rogdov Svart 23.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2010 Byttet 6 meter av rekka, slått på rekkeplater og skiftet aggregat. Link to post
Magne A. Svart 23.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2010 Venter med lengsel og smerte på deler til Kansaki KBW10 gearet slik at det kansje blir svenskekysten i august.... Link to post
Bitteliten Svart 23.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2010 Dykket under båten og fjernet rur på flaps og drev. Bruker da en relativt myk metallsparkel. Også inpisert propellene etter at en bøye forsvant under båten da vi gikk fra kai i dag. Link to post
Uffe Svart 23.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2010 I dag ble det gjort!!!!!!!!!!!!! Etter å ha lest alle innleggene om skifte av cutlesslager så satte jeg igang i dag kl 0830. Vi burde danne en forening: "Nordisk Forbund af Cutlasslejeskiftere" Link to post
Avsluttet_1 Svart 23.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2010 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Link to post
Polarn Svart 23.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2010 Mista en BT fender Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Avsluttet_1 Svart 23.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2010 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Link to post
Erling P Svart 23.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2010 Vi burde danne en forening: "Nordisk Forbund af Cutlasslejeskiftere" Ja,det skulle tatt seg ut! Var i byen for å hente klemflensen,MEN de hadde rotet med ordren hos leverandør. Kansje på Onsdag.Og jeg som skulle ha båten på sjø i dag.Prøver å finne en brukt på nettet men det er vanskelig. Ha en god helg! Link to post
Polarn Svart 23.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2010 Ja som om det er verdens undergang. Tror jeg skal ringe redningsselskapet for å bistå etter søk Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Polarn Svart 23.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2010 Takk og pris. Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Polarn Svart 23.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2010 La oss ikke gå der Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Lykken VI Svart 23.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2010 Jeg har brukt båten i sol og noe urolig sjø. Fungere bra, har vel noe groe under, men er for kaldt i sjøen til at jeg dykker under å skraper bort.Regner med det meste løsner når jeg bruker den. Å nesten ikke måkedritt de siste ukene. Det er kommet flere båter som tydligvis er bedre å drite på Tidligere langtidseide båter: Spissbåt 13fot m 3,5hk. Rana 13 m 18hk. GH 14 m 30hk. Møring snekke 21 m Volvo Penta. Delta 20 m 90hk. + deleier i 14plastbåt m 9,9hk. Link to post
Geir Hel Svart 23.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2010 Har flytta pantrypumpa helt frem til vanntanken,Hengt opp fiskestanga. flytta verktøyet til oppi ein kasse under køya. fått satt batteriene vekk ute av veien Endelig båt igjen Link to post
Jori Svart 24.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2010 Det ble litt mekking i går. Startproblemer som viste seg å være tett luftfilter og irrete fordeler innvendig. Så da var det å ta med delene hjem for rensing, etter en enkel rens på fjorden slik at jeg kom hjem igjen. Merkelig hvor fort slike problemer kan komme. Båten har gått som ei klokke, startet på første innslaget. I går var den litt vanskeligere å få i gang når vi la ut, og når jeg skulle starte for hjemturen, ville den ikke starte rett og slett. Kun noen få timer senere og noen kjørte nautiske mil. Link to post
Hafrsfjord Svart 24.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2010 Vert ute og fisket to makrell..... Litt mer "mat" i fjorden i dag Link to post
Salt Svart 24.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2010 gått ombord, laget kaffe, fylt opp vanntankene, drukket kaffe, spist kake, gått i land igjen. Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
nives Svart 24.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2010 Skjekk på Hekkagregat i sjø. Fikk problemer med giring da eg skulle legge til i uthavn. Spaken sto fast, og når eg tvang den over gikk giring seint. Ankret og tiltet aggregat, Skjekket vaier og Giring. Overføring i aggregat henger delvist fast. Blir nok heimtur og landsetting i morgen. Trolig vannintrenging. Jevla irreterende da aggregatet var på skjekk i vår Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater. I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone. – H. L. Mencken Link to post
Whistler Svart 24.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2010 Startet med å bytte sikring til septikpumpen, som røyk ved siste forsøk på tømming. Full tank såklart. Trenger bare et lite nøkk i bryteren for å fastslå om pumpa virker. Tre 20 amp sikringer senere ble kontaktene til bryteren skiftet da jeg ved siste sjekk fastslo at disse var dårlige. Ny 20 amp sikring lyser utrolig godt det siste milisekundet i sin levetid... Ikke noe trøbbel med kontakten i bryteren, ei heller i ledningstrekket fra panelet og til kverna. Ny kvern ble anskaffet. Tanken er av halvgjennomsiktig plast, og er så godt som fyllt til randen. Pumpa ligger på toppen av tanken og suger innholdet fra bunnen av tanken via en stuss som kommer ut i nedre kant av tanken med et par albuer. Pumpa er selvfølgelig skrudd til albuen med gjengestykket. I teorien er den øvre albuen over toppnivået i tanken, og overbordslangen burde være helt grei tenkte jeg da. Litt drittlukt kan vel ikke skade. Av med overbordslangens slangeklemme og dra til. Jasså gitt, den var ikke helt tørr nei, men det gikk greitt å stue denne slangen slik at det som evt var igjen der inne holdt seg der. På med blendelokk på pumpa. Av med fire skruer. Klipp av kabling. Skru pumpa ut av gjengestykket på den øvre albuen. (hele pumpa rundt) Det jeg ikke hadde tenkt på var nok det at pumpemotoren stoppet mens den tygde på tankens innhold, men det fikk jeg jo oppleve da pumpa slapp albuen og jeg spraylakkerte deler av motorrommet med ca 1 dl guffe. Samtidig braste en som hadde oppdaget at Vrengensundet har fått tredveknopsgrense forbi, "shake your booty baby" tenkte jeg da g-kreftene i rullingen bestemte seg for å trøkke en andel av tankens innhold ut gjennom albuen, som i teorien var over tanknivået for å komplettere strøk to i lakkjobben... Pumpa forsvant i sjøen og vil bli plukket opp etter at krabbene har tatt sitt. (1,5 m dybde bak båten) En halv tørkerull senere ble den nye pumpa montert i de gamle hullene. Motorrommet ble gjennomspylt og har sjelden sett så bra ut. Ny sikring og en kjapp flikk senere fikk jeg bekreftet at tanken kan tømmes på neste tur. Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Idunn Svart 24.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2010 I dag har jeg vasket båten utvendig, alt over fenderlista er tatt. Det var en del "grå" regnvannstriper som forsvant! Fornøyd med meg selv og syntes jeg fortjente ! Om 14 dager begynner ferien! Link to post
Kenneth84 Svart 25.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2010 I dag har jeg overnattet i båten for første gang.. Med fruen og poden :) Første konklusjon er at vi må ha nye og tykkere madrasser ! Men ellers bra :) Ellers så har jeg peilet og etterfyllt litt olje, smurt opp alle bevegelige ledd i motor, samt teleflex wire. Demontert kontrollboksen og smurt opp den også, den var veldig treg, men etter smurning var den helt tipp topp :) Så nå fortsetter jakten etter ny kalesje :) God sommer :D Link to post
rogdov Svart 29.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2010 Ikke i dag, men i går ble kjøkkenbenk med utslagsvask montert og trykkvann koblet til. Foreløpig kun kaldtvann. Ble trykk, men ikke mer enn akkurat nok. Trenger nok en kraftigere pumpe. I dag blir det snekring av rammer til skap i "byssa" og isolering av hjemmet til aggregatet med kallenavn Doris. Link to post
Jawik Svart 29.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2010 Har gjort klar for tømming av dieseltanken med 200+ liter og mye dritt som stoppet oss i innseilingen til Måløy. I havn ved midnatt i går takket være jolla og 6 hestern som slepte oss i 3 timer innover me en knops fart. Ellers smiler vi til skuta som ser ut til å ha bruk for en ny mast. Måtte opp i masta og skjære løs seilet som nektet å komme ned av seg selv. Man har det moro i båt så lenge båten tar vare på oss og vi tar vare på båten The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn