Bitteliten Svart 28.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2012 (redigert) Herlig vær for teakvask. Oljing i morra. Avisa kjøleskapene, sjekka motorene, endra fortøyningene og flytta båten en meter lengre ut i båsen. Ble litt trangt på brygga slik vi lå Redigert 28.Juli.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Petter-B Svart 28.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2012 Satser på avgang til Sverige i morgen... I dag rydding og oppkobling og klargjøring for ekstern GPS utgang på min kartplotter. Har nå både Garmin kartplotter på fly og Northstar 12" nede men fremdeles synes jeg det er mye enklere med OpenCPN som planleggingsmaskin. Det å kjøpe seg vestlandsbåt ble for meg en lang runde med vedlikehold, men så blir jeg jo godt kjent med båten da... Sitér dette innlegget Hvorfor vi ikke har kjøpt bobil eller campingvogn? Jammen de flyter jo så dårlig.. Link to post
chrisrik Svart 29.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2012 Ettersom båten ble sjøsatt forgjeves igår (fikk ikke start) - så ble dagens oppgave å feilsøke. Motor tenner og går et par sekunder for så å dø ut. At motoren ikke fikk bensin slo meg som første årsak, har gått igjennom både forfilter (racon) og bensinfilteret på motoren, i tillegg til pumpeblæra. Det viser seg at blæra bare pumper luft, tømte bensinfilteret på motoren og forsøkte å fylle det opp igjen med blæra men uansett hvor mye jeg pumpa så skjedde det ingenting. Virker som lufta bare går frem og tilbake. Gikk kjapt over alle koblinger fra drivstofftank til motor uten å finne noen åpenbare "hull" i systemet. Spørs om det ikke kommer en egen tråd snart - ikke lett med sin første båt! Kom gjerne med tips på IM (for ikke å forsøple tråden) hvis dere har noen umiddelbare forslag. Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
Bitteliten Svart 29.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2012 Olja teaken ute og inne Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 29.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2012 Støvsuget, vasket og poleret .....bilen. Den skal da også mærke at det er sommer... :-) Sitér dette innlegget Link to post
SeaSC Svart 29.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2012 Polert hele båten under fenderlist. Først med Meguiar's One Step Compond så en runde med PureWax etterpå. Meget flott resultat. Veldig lett og jobbe med. Får bare håpe at dette holder mål ! -G- Sitér dette innlegget Link to post
Fredrik_T Svart 29.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2012 montert ny hovedstrømbryter på plexiglassplate, slik at jeg ser hele ledningsnettet under brytern å flekka litt småsår i gelcoaten, å tatt meg en kald boks fra kjøleskapet å nøtet solnedgangen fra aktersofaen Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 29.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2012 Kjørt kalibrering av autopilot igår og "test" av grill idag Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
boati Svart 29.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2012 Støpt/ Pre-limt inn fundament til spylepumpe, fundert hvor jeg skal ha Multimeteret montert. Sitér dette innlegget Link to post
lippert Svart 30.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2012 Fått på plass mulighet for å tømme septik'en med avsug. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Benji Svart 30.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2012 Overlevert den til nye eiere. Det var med stort vemod jeg så den gå ut av havna, og forsvinne bak moloen. Men det kommer en ny om noen dager, så for vel klare 3 dager uten båt. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Bitteliten Svart 31.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2012 Fastmontert ice router. Strammet slangeklemmer på ferskvannssystemet på alle mulige og umulige plasser å komme til... Sitér dette innlegget Link to post
egilwh Svart 31.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2012 Gått den fra Kr.sand til Grimstad og fant en annen bp-vimpel. Hilste på DundunII og en liten kaptein sabeltann. BP-vimpelen er nå uoffisielt blitt sabeltann-vimpel! :-) Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
chrisrik Svart 31.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2012 Fått fjærnet all luft i drivstoffslangene, og endelig fått start på beistet på hekken! Lesson learned: ALDRI kjør tom tanken og la båten stå! Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
Faxen Svart 31.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2012 Forbannet styrbord motor for varmgang igjen!!!! Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Astor Svart 31.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2012 Overlevert den til nye eiere. Det var med stort vemod jeg så den gå ut av havna, og forsvinne bak moloen. Men det kommer en ny om noen dager, så for vel klare 3 dager uten båt. Spennede. Hva har du bestemt deg får? Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Stella Polaris Svart 31.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2012 Fase 1 i mitt ryddeprosjekt i det elektriske anlegget. Lagt opp ny kurs til VHF utenom hovedstrømbryter, fjernet gammel moro fra tidl installasjon til lodd og Plotter. Imorgen tidlig forenes Plotter og VHF i deres nye samliv i sikkerhetens navn :-) Men ting tar tid gitt. Legging av kabel i en Tresfjord ga i allefall fornyet innsikt i "kjelleren"... Sitér dette innlegget Båthavn: Onsøy Marina, Gressvik Totalmedlem av RS Lagune, Sigyn, nå Stella Polaris Brukererfaring: Yamaha, Marna, Volvo og Yanmar Link to post
Speedy Svart 31.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2012 Etter årets ferietur så må jeg reparere litt i kjelleren. Slangen for varmtvannet fra varmekolben sprakk ikke mindre enn 3 ganger i løpet av 3 uker på sjøen. Siste gangen nådde da selvfølgelig vannstrålen bort til laderen til batteriene mens vi lå med landstrøm. Nå må jeg da begynne med slangeskifte spesielt på varmtvannet og ny lader har jeg på vei fra Jørg Becker som skal på plass asap. Deretter må neste prosjekt bli å skifte septikkslanger da disse også ufrivillig måtte inspiseres på årets tur. Ser antydninger til urinstein i slangen fra dassen og da er det vel ikke annet enn å ta dritjobben før det blir en skikkelig drittjobb når slangen tetter seg til slutt. Sitér dette innlegget Link to post
Overskyet Svart 31.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2012 Montert ny el-tilt. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 31.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2012 (redigert) Satser på å polere babord side i morgen hvis været holder. Skuta er ikke polert siden september i fjord på skutesida. Nano TC holder fint. Autosol og Nano TC for oss. Før var det Max Wax som dugde. Kjekt å ligge i bås. Torsdag går vi utpå for langhelg igjen. Nyter pensjonisttilværelsen..... Redigert 31.Juli.2012 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Bitteliten Svart 31.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2012 Montert ekstern antenne for Ice router. Gjort ferdig installasjonen av routeren. Detaljer her https://baatplassen.no/i/topic/72342-antenne-til-ice-stoerrelse-og-plassering-paa-seilbaat/page__st__80#entry1320114 https://baatplassen.no/i/topic/72342-antenne-til-ice-stoerrelse-og-plassering-paa-seilbaat/page__st__100#entry1320803 Sitér dette innlegget Link to post
Lars jonas Svart 1.August.2012 Link til dette innlegget Svart 1.August.2012 Her ikke gjort så mye med båten, har hat på pressening :-D Sitér dette innlegget Link to post
-Luna- Svart 1.August.2012 Link til dette innlegget Svart 1.August.2012 Parkert den i båsen i vente på ledig slipp og ledig tid. Traff moder jord med roret. Sitér dette innlegget Joda 24 T m/49Hk P4.108 Åpen båt m/15Hk Yamarin 5150BR 80Hk Yamaha Nimbus 3000 VP TAMD41P 192Hk Skorgenes Sonic 375 Link to post
Toroa Svart 1.August.2012 Link til dette innlegget Svart 1.August.2012 Løftet ut babor motor, demontert gear og lagt det på verkstedbenken, åpnet det og konstatert at forrige eier har spart på olje. Sitér dette innlegget Jeg vedlikeholder den levende motorlista på Motorteknisk database - mtu og Mercedes finner du på DieselWiki Link to post
egilwh Svart 1.August.2012 Link til dette innlegget Svart 1.August.2012 Og sånn går no dag'an! :) Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.