Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

Ingenting idag,lang frokost og innom Baatplassen først :flag_bp: tok opp båten 21.00 igår kveld og vasket til 23.00 Oppdaget i Pinsen at Dagmar haddet stukket av med Baatplassen vimpelen min :headbang: noen som kan tipse om hvordan bestille ny ?

Maxum 4100 scb, Chenette III

Vært på båtmessa og sett etter litt gaver til båten.. Hjemme nå.. Skal ned igjen straks.. Da blir det bestilling av raymarine plotter, kjøp av jif båtshampo, og kanskje noe annet gøy.. Mye fint å se på!:)

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Ferdig med sealer og alt er klart til bunnmaling i morra. Montert pulpit og badestige. Rederinnen har vasket alle tak og dekksflater, samt tatt mål av nye gardiner. Sitter nå og inntar en snekke-pils, mens jeg leser på baatplassen. Livet er godt.

I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so...

Kragerø 26 med Sole SM616 

Rigga Ynglingen, satt på seil, montert lensepumpa. Klar til bruk.

NordWesten har fått ny dusjslange på ene badet. Og ny, retningsstyrt TV anette er montert.

(den neste som ryker den dusj slangen skal få bytte selv :headbang::lol: inn i et trangt skap der skuldrene må presses inn, vri henda feil vei bakover, radbrekke ryggraden, skru med to fastnøkler)

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Hvordan i all verden greier de å rive av en dushslange :eek: :eek: :giggle:

Kjenner til problemet med trange rom. Byttet gass slangene i dag. Det å krølle kroppen min inn i trange rom, byr absolutt på utfordringer. Det værste er egentlig å få kommet seg ut igjen. :sweat:

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Det er sikkert en veldig bitteliten dusj.. :giggle:

Red: der var jeg litt sent ut ja.... var jo ikke så liten.. men bitteliten må være ganske bitteliten for å komme seg inni der...

Redigert av glalaks (see edit history)

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Gjort nesten ferdig det nye instrumentpanelet, har også flyttet og utvidet el/sikringsskap.

https://baatplassen.no/i/topic/91917-nytt-instrumentpanel-i-krysseren/

-----------------------------------------------------------------------------------
Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!
Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no
-----------------------------------------------------------------------------------

Endelig Endelig vært oppe og spylt, pusset og stoffet båten i går. Var ikke så værts under etter 1 år på vannet.Men utrolig mye rur på akslinger ror og propeller. Fikk spylt og slip akslinger, ror og propeller.

Hadde litt tid til overs slik at alt over vannlinjen ble polert for 3 gang i år ble ferdig kl.01:30 i natt. Måtte bare benytte meg av den fine temperaturen som var utover kvelden frem til midnatt.

Redigert av Bergstad (see edit history)

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Hatt en mekanikker ombord i Strandby for å jusere ventiler og ta en kompresjons test.

Små avvik på ventilene, kun litt å justere.

Komp. var helt fin. Som han sa "helt normal for en 26 år gammel motor.

Nå er tempratur ok, ventiler ok, og komp. test viser ok. Ryker betraktelig mindre enn tidligere. Da er jeg happy og cruiser vidre sørover. Er nå i Sæby, hvor det er en god del fortøyningsmessige forandringer fra sist jeg var her.

Det kommer jeg med i "Status på Danskekysten og sørover" senere i dag eller i morra.

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Ryker betraktelig mindre enn tidligere. Da er jeg happy og cruiser vidre sørover.

Det du sier er at du pluteslig fikk en stor sum med "båtmotorpenger" inn på sparekonto, Mariell ? Høres bra ut ! Lykke til på tur i pølsespiserland :smiley: !

Det du sier er at du pluteslig fikk en stor sum med "båtmotorpenger" inn på sparekonto, Mariell ? :smiley: !

Kan godt si det ja, Så for meg 100båtpenger ut, ble totalt 1.5. Tar en Sandefjords Cognac før jeg spiser på en eller annen restaurant i kveld. :yesnod:

MEDLEM I KNBF

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...