Lars H.
Ikke idag, men igår ble det en tur til havnen. Da fikk jeg en overraskelse, havnen var isfri og utriggerne der jeg har plass var lagt ut selv om det fremdeles er "vinter" værmessig. Dessverre har ikke været vært egnet til hverken vask, polering eller stoffing, så Trudelutt står fremdeles på land under presenningen. Egentlig var det avtalt sjøsetting til uken, men det er utsatt. Det er egentlig greit iom. at ryggen fikk seg en knekk da jeg skulle løfte to nye batterier på 36kg. til båten inn og ut av bilen for et par uker siden. Nå går jeg til kiropraktor 2 ganger i uken.
Men jeg fikk da klargjort litt inne i båten. For å vinterkonservere båten løsner jeg slangen fra sjøvannsinntaket og har den opp i en bøtte med frostvæske. I stedet for å la kjølevannet gå fra varmeveksleren og til eksosslangen, lar jeg det gå til bøtten. Dermed kan jeg når som helst starte motoren på land. Det testet jeg igår, og den 37 år gamle Yanmar'n startet bare så vidt jeg rørte startnøkkelen. Dermed fikk jeg vite at alt er OK, og kunne koble slangene tilbake slik at alt er klart for sjøsetting, når det altså blir litt varme i luften slik at jeg får vasket og polert utvendig.
Ellers begynner lokalene til Goldfish å ta form. De stjeler dessverre mange plasser for vinteropplag.