Astor Svart 18.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2012 Motorer som bare nekter å gi seg, Astor. Det har jeg ønsket meg lenge... VP 41 er utrolig fine motorer å stelle. De går pent. Og utrolig slitesterke. Når man har god tumleplass rundt motorene er det morsomt å holde på med vedlikehold. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Banarne Svart 22.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2012 Skrudd av siste rest som skal gnikkes på i vinter,kjøpt PS 65 badeplattform,og masse annet gøy som skal monteres/byttes ut i løpet av vinteren Sitér dette innlegget Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
Lars H. Svart 22.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2012 Hadde jeg dradd til båten i dag i stedet for å støvsuge osv. hjemme, tror jeg Trude hadde drept meg! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hulda Svart 22.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2012 Hadde jeg dradd til båten i dag i stedet for å støvsuge osv. hjemme, tror jeg Trude hadde drept meg! Der slipper jeg noe lettere unna. Hinker rundt på en hoven ankel etter siste strabaser offshore. Må nok innse at offshorelivet må ta slutt en eller annen gang. Men neste tur er midten av januar. Får smekke gummene sammen og stå på. Ellers så er julegaven til Hulda i boks, 'Evo Electric Winch Size 55' fra Lewmar, skjøtewinch, til svært hyggelig pris. Nå får Hulda en elektrisk kraftig winch på hver side. Og så kommer det i tillegg en Lewmar 650 på hver side. Så får jeg se hvordan jeg skal plassere et par mindre Andersen 46. Det blir greier, det. Sitér dette innlegget Link to post
Free Lillehammer Svart 22.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2012 Hadde jeg dradd til båten i dag i stedet for å støvsuge osv. hjemme, tror jeg Trude hadde drept meg! Så er spørsmålet om hva det er best å ha tuslende hjemme på kvelden: En man som stråler fordi han har fått vært i båten i dag eller en gretten sak som synes det er hinsides kjedelig å støvsuge... Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 22.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2012 Nå må dere ikke misforstå helt, det er egentlig helt greit å støvsuge. Det er faktisk ikke så mye som faller på meg av husarbeidet. Noen gave til båten blir det ikke. Vel, helt ny kalesje ligger klar, men den havner ikke under treet. Og nye puter og stoler i uterommet er i bestilling. Alt utvendig teak treverk er i boden der jeg sliper, oljer og lakker. Og så er kartplotteren sendt til Høcom for oppgradering til å vise klasse B AIS båter. Der fikk de imidlertid problemer, så de sender den til produsenten i Italia der ekspertisen er. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
M/S AIOLOS Svart 22.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2012 Jeg har sett til at varmen ombord fungerer. Og har gjort klar for den nye vindskjermen og samtidig bestilt komplett kalesje til den nette sum av 13 båtpenger, alltid hyggelig å hjelpe til med at andre har arbeid Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 22.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2012 sjekket at båten ligger der den lå (på land); satt på en frostvakt til. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
ToreSB Svart 25.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2012 Det har snødd en del i Oslo i det siste, så jeg har tatt en tur for å riste snøen av pressenningen. Båten er ikke helt tett på oversiden, så det blir litt kondens. Jeg må ta en runde med rekkestøtter og takluke, men det må bli litt varmere i været først. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 27.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2012 Fyrt opp Eberen. Måket snø av båten Demontert nedre styreposisjon, for skifte av tilbakeslagsystemet. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
REM Svart 27.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2012 Startet i går morges, og har nå slipt ned trappa til fly og gjort klart for nye teakpaneler på gulvet bak. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Kjetil1 Svart 27.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2012 Ikke gjort noe direkte med båten, men har akkurat kjøpt ny Eber D4 med mont.kit slanger og stusser. Så nå skal det monteres varme ... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Kire Svart 27.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2012 bare vært og myst litt på nybåten i kulda i dag, var flott og tørt der med litt varme på! Sitér dette innlegget Link to post
Free Lillehammer Svart 28.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2012 Tok unna noe snø. Satte på topplading av batteriene. Begynt å bli snerk rundt båten - er ikke glad for det. Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 29.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2012 Vært innom og sjekket båten idag og alt var ok, også har sagt til båten min takk for det gamle året, uff for et regnvær i Bergen idag. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Waka Svart 29.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2012 har ikke gjort annet enn å sittet i Thailand og drømt om norsk sommer og skjærgård... og funnet ut at jeg trenger en litt større lanterneskjerm til topplanternen ved sjøsetting da den gir litt for mye gjenskinn i fordekket:-) kanskje ikke den største utfordringen :-) Sitér dette innlegget Link to post
Waka Svart 29.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2012 har ikke gjort annet enn å sittet i Thailand og drømt om norsk sommer og skjærgård... og funnet ut at jeg trenger en litt større lanterneskjerm til topplanternen ved sjøsetting da den gir litt for mye gjenskinn i fordekket:-) kanskje ikke den største utfordringen :-) Sitér dette innlegget Link to post
znick Svart 29.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2012 Idag har jeg montert Efoy-laderen jeg kjøpte i høst i seilbåten. Plasserte den i et av stuerommene under benken på styrbord side. Gikk helt greit. Litt omlegging av varmluftrør fra Webasto'en, og saging av huller for inn-/ og utluft samt trekking av kabler til batteri og kontrollboks. Ferdig arbeid Sitér dette innlegget Link to post
Banarne Svart 30.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2012 Var ute for å se etter båten,har blåst litt inatt. Skulle ta noen bilder til prosjektet.. En eldre kar hadde ramlet på isen og skadet hofta si,så har fått gjort en god gjerning idag også,ble hentet av ambulanse og overlatt i hendene til mer kyndig helsepersonell enn meg. Sitér dette innlegget Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
Slakaball Svart 30.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2012 Var ute og sjekket at alt sto bra til i dag . Klør i fingerne etter å komme på fjorden igjen.. Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 30.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2012 Har montert ny vindskjerm i drittværet, Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 30.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2012 Bytte side pod på jolla. Den gamle ble offer for ungenes øvelser da jolla var ny. Det krever litt tilvenning å kjøre vannjet i lav fart og krakkeleringene i gelcoaten var ganske betydelig over mine plastreparasjonskunnskaper Sitér dette innlegget Link to post
All In Svart 30.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2012 Liten kosetur ombord i kveld. Tørt og fint inne i kabinen. Et par teaklister som snart må demonteres, tørkes og lakkes før sesongen. Lurer på hvorfor jeg skal bytte båt når jeg ser hvor flott den er. Ny eier blir nok meget fornøyd. For jeg vil "innendørs". Sitér dette innlegget Link to post
romsabonden Svart 30.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2012 Vært og sjekket at alt stod bra til med båten, isen har smeltet rundt båten, men ligger tjukk ut vågen ennå, det er på Våga i Sveio Sitér dette innlegget Link to post
Ankerdrammen Svart 31.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2012 Tok av dieselpumpa da jeg følte den ga for lite. Nede i bua demonterte jeg den. Det lå fult med drit rundt hele under sila.Vaska og blåste reint. Skrudde i sammen,dro og monterte.Starta på første forsøk. Greit med motorer det går å skru på.Bmc. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.