Jump to content

Edit History

jma001

jma001

Brigg skrev for 21 timer siden:

 

Jeg ser det er flere som argumenterer for at D6-ern ikke bør gå med for mye olje, helst ikke over midt på merket på peilepinnen. Har vist noe med at det kan komme olje opp i veivhusventilasjonsfilteret. 

 

Om du føler for det kan du jo suge ut et par liter og ta vare på til bruk når det blir behov for etterfylling. 

-Har sugd ut 2 liter av motoroljen - siden peilepinnen viste litt over max.  Og så får jeg kontrollsjekke nivået med peilepinnen i morgen.

 

Videre har jeg 

-latt impellerpumpa flushe sjøvannskretsen med ferskvann, og

-deretter latt impellerpumpa suge inn en frostvæske/vann-blanding (ca.35/65) i sjøvannskretsen.

 

Eneste som nå ikke er gjort er sjekk av

oljenivå på kompressor og oljenivå/filter på giret.

 

Nå kan jeg la båten bare ligge der på vannet i trygg forvissning om at det meste av vesentlig vedlikehold/sjekk er utført, eller?

 

jma001

jma001

Brigg skrev for 21 timer siden:

 

Jeg ser det er flere som argumenterer for at D6-ern ikke bør gå med for mye olje, helst ikke over midt på merket på peilepinnen. Har vist noe med at det kan komme olje opp i veivhusventilasjonsfilteret. 

 

Om du føler for det kan du jo suge ut et par liter og ta vare på til bruk når det blir behov for etterfylling. 

-Har sugd ut 2 liter av motoroljen - siden peilepinnen viste litt over max.  Og så får jeg kontrollsjekke nivået med peilepinnen i morgen.

 

Videre har jeg 

-latt impellerpumpa flushe sjøvannskretsen med ferskvann, og

-deretter latt impellerpumpa suge inn en frostvæske/vann-blanding (ca.35/65) i sjøvannskretsen.

 

Eneste som nå ikke er gjort er sjekk av

oljenivå på kompressor og oljenivå/filter på giret.

 

Nå kan jeg la båten bare ligge der på vannet i trygg forvissning om at det meste av vesentlig vedlikehold/sjekk er utført, eller?

 

jma001

jma001

Brigg skrev for 20 timer siden:

 

Jeg ser det er flere som argumenterer for at D6-ern ikke bør gå med for mye olje, helst ikke over midt på merket på peilepinnen. Har vist noe med at det kan komme olje opp i veivhusventilasjonsfilteret. 

 

Om du føler for det kan du jo suge ut et par liter og ta vare på til bruk når det blir behov for etterfylling. 

-Har sugd ut 2 liter, og sjekker nivået med peilepinnen i morgen.

-Har latt impellerpumpa flushe sjøvannskretsen med ferskvann, og

-Har deretter latt impellerpumpa suge inn en frostvæske/vann-blanding (ca.35/65) i sjøvannskretsen.

 

 

Eneste som ikke er gjort er sjekk av oljenivå på kompressor og oljenivå/filter på giret.

Nå kan jeg la båten bare ligge der på vannet i trygg forvissning om at det meste av vesentlig vedlikehold/sjekk er utført.

 



×
×
  • Create New...