonus, maling som plasser av? Lars H. Yanmar-eier Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Bonus Svart 29.Juni.2015 Del på Facebook Svart 29.Juni.2015 (redigert) Men her er det noe som skurrer Bonus, maling som plasser av? Vet det, Lars. Gråter modige tårer over at grønnmalingen flasser av på slangene ... . Jeg får vel løfte ut begge motorene og fikse det ... Redigert 29.Juni.2015 av Bonus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 29.Juni.2015 Del på Facebook Svart 29.Juni.2015 (redigert) Tror motorene er lykkelige ja SAP. De murrer jo som katter .... PS: Datomerkingen på filtrene har jeg stjålet fra deg :-)Jeg er beæret :-) Du får slenge på timetallet også, da ;-) Ang slangene så er det synd at det skal spares litt tid på å lakkere motorene ferdig monterte. Hadde ikke gått med så mye ekstra tid på å maskere og montere slanger etc etterpå. Man kan jo plukke de store gummislangene av og "massere" bort lakken. Så en runde med silikonolje, så skinner de :-) Redigert 29.Juni.2015 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Bonus Svart 29.Juni.2015 Del på Facebook Svart 29.Juni.2015 Du får slenge på timetallet også, da ;-) Ang slangene så er det synd at det skal spares litt tid på å lakkere motorene ferdig monterte. Hadde ikke gått med så mye ekstra tid på å maskere og montere slanger etc etterpå. Man kan jo plukke de av og "massere" bort lakken. Så en runde med silikonolje, så skinner de :-) Jepp, får vurdere det. Husker første servicen med en tidligere båt vi kjøpte ny. Verkstedet skulle skifte olje og oljefiltere, og garanterte da jeg kom og skulle hente båten, at alt var utført. Men, da jeg åpnet motorrommet så jeg at oljefiltrene fortsatt var grønne. Lite trolig at de hadde tatt to nye filtre, lakkert de grønne og så montert dem ... Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 29.Juni.2015 Del på Facebook Svart 29.Juni.2015 Jepp, får vurdere det. Husker første servicen med en tidligere båt vi kjøpte ny. Verkstedet skulle skifte olje og oljefiltere, og garanterte da jeg kom og skulle hente båten, at alt var utført. Men, da jeg åpnet motorrommet så jeg at oljefiltrene fortsatt var grønne. Lite trolig at de hadde tatt to nye filtre, lakkert de grønne og så montert dem ... Dessverre ikke en unik historie :-( Men et meget godt argument for å gjøre ting sjøl :-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Bahia Svart 29.Juni.2015 Del på Facebook Svart 29.Juni.2015 I dag har jeg slipt ned gamle limrester fra forpiggen etter fjerning av gammel kledning. 4 timer med vinkelsliper og stålbørste, 1 time støvsuging og alt vasket med aceton. Nå blir det isolering og ny kledning. Typisk jobb jeg gruet meg til og veldig ok at det nå gjort. Dusjen etterpå kan ikke betales i penger. Sitér dette innlegget Link to post
Bahia Svart 29.Juni.2015 Del på Facebook Svart 29.Juni.2015 I dag har jeg slipt ned gamle limrester fra forpiggen etter fjerning av gammel kledning. 4 timer med vinkelsliper og stålbørste, 1 time støvsuging og alt vasket med aceton. Nå blir det isolering og ny kledning. Typisk jobb jeg gruet meg til og veldig ok at det nå gjort. Dusjen etterpå kan ikke betales i penger. Sitér dette innlegget Link to post
.Snorre Svart 29.Juni.2015 Del på Facebook Svart 29.Juni.2015 Skiftet olje og byttet sink på yanmaren. Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 29.Juni.2015 Del på Facebook Svart 29.Juni.2015 Har montert nye cockpitstoler som matcher de nye putene. Sitér dette innlegget Link to post
HansO Svart 30.Juni.2015 Del på Facebook Svart 30.Juni.2015 Ikke i dag - men i går. Fikk båten på sjøen. Da meteorologen også har truet med fin vær fremover, ser jeg årets ferie lyst i møte ! Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 30.Juni.2015 Del på Facebook Svart 30.Juni.2015 Har fjernet alt fiskeutstyr fra båten så ikke min fru får enda en grunn til å bli hjemme Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 1.Juli.2015 Del på Facebook Svart 1.Juli.2015 Byttet eksoslange til Vetus. Den gamle kunne sammenliknes med et helsveist 4" rør i forhold. Har både vann, dram, solar & snaddetobakk om bord så båten er sjøklar. Sitér dette innlegget Link to post
Team Colibri Svart 1.Juli.2015 Del på Facebook Svart 1.Juli.2015 Har fjernet alt fiskeutstyr fra båten så ikke min fru får enda en grunn til å bli hjemme Dog en grunn for deg til å bli hjemme? ;) Sitér dette innlegget Team Colibri Link to post
sap_2000 Svart 1.Juli.2015 Del på Facebook Svart 1.Juli.2015 (redigert) Byttet ut vindusviskerene. Gjøres årlig. Bruker Biltemas Clear Vision Viskere som legger igjen et belegg som gjør at vannet lettere preller av. Byttet ut ene verktøyboksen med en soft-bag fra Clas Ohlson Drenerte av tankene og tok en Dieselprøve. Jeg har jur på tankene mine med tappekraner. Evt vann vil samle seg der. Drenerer tankene innimellom og alltid rett før tanking samt én dag etter tanking. Har hittil ikke sett en eneste vanndråpe eller skit. Skulle jeg da få ut vann eller drit etter en fylling er adressen til de som skal få rydde opp og ta regninga veldig klar ;-) Så bort og fylte diesel. Forrige gang var etter ferien i fjor. Loggen viste at jeg hadde brukt 6,5 L/t og og ca 1,2 L/nm i snitt på de siste 800 nm (distanse over grunn). Ikke galt for et høyhus på 12 tonn synes jeg. Forbruksmåleren til motoren bommet med ca 20 liter i forhold til faktisk fylt mengde, og tar man høyde for litt webastokjøring, avtapping av tanker etc så er den blitt ganske spot-on etter jeg har lagt inn en justeringsverdi på instrumentet etterhvert som jeg har tanket. Bytter dieselfiltrene når jeg har kjørt noen timer med den nye dieselen :-) Redigert 1.Juli.2015 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
VannTro Svart 1.Juli.2015 Del på Facebook Svart 1.Juli.2015 Du må alltid komme med noe smart og takk for det SAP. Den soft-baggen fra Claes Ohlson står nå på handlelisten. Jeg "smyger" meg i dag rundt med en metall-kasse livredd for å skrape omgivelsene. Som sagt tidligere, det finnes en diagnose, ellers har du for mange dieselfiltre på lager hos deg Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
sap_2000 Svart 1.Juli.2015 Del på Facebook Svart 1.Juli.2015 Jeg bytter de en gang i året så jeg får sett hvordan forfiltret ser ut. Jeg er ikke så syk at jeg bytter hver gang tankene toppes, Hehe ;-) Men ja, har litt filtre. Kjøpte en 12-pack med Racor 2040 elementer (10 Micron) gunstig på ebay når jeg handlet båten. Kjekt å ha :-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Gunga Din Svart 1.Juli.2015 Del på Facebook Svart 1.Juli.2015 Byttet ut ene verktøyboksen med en soft-bag fra Clas Ohlson Hei sap_2000 er du fornøyd med softbaggen......lurer på o skaffe en sånn merker av noen underlig anledning att verktøyet man leter etter alltid ligger på bunn i boksen...og så får man rote ut alt ! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
sap_2000 Svart 1.Juli.2015 Del på Facebook Svart 1.Juli.2015 Nå har jeg ikke brukt den ennå, men det fine er at det er lommer langs hele inn og utsiden som man kan sette alt av tenger, skruttekkere, kniver osv i stående. I bunn blir det bare noe få større ting som er lett å få ut. Som erstatning for rommene i toppen av plastkassene til småting kan man bruke i lite plastskrin med mange små rom fra BT eller CO. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Gunga Din Svart 1.Juli.2015 Del på Facebook Svart 1.Juli.2015 ja de ser praktiske ut........ Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Framtia Svart 1.Juli.2015 Del på Facebook Svart 1.Juli.2015 (redigert) jeg har gitt opp diverse lure verktøykasser, og heller basert all lagring av verktøy og reservedeler i plastbokser med lokk. De har ulik størrelse, og er greie å stable i et skap. Jeg bruker denne typen, med gjennomsiktig lokk: http://www.dagsmarked.no/4335-thickbox_default/plastboks-med-lokk-2-l-smartstore-2-transparent.jpg Redigert 1.Juli.2015 av Framtia (see edit history) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
BOBO II Svart 1.Juli.2015 Del på Facebook Svart 1.Juli.2015 Ny komfyr 230v med varmluft montert, da får fruen varme rundstykker og mulighet for og steike en skikkelig steik i ferien. Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
dacapo Svart 1.Juli.2015 Del på Facebook Svart 1.Juli.2015 Hvor har du funnet denne Bergstad ? Passer den inn der gasskomfyren står ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.