Jump to content

Edit History

tom Cognac

tom Cognac

Da er jeg i gang med et forsøk på å støpe opp/ned, dvs legge på 300 grams fiber i taket. Jeg begynte så smått i fjor, men sykdom hindret meg i å fortsette. Det jeg fant ut i fjor var at dette er et skikkelig sølearbeid. I går var det grei nok temperatur til å støpe i (+ 19 grader i garasjeteltet,  det jeg gjorde var sikkert helt feil, men foreløpig så funker det - hører gjerne på kommentarer, råd tips etc.) Det jeg gjorde i går var at jeg smurte på med rulle et "tykt" lag med polyester  - lot det "tørke" et par minutter før jeg la på gl.fiber og rullet over med alu.rulla. Det ble seende sånn ut, men det satt fast - altså: det datt ikke ned :

Lapigrmedbarepolyestermottak..jpg.9e0112c9f1cda9ca693d5530557be1cd.jpg

I dag hadde polyesteren tørket helt så jeg metta gl.fiberen med polyester (og la på 2 små biter med gl.fiber). Noen som har en kommentar til denne fremgangsmåten? 

Mettetidag2smnyefliserlagtp..jpg.a2641b3db3b407f4d2bee37ab19dcf49.jpg

Personlig synes jeg det ser brukbart ut. I morgen får jeg hjelp så da går det litt fortere - skal jo legge på 4 - 5 lag til med gl.fiber! Før jeg legger på 3mm skrogkledning og får satt inn vinduene igjen.

Hører gjerne fra noen der ute om hva de mener om denne fremgangsmåten?

tom Cognac

tom Cognac

Da er jeg i gang med et forsøk på å støpe opp/ned, dvs legge på 300 grams fiber i taket. Jeg begynte så smått i fjor, men sykdom hindret meg i å fortsette. Det jeg fant ut i fjor var at dette er et skikkelig sølearbeid. I går var det grei nok temperatur til å støpe i (+ 19 grader i garasjeteltet også det jeg gjorde var sikkert helt feil, men foreløpig så funker det - hører gjerne på kommentarer, råd tips etc.) jeg smurte på med rulle et "tykt" lag med polyester med rulle - lot det "tørke" litt før jeg la på gl.fiber og rullet over med alu.rulla. Det ble seende sånn ut:

Lapigrmedbarepolyestermottak..jpg.9e0112c9f1cda9ca693d5530557be1cd.jpg

I dag hadde polyesteren tørket helt så jeg metta gl.fiberen med polyester (og la på 2 små biter med gl.fiber). Noen som har en kommentar til denne fremgangsmåten? 

Mettetidag2smnyefliserlagtp..jpg.a2641b3db3b407f4d2bee37ab19dcf49.jpg

Personlig synes jeg det ser brukbart ut. I morgen fpår jeg hjelp så da går det litt fortere - skal jo legge på 4 - 5 lag til med gl.fiber! Før jeg legger på 3mm skrogkledning og får satt inn vinduene igjen.

Hører gjerne fra noen der ute om hva de mener om denne fremgangsmåten?

• Create New...