Jump to content

Edit History

Lars H.

Lars H.

Ref mitt innlegg lenger oppe, så har jeg sett på dynamoen min som sluttet å lade. Og jeg er temmelig sikker på at jeg har funnet feilen. Forbindelsen til børsteholderen er type flatstift, og der var kontakten helt løs. Nå er dette strammet og alle interne forbindelser inne i dynamoen kontrollmålt og funnet iorden. Alle diodene ser også ut til å være helt OK.

Lagrene er fullstendig lydløse og uten slark. Børstene begynner å bli slitt etter 20 år (1500 - 2000timer), men holder en stund til. Men er det noen som har vært borte i en slik børsteholder eller vet hvor jeg kan få tak i en slik?

Dette er en Valeo Marine 2929580 70amp 12volt dynamo som jeg kjøpte ny i 1998.

borsteholder.jpg.e0fae19e9fcff856a9ec920a8e1c5e45.jpg

Lars H.

Lars H.

Ref mitt innlegg lenger oppe, så har jeg sett på dynamoen min som sluttet å lade. Og jeg er temmelig sikker på at jeg har funnet feilen. Forbindelsen til børsteholderen er type flatstift, og der var kontakten helt løs. Nå er dette strammet og alle interne forbindelser inne i dynamoen kontrollmålt og funnet iorden. Alle diodene ser også ut til å være helt OK.

Børstene begynner å bli slitt etter 20 år (1500 - 2000timer), men holder en stund til. Men er det noen som har vært borte i en slik børsteholder eller vet hvor jeg kan få tak i en slik?

Lars H.

Lars H.

Ref mitt lenger ovenfor, så har jeg sett på dynamoen min som sluttet å lade. Og jeg er temmelig sikker på at jeg har funnet feilen. Forbindelsen til børsteholderen er type flatstift, og der var kontakten helt løs. Nå er dette strammet og alle interne forbindelser inne i dynamoen kontrollmålt og funnet iorden. Alle diodene ser også ut til å være helt OK.

Børstene begynner å bli slitt etter 20 år (1500 - 2000timer), men holder en stund til. Men er det noen som har vært borte i en slik børsteholder eller vet hvor jeg kan få tak i en slik?

• Create New...