Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

Gikk bort på Storasund og bunkret 144 liter diesel til 8,10,-. Derfra gikk turen vest til Røver hvor jeg fikk en torsk på nesten 4 kg. Gikk inn til røver havn og tok en liten lunsj med en ekte nordlandspils. Endelig minus og klarvær på vestlandet i en vintervarm viknes 880. Dette var årets 2 båt tur, uten overnatting. Vel i havn ble alle vannkraner åpnet, og frostvakt i maskinommet satt på, da det meldes opp mot 10 kalde blå. Vinteren er flott tid å bruke båten, sålenge vi har klarvær.

Var 7,99 for avgiftsfri diesel på sjappen idag. Så jeg fylte opp 25 liter i noen dunker og tok en tur til båten. Startet opp og lot den gå i gir i en halvtimes tid. Da hadde jeg tint og brutt opp is rundt båten i noen meters omkrets. Er kaldt for tiden, i salongen målte jeg -9. Motorrommet var det godt å varmt så alt i skjønneste orden.

Har endelig fått vinterkonservert båten idag.. Og montert sms-overvåking av båten.
Så nå får jeg sms vist det nærmer seg frost i motorrom, og vanntemp. Kan også skru på ekstra 

varmeovn, kjøleskapet, landstrøm-lader, og webastoen. 

Så nå kan båten ligge ute på sjøen, mens jeg kan sitte hjemme uten bekymringer. 

Laguna 1150 - Kallenavn: Rabalder 

nik0lai skrev On 8.1.2016 at 20.16:

Har endelig fått vinterkonservert båten idag.. Og montert sms-overvåking av båten.

Så nå får jeg sms vist det nærmer seg frost i motorrom, og vanntemp. Kan også skru på ekstra

varmeovn, kjøleskapet, landstrøm-lader, og webastoen.

Så nå kan båten ligge ute på sjøen, mens jeg kan sitte hjemme uten bekymringer.

Hva slags system bruker du til sms overvåkning?

Ole-Martin Nilsson, Halden.

HerJo skrev On 10.1.2016 at 0.56:

Plukket ut Wallas 2400'en og skiftet veker og glødespiral. Så egentlig ikke så ille ut, så det spørs om det skal mer til for å få den til å levere noe mer en en liten lunk... Det vil morgendagen vise!

Tre en isolasjonsstrømpe utenpå varmluftslangene. Hjelper betydelig

Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209

"Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen"

Guest Avmønstret#

Måkte snø. 

Ble litt forundret over å høre at dieselvarmeren til en av nabobåtene så ut til å stå på uten at det var antydning (spor i snøen) til at noen har vært ombord de siste par døgnene. 

Med de blodprisene på strøm som er i havna, pluss diesel, må det bli forferdelig dyrt, og jeg skjønner ikke helt vitsen..

Wallas Service skrev On 11.1.2016 at 16.00:

Tre en isolasjonsstrømpe utenpå varmluftslangene. Hjelper betydelig

Det blir nok gjort når det blir litt varmere i været. Er så fordømt trangt i den skuta... Temperaturen kom seg noe, men er ikke i nærheten av de 120 gradene (direkte på utløpet) jeg har lest om i en eller annen tråd her.

On topic: Knyttet på nok en fortøyningstamp - den åttende.... Vintervær er noko dritt!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...