Astor Svart 13.April.2012 Link til dette innlegget Svart 13.April.2012 Tre BP-båter på Borgen. Speilblank sjø og lettskyet. 10 pluss akkurat nå. Vi har det godt vi båtfolk. God helg folkens! Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Bonus Svart 13.April.2012 Link til dette innlegget Svart 13.April.2012 Tre BP-båter på Borgen. Kommer en til imorgen ... Link to post
"Mathilde" Svart 14.April.2012 Link til dette innlegget Svart 14.April.2012 (redigert) Båten sjøsatt onsdag. I dag noe finpuss på hyttetaket og vask innvendig. Monterte seilene også, så nå er båten klar . Det eneste er at jeg har fått noe vann inn like i akterkant av motoren. Har en sterk mistanke om at det må komme fra eksosanlegget. Får nok se nærmere på det i morgen.... Redigert 14.April.2012 av "Mathilde" (see edit history) Link to post
Arild81 Svart 14.April.2012 Link til dette innlegget Svart 14.April.2012 Har hatt kalesja i badekaret i natt, sammen med en god slump Biotex. Henger nå til tørk. Link to post
Salt Svart 14.April.2012 Link til dette innlegget Svart 14.April.2012 Målt antennekablene på swr. Renset en del overbygg-flater med Hugos, får gå over med (mere) voks senere. Det står på boksen at Hugos etterlater et vokslag. Bidratt til å hefte de som har båtene på land og som skal ut neste lørdag... kaffepauser er bra! Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
MajorAndy Svart 14.April.2012 Link til dette innlegget Svart 14.April.2012 I går kom mekanikeren og satte ny styrecylinder på! Jeg valgte en ny og så beholder jeg den gamle og får den pakket om ved lejlighed. Jeg regner med at jeg får brug for den på et tidspunkt... I dag var det så en virkelig fin dag! Sol og svage vinde - og mere og mere skyfrit i løbet af dagen. Virkelig skønt. Vi tog på den første dagstur til Rungsted. Fisk fra havnen og dejlig klargøringsstemning. Og hvem stævner ind lidt på dagen? Ebonita i sin flotte, nypudsede Princess. Vi fik hilst kort inden han sejlede videre sydpå. Link to post
Sitrin Svart 14.April.2012 Link til dette innlegget Svart 14.April.2012 Dro til Havna hotell i dag. Gikk over noen koblinger til trøsterne pga. dårlig kontakt. Sjekket røykvarslerne med gass. Ordnet en dårlig kobling på dynamoen. Renset og byttet tapppepluggen på jollemotoren pga. lekkasje . Nå nyter vi bare båtlivet Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
torbi Svart 14.April.2012 Link til dette innlegget Svart 14.April.2012 testet jolle m påhengs, alt funket , vasket litt i motorrommet, men ser ikke rent ut enda, får ta sterkere vaskemiddel neste gang, men hva med?? Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Arild81 Svart 14.April.2012 Link til dette innlegget Svart 14.April.2012 testet jolle m påhengs, alt funket , vasket litt i motorrommet, men ser ikke rent ut enda, får ta sterkere vaskemiddel neste gang, men hva med?? Hva har du prøvd? Er det olje skitt? Prickbort er gode saker. Vet mekonomen har hatt dette. Link to post
torbi Svart 14.April.2012 Link til dette innlegget Svart 14.April.2012 Hva har du prøvd? Er det olje skitt? Prickbort er gode saker. Vet mekonomen har hatt dette. olje, svarte merker og alt mulig, eg tror tidligere eier vasker en gang eller aldri, så eg tror eg må vaske flere ganger med varm vann, så løser den sikkert etterhvert, eg brukte shampo, så kanskje eg skal prøve zalo neste gang? Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Disease Svart 14.April.2012 Link til dette innlegget Svart 14.April.2012 Prøvestarta motoren i dag, og ser at det lekker av sjøvannspumpa. Så har demontert denne og byttet simmeringer. Link to post
"Mathilde" Svart 15.April.2012 Link til dette innlegget Svart 15.April.2012 Siste små justeriger på båten i dag. Alt fungerer perfekt. Vannet i akterkant av motoren har jeg funnet ut skyldes kondens etter et langt vinteropplag. Alt er tett. Nå er sesongen i gang Link to post
Knert1 Svart 15.April.2012 Link til dette innlegget Svart 15.April.2012 Tatt av "nicab'en", polert loftet. Nå ser båten sommerklar ut. Lider av Nauticomani. Tar ikke noe for dette, lar det bare stå til. Link to post
Kimandre88 Svart 15.April.2012 Link til dette innlegget Svart 15.April.2012 I dag har jeg byttet impeller og tatt ut doen, nå skal det en eletrisk inn Link to post
Windy37GM Svart 15.April.2012 Link til dette innlegget Svart 15.April.2012 Siste dager:begeg dreva på, bytte girvaiere, fruen stoffet båten,byttet trimplansylinder,bytet impellere, ny sink overalt, lakket div på motoren grønt, ledlys i motorommet. Nå er det fotball, så drar jeg ut og vasker motorrommet :-) Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Stiffler Svart 15.April.2012 Link til dette innlegget Svart 15.April.2012 testet jolle m påhengs, alt funket , vasket litt i motorrommet, men ser ikke rent ut enda, får ta sterkere vaskemiddel neste gang, men hva med?? Vask med diesel. Overlegent på fjerning av olje og fastgrodd drit. Etterpå vasker du vekk dieselen enkelt med zalo. Link to post
Tom Rør Svart 15.April.2012 Link til dette innlegget Svart 15.April.2012 Byttet blandebatteri på servanten på badet. Link to post
Salt Svart 15.April.2012 Link til dette innlegget Svart 15.April.2012 Byttet til tiliters tank til Wallasen. Sett utfordringen med å plassere en standard wallastank der den må være. Begynt å tenke på den gode løsningen. Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Arild81 Svart 15.April.2012 Link til dette innlegget Svart 15.April.2012 Isolert med asfaltplater og lyddempningsplater rundt bauthruster. Mulig det kan gi en liten bedring.... Link to post
Kristian_H Svart 15.April.2012 Link til dette innlegget Svart 15.April.2012 Avtalt innstalason av nytt rulleforstag, båten gikk på vannet på fredag, ble litt mekking i løpet av helgen også Link to post
Kimber08 Svart 18.April.2012 Link til dette innlegget Svart 18.April.2012 Blåst opp gummibåt og testet motor. Alt fungerte som en drøm Link to post
glalaks Svart 18.April.2012 Link til dette innlegget Svart 18.April.2012 Har vurdert å bytte bort båten i en større walkaround. Spennende. Visning på lørdag Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
mk414 Svart 18.April.2012 Link til dette innlegget Svart 18.April.2012 I dag tryna jeg ned i motorrommet , det endte med en tur på sykehus for FotoShoot av kne og arm.. Lærte at man ikke skal bære noe over et motorrom og prøve å balansere med våte joggesko på treverk.. Alt gikk heldigvis bra og en erfaring rikere. Link to post
Kimber08 Svart 19.April.2012 Link til dette innlegget Svart 19.April.2012 Var en liten tur i båten i går. Byttet en defekt høyttaler, testet varmeren og den "lille varmeren". Fungerte ok Link to post
Arild81 Svart 19.April.2012 Link til dette innlegget Svart 19.April.2012 Har syret igjennom sjøvannsiden på motoren (TAMD22p-b) Lot det stå å sirkulere i 2 døgn. Inn etter impeller, og ut fra varmeveksler. Har stått å sirkulert med ei billig BT lensepumpe. Fungerte veldig greit det, men var kun noe rust støv som kom ut. Kjørte også motsatt vei tilfelle det kunne ligge noen gamle impeller biter i ladeluftskøleren, men ingenting kom ut. Tok også en våtsuger og sugde systemet delvis tomt for vann. Da går jeg ut ifra at det ikke er noe tett på sjøvannssiden. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn