Trophy Svart 2.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2012 Ingenting idag,lang frokost og innom Baatplassen først tok opp båten 21.00 igår kveld og vasket til 23.00 Oppdaget i Pinsen at Dagmar haddet stukket av med Baatplassen vimpelen min noen som kan tipse om hvordan bestille ny ? Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
glalaks Svart 2.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2012 Vært på båtmessa og sett etter litt gaver til båten.. Hjemme nå.. Skal ned igjen straks.. Da blir det bestilling av raymarine plotter, kjøp av jif båtshampo, og kanskje noe annet gøy.. Mye fint å se på!:) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Dalton Svart 2.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2012 Ferdig med sealer og alt er klart til bunnmaling i morra. Montert pulpit og badestige. Rederinnen har vasket alle tak og dekksflater, samt tatt mål av nye gardiner. Sitter nå og inntar en snekke-pils, mens jeg leser på baatplassen. Livet er godt. Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
hanto1 Svart 2.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2012 Sjøsatt etter vask ,stoffing og polering. Haglebyger og 5 grader la en viss demper på humøret under båtpussen. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 2.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2012 (redigert) Rigga Ynglingen, satt på seil, montert lensepumpa. Klar til bruk. NordWesten har fått ny dusjslange på ene badet. Og ny, retningsstyrt TV anette er montert. (den neste som ryker den dusj slangen skal få bytte selv inn i et trangt skap der skuldrene må presses inn, vri henda feil vei bakover, radbrekke ryggraden, skru med to fastnøkler) Redigert 2.Juni.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 2.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2012 Hvordan i all verden greier de å rive av en dushslange :eek: Kjenner til problemet med trange rom. Byttet gass slangene i dag. Det å krølle kroppen min inn i trange rom, byr absolutt på utfordringer. Det værste er egentlig å få kommet seg ut igjen. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Bitteliten Svart 2.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2012 (redigert) Se dusjbatteriet her. Dusj slangen går ned midt i dusj batteriet, skjult anlegg Noen hadde dratt litt hardt i dusjen så metallet rundt slangen strakk seg. Skapet jeg måtte inn i er det under vasken, og så bøye meg til høyre under dusjbatteriet. Redigert 2.Juni.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ankerdrammen Svart 2.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2012 Montert ny byssevask og kokeapparat.Det ble spritkok denne gangen.Bensin og propan skal ikke ombord i min skute Sitér dette innlegget Link to post
jernkjøl Svart 2.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2012 Er godt i gang med støping av nytt, sterkere og større ror. Litt dårlig temperatur for polyesteren i dag så to runder med glassfiber er maks for dagen. Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 2.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2012 Regnet med at det var en slik patent. DET skapet hadde ikke jeg fått skuldre å to armer inn i. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
glalaks Svart 2.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2012 (redigert) Det er sikkert en veldig bitteliten dusj.. Red: der var jeg litt sent ut ja.... var jo ikke så liten.. men bitteliten må være ganske bitteliten for å komme seg inni der... Redigert 2.Juni.2012 av glalaks (see edit history) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
torbi Svart 2.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2012 Vært på fjelltur idag, så håper eg det blir båtdag imorgen. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Bitteliten Svart 2.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2012 Smidig som en katt.... Not Sitér dette innlegget Link to post
cleo Svart 2.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2012 Byttet varmtvannsbereder og kjøleskap! Bereder er på plass, gjennstår litt tillpassing av kjøleskap. Sitér dette innlegget Livet er herlig på solkysten! Link to post
egilwh Svart 2.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2012 Gjort nesten ferdig det nye instrumentpanelet, har også flyttet og utvidet el/sikringsskap. https://baatplassen.no/i/topic/91917-nytt-instrumentpanel-i-krysseren/ Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
MS Taifa Svart 2.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2012 Sjøsatt !! Etter 10 år på land. https://baatplassen.no/i/topic/42246-prosjekt-motorseiler-hansen-arentzen/page__pid__1295859#entry1295859 Sitér dette innlegget Link to post
Dalton Svart 3.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2012 Tross regn og vind, første strøk under vannlinja er lagt. Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
BOBO II Svart 7.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2012 (redigert) Endelig Endelig vært oppe og spylt, pusset og stoffet båten i går. Var ikke så værts under etter 1 år på vannet.Men utrolig mye rur på akslinger ror og propeller. Fikk spylt og slip akslinger, ror og propeller. Hadde litt tid til overs slik at alt over vannlinjen ble polert for 3 gang i år ble ferdig kl.01:30 i natt. Måtte bare benytte meg av den fine temperaturen som var utover kvelden frem til midnatt. Redigert 7.Juni.2012 av Bergstad (see edit history) Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
Mariell Svart 7.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2012 (redigert) Hatt en mekanikker ombord i Strandby for å jusere ventiler og ta en kompresjons test. Små avvik på ventilene, kun litt å justere. Komp. var helt fin. Som han sa "helt normal for en 26 år gammel motor. Nå er tempratur ok, ventiler ok, og komp. test viser ok. Ryker betraktelig mindre enn tidligere. Da er jeg happy og cruiser vidre sørover. Er nå i Sæby, hvor det er en god del fortøyningsmessige forandringer fra sist jeg var her. Det kommer jeg med i "Status på Danskekysten og sørover" senere i dag eller i morra. Redigert 7.Juni.2012 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Worry II Svart 7.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2012 Ryker betraktelig mindre enn tidligere. Da er jeg happy og cruiser vidre sørover. Det du sier er at du pluteslig fikk en stor sum med "båtmotorpenger" inn på sparekonto, Mariell ? Høres bra ut ! Lykke til på tur i pølsespiserland ! Sitér dette innlegget Link to post
TB2855 Svart 7.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2012 Sjøsatt Sitér dette innlegget Halco 29 1992 - 2007 Bayliner 2855 2007 - ? CB 66 Racer + div. hver onsdag Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis. Link to post
Mariell Svart 7.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2012 Det du sier er at du pluteslig fikk en stor sum med "båtmotorpenger" inn på sparekonto, Mariell ? ! Kan godt si det ja, Så for meg 100båtpenger ut, ble totalt 1.5. Tar en Sandefjords Cognac før jeg spiser på en eller annen restaurant i kveld. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Tom Rør Svart 7.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2012 Da båten ligger på land for å fikse en plastskade, har jeg benyttet anledningen til å polere, samt stoffe der det trengtes. Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 7.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2012 Gjorde klar til helgetur, avgang kl 17-18 tia imorgen. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Astor Svart 7.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2012 Koblet opp styrestikke til Robertson autopilot. Nå an ferien komme. :) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.