ashfirelate Svart 17.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2012 Drenert Askeladden for vann (står på henger) Tatt bilder av båt og motor og skal i løpet av kvelden/ Morgendagen få lagt den inn på finn.no Sitér dette innlegget Link to post
Javi Svart 18.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2012 Demonterte treskeverket av en el. do, da den hadde satt seg. Så for meg helvetesjobb, men fikk fjernet en hårstrikk, og en del hår, så bråker den som et lokomotiv igjen. Akkurat som før altså. Bedre med en som bråker, enn en som står full av dr... ! Dersom du har hårstrikker i avføringen, bør du oppsøke lege Sitér dette innlegget Link to post
egilwh Svart 18.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2012 Fikk lakkert andre strøket på dollbordet rundt hele båten, tror jamen også det fikk tørke før det kom en regnskur..... Så har jeg begynt å tømme båten for verktøy som ikke skal være med på tur, bærer ut og bærer inn! Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
Tom Rør Svart 18.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2012 Dersom du har hårstrikker i avføringen, bør du oppsøke lege Ville vært mer naturlig å legge om kostholdet vel? Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 18.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2012 (redigert) Ville vært mer naturlig å legge om kostholdet vel? Vi lurte litt på å dra innom Læsø, men men en slik kost tror jeg vi styrer utenom :-). Er det hummer'ne Tom? (Bonus V fra Sæby) Redigert 18.Juli.2012 av Bonus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 18.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2012 Er nok hummerne ja! Vi inntok et lass med slike i går. og ikke visste jeg at de hadde hårstrikk i seg Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 18.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2012 Brukes til å holde klørne sammen, Tom. Du glemte nok å ta den av før dere gikk til bords :-) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 18.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2012 Man lærer så lenge man lever. Neste gang skal jeg ta dem av :-) Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 18.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2012 Lagt den ut for salg. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Tom Rør Svart 18.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2012 Lei nå? Eller ny båt på gang? Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 18.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2012 Neida ikke lei, overhode ikke. Har i lengre tid jobbet med konemor og muligheten før litt større båt,og nå har jeg tydeligvis gjort jobben min godt nok - for hun sa ja vi prøver på det Men før vi kjøper ny, må vi selge først, tør ikke sitte med to. Valget for vår del blir nok helt sikkert en Nidelv 26, passe for to, og litt bedre fart enn i dag + at den går inn på plassen vi har. Spennende å sitte å se hvor mange som har vært innom annonsen på Finn, men det betyr jo ikke at det er kjøpere. Prøver å være edrulig på prisen, det er jo ikke gull jeg selger - ser slik ut på enkelt priser i alle fall. Her krysses fingre tær og alt som krysses kan. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Tom Rør Svart 18.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2012 Lykke til med både salg og kjøp :-) Sitér dette innlegget Link to post
Javi Svart 18.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2012 (redigert) Lykke til Benji! Jeg har det på samme måte. Har fått godkjent investeringssønaden forutsatt at jeg selger den gamle først. Redigert 18.Juli.2012 av Javi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 18.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2012 Lykke til Benji! Jeg har det på samme måte. Har fått godkjent investeringssønaden forutsatt at jeg selger den gamle først. Takk Javi, det ordner seg for snille gutter, må bare ha litt tolmodighet, og det er det ikke mye av, skulle jo gjerne ha solgt umidelbart, og helst før det og. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Bitteliten Svart 18.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2012 (redigert) Hos oss har brukerne fått beskjed om at den som tetter dassen går selv åpne den opp. Hårtauker går ut av luka på badet, aldri i do Har justert ryggekameraet så jeg ser en meter til bak båten. Har dykka og sjekka under båten. Bare litt rur på trimflapsa. Fornøyd med det. Hadde MorMajor ikke dratt så tidlig kunne jeg rense hekktrusteren deres også, men de var dratt da jeg våknet rundt kvartoveråttehalvti. Feriemodus og nydelig vær Har bestilt ekstern ICE antenne fra Holund. Redigert 18.Juli.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 18.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2012 Har bestilt ekstern ICE antenne fra Holund.God idé, Jeg er svært godt formøyd med min ICE-antenne fra dem. Jeg har den på ca.120cm med 5dBi gain. Hadde jeg hatt større båt, hadde jeg nok valgt den største på ca.240cm med 7sBi gain. Roaldbj som var aktiv på forumet tidligere hadde en slik og var enda mer fornøyd enn meg. Men så hadde han en Swift Trawler med plass til slik antenne. Den minste antennen til Holund er nok grei nok den også, men den har tross alt ikke mer enn 3dBi gain. Men det aller viktigste er å få antennen høyt plassert med fri sikt i alle retninger. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Herman Svart 18.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2012 Startet prosjekt lukebytte i helgen. Den gamle forpiggluka fjernet, og ny skulle monteres. Den nye luka har en flens som selvfølgelig ikke passer nedi hullet i dekk (den gamle hadde ikke noen flens) Så dekksåpningen ble saget større, og prosjekt støping og finish har startet. Ikke lett når det konstant truer med å regne. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Tom Rør Svart 18.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2012 Hos oss har brukerne fått beskjed om at den som tetter dassen går selv åpne den opp. Hårtauker går ut av luka på badet, aldri i do Ingen tok ansvar for hverken hår eller strikk, og strikken kan ha ramla nedi under gange når dolokket ikke har vært på. Fikk høre at jeg tross alt er rørlegger, så det er jo ikke tvil om hvem som som gjør sånne jobber Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 18.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2012 Tømt den ene for vann.. Full av vann og skitt etter 1 år! Kanskje jeg rekker en tur med den fungerende båten i kveld. Er oppholds for en gangs skyld... Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Javi Svart 19.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2012 tross alt er rørlegger Jammen, da skulle det jo bare mangle! Kan du poste telefonnummeret ditt her så vi vet hvor vi kan ringe når dasse tetter seg? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 19.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2012 Det er enkelte jobber jeg helst ikke vil ha, og den typen er en sånn Sitér dette innlegget Link to post
ko-stens Svart 19.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2012 I dag er en "stor" dag. En kamerat kommer og skal hjelpe meg med å få på fenderlista på jolla jeg begynte å restaurere i fjor. Fikset åtte hull, nye åregaffelfester, nytt motorfeste, malt innvendig og utvendig etter timer med sparkling, satt på motorfesteplater og nye festeringer og montert stangholdere. Når fenderlista er på, er vi klare til "hagebåtfestivalen". Men det er jo greit å ha den i hagen. Med det været vi har her nå, er det bare å slenge ut dreggen på plenen snart... Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 19.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2012 Igår kveld monterte eg ny kartplotter på plass og fungerte topp , en garmin 526.. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Rastløs Svart 19.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2012 - Nå montert elektrisk toalett i båten. (Ja det går ann å ha el. toalett i seilbåt også ) Jabsco lite flush. Så nå er det virkelig Yacht følelse i Bavaria'n. Sitér dette innlegget Link to post
Otto R Svart 19.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2012 Her har det vært også oppgradering til elektrisk toalett, Jabsco. Det skulle ta 15min i følge bruksanvisning, men det tar noe lengre tid. Det trenger f.eks strøm. Nå blir kona fornøyd. Jeg synes det høres ut som en ekstra baugpropell Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.