
jma001
Brigg skrev for 21 timer siden:
Jeg ser det er flere som argumenterer for at D6-ern ikke bør gå med for mye olje, helst ikke over midt på merket på peilepinnen. Har vist noe med at det kan komme olje opp i veivhusventilasjonsfilteret.
Om du føler for det kan du jo suge ut et par liter og ta vare på til bruk når det blir behov for etterfylling.
-Har sugd ut 2 liter av motoroljen - siden peilepinnen viste litt over max. Og så får jeg kontrollsjekke nivået med peilepinnen i morgen.
Videre har jeg
-latt impellerpumpa flushe sjøvannskretsen med ferskvann, og
-deretter latt impellerpumpa suge inn en frostvæske/vann-blanding (ca.35/65) i sjøvannskretsen.
Eneste som nå ikke er gjort er sjekk av
oljenivå på kompressor og oljenivå/filter på giret.
Nå kan jeg la båten bare ligge der på vannet i trygg forvissning om at det meste av vesentlig vedlikehold/sjekk er utført, eller?