REM Svart 13.Juli.2015 Del på Facebook Svart 13.Juli.2015 Tømt motorene for kjølevæske, flushet gjennom med ferkvann og klargjort for påfyll av ny longlife kjølevæske. Svinger vel innom Reginol i morgen og hanker med meg et par 20-litere Havoline XLC Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Leon KAD502 Svart 15.Juli.2015 Del på Facebook Svart 15.Juli.2015 (redigert) I dag har jeg vasket og høytrykkspyla (teak-plank) badeplattformen med Kraftvask (Skal olje den bare det blir tørr og trygt for opphold). Støvsugd, høytrykkspylt og vasket motorrom og batteribanker samt batterrom med Kraftvask. Jeg har også vasket hele båten med høytrykk under og over fenderlist inkl. kalasje. Jeg har ryddet opp i ledninger og kabler i batterirom og motorrom så det ser mer ryddig ut, også fikk jeg unna enda flere løse ledninger som ikke kommer fra noen plass og som heller ikke førte noen plass.Nå begynner det å bli strøkent. Jeg har også bestilt "Sterling Power Pro Split R (PSR 182) fra "Jørg Becker" (som også er mye på forumet her på www.baatplassen.no) fra Notodden. Takker for rask og hyggelig ekspederingSiden jeg trengte denne til senest fredag.kveld. Jeg regner med at jeg kan hente den på posten i firetida på fredag. Da blir den koblet opp, og det er klart for hælja å tur på fjorn Redigert 15.Juli.2015 av Leon KAD502 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. Leon 1981 mod. Skarpnes 30 - Havna i Røykenvik/Brandbu Link to post
Salt Svart 15.Juli.2015 Del på Facebook Svart 15.Juli.2015 Ferskvannspåfyllingslokket var ikke noe lokk lengre, det hadde festet seg helt og var blitt et blindlokk. Så turen gikk til Båtbua der et nytt lokk ble skaffet, som kunne åpnes og lukkes med vinsjhåndtak. Gammel slange ble fjernet (en omstendelig jobb som krevde destruksjon av slangen), og så måtte det nye lokket monteres. Siden jeg ikke hadde skjønt på forhånd at slangen måtte ødelegges, så blir det en ny Båtbua-tur i morgen for å skaffe ny halvannen tommers vannslange. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Poopadoop Svart 15.Juli.2015 Del på Facebook Svart 15.Juli.2015 Ligger i havna og spiller høy gammel musikk. Tommel opp fra alle. Gammel kar kom og kjefta og sa han skulle ringe i telefon, det gjorde han ikke. Vi flytta oss dockside til en annen båt med gamlinger og koser oss med Gammel Dansk og musikk nå :) Havnereglementet sier forøvrig det skal være stille kl23, ikke 19... flytta oss dog for å ikke plage :) Sitér dette innlegget Finnmaster 68DC m/ Yamaha F225 & 400W konstant stereoanlegg/forsterker worklog Link to post
imens Svart 15.Juli.2015 Del på Facebook Svart 15.Juli.2015 Bytta endelig septikslange på båten. En jobb eg egentlig skulle gjøre i fjor men utsatte. Hadde forventa vond lukt og søl når eg kobla fra dei gamle men til min overraskelse var det nesten ingen lukt (tredde på engangshansker på tappen til tanken) og bare et par dråoer kom ut. Jobben tok likevel fleire timer. Det er snakk om to slanger med en 25/38mm skjøt. Måtte skjære av dei gamle slangane som satt bom fast og var stive og uhåndterlige. En del lirking måtte til for å få dei ut. Tok en trekkesnor og førte gjennom nye slangen som ble brukt til å føre den nye på plass og opp gjennom det smale hullet inne på toalettet. Det fungerte meget bra. Tok en god del timer meir enn opprinnelig planlagt men no er det endelig gjort! :-) Sitér dette innlegget 2014-2016: Nor-Dan 780 (2008 mod.) Link to post
SR400 Svart 15.Juli.2015 Del på Facebook Svart 15.Juli.2015 Fikk satt inn gearet som jeg tok ut av båten i går. Hadde røket en clutch så måtte overhale hele kassa. Sitér dette innlegget http://nmbf.no http://baatene.blogspot.no Link to post
Chilli Solbris Svart 16.Juli.2015 Del på Facebook Svart 16.Juli.2015 I går begynte slipejobben etter å ha sandblåst hele skroget under vannlinja. Nå må alle gode krefter settes inn de neste ukene for å bli ferdig for vinteren... Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Windy37GM Svart 18.Juli.2015 Del på Facebook Svart 18.Juli.2015 Satte på navn :-) Og da gikk jo den dagen ? Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Windy37GM Svart 18.Juli.2015 Del på Facebook Svart 18.Juli.2015 (redigert) Koblet opp 4G antenne høyt oppe inne i targaen for å få bedre båndbredde. Funka greit :-) Redigert 18.Juli.2015 av Windy37GM (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
furhan Svart 18.Juli.2015 Del på Facebook Svart 18.Juli.2015 Nå begynner ting å komme på plass etter at jeg kjøpte katta i sekken i fjor. En Scand Baltic 1988 som fikk motorhavari 30 timer etter kjøpet. Ble en dyr vinter med nyoverhalt motor, ny girkasse, aksel og flens, montert ankervinsj o.s.v. Sjøsatte den 24/6 og brukte den litt før vi tok en 3 dagers tur til Lillesand. Natten før hjemreisen gikk kjøleskapet, og da måtte det inn til reperasjon. Fikk det igjen på onsdag, og tok en prøvetur etter å ha montert det. Da jeg skulle gå ut igjen ville ikke den nye ankervinsjen mer.... Igår kveld demonterte jeg den og fant en løs kobling på minus polen på motoren. Strammet den og alt ok. Nå har nyoverhalt motor og ny girkasse gått ca 24 timer. Dermed gikk dagen idag til å bytte olje og filter på motor og girkasse. Lurer på hva neste overraskelse er..... Forøvrig må si jeg beundrer folk som har skruing på innenbordsmotorer som jobb!! Sitér dette innlegget Hans Petter Link to post
John_Kr Svart 19.Juli.2015 Del på Facebook Svart 19.Juli.2015 Oppgraderte software til min Garmin 721XS - 4.60 Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Billa Svart 21.Juli.2015 Del på Facebook Svart 21.Juli.2015 Vasket båt og feiet over med polermaskin og Aglaze finecut. La på et forsterkningslag med forsegler og nå ser det bra ut igjen. En hygelig båtnabo kom for en båtprat som varte nesten 2 timer så ble ikke helt ferdig. Får gjøre det i morgen. Ellers så ergrer jeg meg over at en av trimmotorene ser ut til å ha tatt kvelden. Da må båten på land og det blir vel utsatt til høsten. Ellers ser jeg mye på Yr for tiden! Sitér dette innlegget Sushi Link to post
Leon KAD502 Svart 21.Juli.2015 Del på Facebook Svart 21.Juli.2015 Ellers ser jeg mye på Yr for tiden! Der har det vært mye reprise i sommer Sitér dette innlegget Mvh. Leon 1981 mod. Skarpnes 30 - Havna i Røykenvik/Brandbu Link to post
Mariell Svart 22.Juli.2015 Del på Facebook Svart 22.Juli.2015 Ikke i dag men i løpet av ett par dager i forrige uke. Vinterkonverserte motor og vasket utvendig og fikk på nytt bunnstoff. Da er det bare å få på nye anoder, hvis jeg tar båten tilbake på vannet. Eller tømme for ferskvann om den blir liggende på land frem til våren. Avgørelsen blir tatt i løpet av September, tror eg. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Bonus Svart 24.Juli.2015 Del på Facebook Svart 24.Juli.2015 Ligger i Mårup på Samsø i Danmark. Måtte jo bruke det fine været til noe produktivt. Hva er vel bedre enn å skrape drevene rene og fine. Dette har tidligere sommere (i hvertfall i fjor) vært en kosejobb under bading. Men, med vanntemperaturene nå om dagen, valgte jeg å ta denne jobben fra badeplatformen. Før: Etter: Beslutningen om å kjøpe våtdrakt rykker stadig oppover på lista ... Sitér dette innlegget Link to post
Billa Svart 24.Juli.2015 Del på Facebook Svart 24.Juli.2015 Må si det hadde grodd bra på drevet ditt Bonus! Selv har jeg lagt på et lag med Høveling Golden på badeplattform. Kun en times arbeid og rens gjøres enkelt med fuktig klut først. Fornøyd med dette produktet. Vurderer å demontere baugspyddet for å slipe ned treverket før behandling, men kommer ikke til skruene under. Fortsatt mye titting på Yr og nå ser det ut til at det letter på tirsdag. Da blir det Koster endelig. Sitér dette innlegget Sushi Link to post
Bonus Svart 24.Juli.2015 Del på Facebook Svart 24.Juli.2015 (redigert) ... Må si det hadde grodd bra på drevet ditt Bonus! Selv har jeg lagt på et lag med Høveling Golden på badeplattform... Var heldigvis ikke så mye rur på drevene idag. Mest slim og gress. Litt rart at det har grodd så mye. Trodde det måtte litt mere sol og vanntemperatur til ...Høveling Golden funker bra synes jeg også Redigert 24.Juli.2015 av Bonus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Billa Svart 24.Juli.2015 Del på Facebook Svart 24.Juli.2015 Det har grodd mere i år enn i fjor for meg også. Vet ikke om det skyldes mindre bruk eller andre forhold. Må vel under for å se snart men håper på 18 grader først!! Sitér dette innlegget Sushi Link to post
Popeye70 Svart 24.Juli.2015 Del på Facebook Svart 24.Juli.2015 Har flyttet oss fra gjestebrygga på Sætre (Hurum), og lagt oss på den nye brygga i Dragsund (Håøya). Har nettopp sett båtferiens siste solnedgang. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
REM Svart 25.Juli.2015 Del på Facebook Svart 25.Juli.2015 Bra jobba Bonus, men hva var det loddne dyret på øverste bilde?;-) Sjøl har jeg tømt gearkassene for olje, bare for å finne ut at jeg vat tom for ny SAE30 olje som gearkassa skal ha. Dermed er jeg uten tilgang på båt fram til over helga. Fant på nettet at jeg får 30-olje på Reginol, så ila. mandagen bør Escada være sjødyktig igjen. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Bonus Svart 25.Juli.2015 Del på Facebook Svart 25.Juli.2015 Bra jobba Bonus, men hva var det loddne dyret på øverste bilde?;-) Det lodne dyret på bildet kalles drev, REM. Har faktisk to av dem i denne kennelen. På det nedre bildet ser du et av dyrene nyklipt. "Kort i nakken og fyldig ved ørene" Sitér dette innlegget Link to post
Tormodnt Svart 25.Juli.2015 Del på Facebook Svart 25.Juli.2015 Fått orden i kabelkaoset til forrige eier (plaget meg i 2 år nå), og laget ny styreposisjon, tablet til navionics kart, og ekkolodd fra raymarine (wi-fish) Sitér dette innlegget Link to post
crazymm Svart 25.Juli.2015 Del på Facebook Svart 25.Juli.2015 impregnerte kalesjen i dag og fikset håndtaket til nesehjulet på hengeren. Netse gang skal jeg maskere vinuene i kalesjen før jeg begynner å spraye på impregnering, var noe klin å få av rutene etterpå. hadde heldigvis ruterens fra biltema liggende(skum typen på sprayboks) denne tok impregneringen fint. Sitér dette innlegget www.scooterforum.no Link to post
Billa Svart 25.Juli.2015 Del på Facebook Svart 25.Juli.2015 Bruk rulle med skaft. Får på mere impregnering, mindre søl og god rekkevidde inn mot senter av tak. Sitér dette innlegget Sushi Link to post
Bitteliten Svart 25.Juli.2015 Del på Facebook Svart 25.Juli.2015 Bonus, kjøp deg neopren dykkerhansker også. Så slipper du kutt fra rur Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.