Sitrin Svart 23.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2012 (redigert) I går ble båten satt på land. Kjørt motor og agregat med ferskvann og avsluttet med frostveske samt tømt olje. Frostveske i septik samt dusjpumpe, spylt båten under og vasket resten av båten utvendig. Var ingen rue på propellen og oppdaget at propellzink var borte. Tømt alt ferskvann inkl, vv bereder, satt inn et varmerør i motorrom og satt inn byggvifte i båten Tømt båten for alle drikkevarer. Redigert 23.Oktober.2012 av Sitrin (see edit history) Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Euklid Svart 27.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2012 I tillegg til å seile en kort tur i frisk vind har jeg i dag skiftet olje på Volvoen, isolert noen flere vinduer med bobleplast og vasket innvendig. Nå sitter jeg i salongen med radioen på, en nyåpnet øl og en bok og kan ikke se noen grunn til at båtsesongen skal slutte med det første, selv om det var rim på bryggene her i morges. Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 27.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2012 Trukket hummerteiner i strålende høstvær, Fikk ingenting ( som de de fleste andre i dag) så da ble det og tømme et par kanner kaffi med de andre fiskerne , røyke ei snadde og fortelle løgnhistorier om all hummeren man pleide å få før.. En god dag. klikk.. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 27.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2012 (redigert) Tatt opp Ynglingen. Pent dekket til og stuet bort på hengeren. Motoren (Honda 2,3 hk luftkjølt) har blitt konservert light, dvs kjørt forgasseren tom for bensin, hatt additiv i bensina, sjekka olja, hatt litt olje rett i sylinderen og sprayet litt her og der med wd40. Motoren har ikke vært i bruk i år, har seila ut og inn av båsen Redigert 27.Oktober.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Torbjørn SJ Svart 27.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2012 Flyttet båten inn i båtgarasje som jeg overtok i går. Måtte sage større åpning først, ettersom den opprinnelig var tilpasset "cabriolet" og ikke Bella hardtop'en min. Etter mine beregninger (øyemål) skal det holde i høyden til taket selv på springflo... Montert fenderlister langs betongkanten. Koblet opp landstrøm. Montert Hylite varmerør (135w) i motorrom og keramisk vifteovn i kabin. Fyllt frostvæske på toalett/septiktank. Vasket innvendig og utvendig. Lest meg opp på servicemanualen til motor/drev. Kjørte en snartur inn til Kopervik og kjøpte thaimat på kaia. Nå: en duggfrisk bayer Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 28.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2012 Jeg fikk satt opp presenningstativet i går. Og jeg oppdaget at forbruksbatteriene var aldeles tomme, sjøl om alt var avslått . Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Torbjørn SJ Svart 28.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2012 Montert Ctek lader med indikator-ett-eller-annet og satt start- og forbruksbatteri på lading. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 28.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2012 Er det den der tre lampers indikatoren som lyser rødt, oransj og grønt som er en hurtigkobling til batteriladeren? Har brukt en sånn en sesong, og det skal ille lite til før den viser rødt. Bare så du vet set Sitér dette innlegget Link to post
Blaamyra Svart 28.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2012 I går spleiset jeg nye fortyøningstau, ryddet i andre tau og satte inn avfukter i cabinen. I dag skal jeg bytte ut pakningen på luken til maskinrommet. Av en eller annen grund er denne festet til dørkkarmen og ikke på luken. Hver gang jeg går ned i maskinrommet forsvinner litt mer av pakningen. Sitér dette innlegget Det er bedre å være rik og frisk enn syk og fattig! Link to post
BOBO II Svart 28.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2012 Burkaen er på. Klar for første snøfall som er meldt i morgen på østlandet. Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
Euklid Svart 28.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2012 Yr melder 13m/s her i området nå, den vinden må være tiltenkt inne i en lukket garasje. Jeg har derfor sett mitt snitt til å hive ut noen ekstra fortøyninger, og har nå syv stykk bare på babord side (styrbord har bare seks). De fire siste har utelukkende psykologisk funksjon, men nå slipper jeg i alle fall å lure på om det holder. Sitér dette innlegget Link to post
Zandra Svart 28.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2012 Tatt bilder til finn.no..... Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 28.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2012 De fire siste har utelukkende psykologisk funksjon, men nå slipper jeg i alle fall å lure på om det holder. De psykologiske fortøyningene er minst like viktige de. Fortøyer gjerne med alt jeg har tilgjengelig jeg. I dag har jeg småryddet litt og gått over litt tauverk, lagt på en midlertidig presenning på båten, håper å få bygget meg et stativ i løpet av uka. Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Euklid Svart 28.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2012 Har lassevis med tauverk igjen, hadde jeg hatt flere steder på båten å huke de fast hadde jeg sikkert brukt også noen av disse om jeg kjenner min egen iboende bekymring rett. Skal jeg hukes mer fast nå må jeg hive ut et anker eller tre, og det ville være å ta i når det for øyeblikket blåser under 20 knop ... Fikling med slikt i kveldsmørket gjør forresten at jeg virkelig setter pris på god belysning på fordekket. Om man ikke er oppsatt med slikt ville jeg planlagt det i neste masteordnerunde. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 29.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2012 Stoffa ferdig i går, og la på burkaen. I dag snør det. Perfect timing Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Ingeborgimevind Svart 30.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2012 (redigert) Signert overtagelsesprotokoll, gått over hele skuta, seiler til vinteropplag på Galatos (Poros) i morra. Full puss og oppgradering før hjemseiling i mai/juni. Redigert 30.Oktober.2012 av Ingeborgimevind (see edit history) Sitér dette innlegget HF: LB3GH Link to post
Astor Svart 30.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2012 Satt på frostvakt mellom vanntankene og lagt isolermatter over. Nå kan kulda komme og jeg har vann ombord til langt ut på våren. 900 liter. Har aldri opplevd at vannet har frøset ombord. Viktig med gode tiltak. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Benji Svart 30.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2012 Hatt en tur på fjorden. Innom Mølen, og gikk meg en tur på land der, gikk så til Ranvikholmen for å grille noen pølser - smaker utrolig godt over eget bål - så pent og roligt hjem til båsen sin igjen.Mens jeg var på Ranvikholmen kunne jeg se på at forsvaret "lekte" seg ved Vealøs, og hadde C 130`n rett over hode ett par ganger - tenk å forstyrre på den måten da når jeg nyter maten min -:) Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Pål`ern Svart 30.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2012 Jeg har begynt og skrape og slipe vekk bunnstoff. Skal slipe ned og legge på ny primer osv. Fy...........f........for en møkkajobb. Håper jeg en eller annen gang blir ferdig............. Sitér dette innlegget Link to post
Free Lillehammer Svart 30.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2012 Hentet båten etter riggiverhaling og satt bauen sørover. Sitér dette innlegget Link to post
Bateman Svart 30.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2012 Koblet til lader, satt på litt varme, service er tatt på motorer og teltet er kneppet. Klar for kong vinter som plutselig kom. Sitér dette innlegget Silver Viking 15, SeaRay Sundancer 250, Princess 366 Riviera Link to post
sjöfugelen Svart 31.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2012 Polert propellen, og bestillt vindgenerator for turen til våren. Begynt planlegging. Sitér dette innlegget Link to post
Rune Totland Svart 31.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2012 Avtalt med grunneier om hugging av nytt emne til klyverbom i morgen. Han har også gårdssag og han kunne også kante til emnet "viss jeg ville". Bare å takke å bukke. Sitér dette innlegget Link to post
OC393 Svart 31.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2012 Startet dagen i havna i dag, og det ser ut til at "sommer" sesongen er over. så etter å ha besiktiget ny potensiell skute, ble begge mastene tatt ned for å klargjøre vinterlagring inne. Sitér dette innlegget Yachtmaster 1989, SRC 1999, D5L 2012, D5LA 2013 Link to post
Mossmann Svart 1.November.2012 Link til dette innlegget Svart 1.November.2012 Fortøyd og tømt den for vann etter å ha funnet den motorløs, og kun fortøyd med en simpel kjerringknute. Dette gjorde at den fikk fritt leide mot steinblokkene inne i moloen. Så om noen finner/hører/ser en 08mod Honda 10hk til en mistenkelig lav pris, så setter jeg stor pris på tips... Sitér dette innlegget -Mossmann- AOMCI Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.