Astor Svart 3.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2013 Lakket to knastratt. Det ene i styrhuset det andre på soldekket. Lakket bak rattet i styrhuset samtidig. Sola skinner varmt på rutene i Astor. En parafinovn som ikke blåser støv rundt har stått på. Greit å få gjort noe når man først er innefrosset. Og selvfølgelig kaffe og juging i bua sammen med gutta i havna. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Roger jo Svart 3.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2013 I dag har jeg montert inn kiker i hydraulikken fra øvre og nedre styreposisjon. Så det er raskt og stenge ut en hvis noe går galt med en av rattpumpene. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
is_620 Svart 3.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2013 idag har jeg kikka innunder kalesjen og fundert på om jeg skulle klatre oppi for å lese av mine 2 digitale voltmetre og ev sette lading på batteriene. men ombestemte meg og gikk inn og så på Tv istedenfor. det kan jo vente til neste uke ..... er fortsatt lenge til våren kommer. Sitér dette innlegget Link to post
kodalse Svart 4.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2013 (redigert) Startet maskineriet (første forsøk uten problemer ). Sjekket forbruksbatteri som er hele 6 måneder gammelt. Funker dårlig, men tre års garanti hjelper godt. Luftfuktighet 75% temperatur 5 grader. Montert lås på strømuttaket. Ser følgende om solen: at dagen er 3 minutter lengre enn gårsdagen. Redigert 4.Januar.2013 av kodalse (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 4.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2013 Da var jolla endelig ute igjen, etter en måneds tid med is, og årets første båttur er gjennomført, tur/retur til fiskebrygga i Kragerø for å kjøpe reker, total distanse svimlende 2,3 nautiske mil, det var deilig å være på vannet igjen. Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
hanto1 Svart 4.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2013 Strammet reimene til dynamo etc. Må med sorg kontantere at kroppen er større enn noen gang ( eller så har motoren vokst i bredden) Mao trangt mellom motor og lukekarm. Får satse på en fin dag på sjøen i morgen. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 4.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2013 Testet Rattpumpa etter skifte av tilbakeslagsventilene. Alt ok. I dag har jeg hatt en flott dag på sjøen. Hadde ikke fiskelykke. Og endelig fått fylt opp tankene med Vinterdiesel. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Astor Svart 4.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2013 Startet varmeovnen og ikke Eberen. Ville ikke ha en ovn som blåser i dag. Støv. Lakket med silkematt noen detaljer som skiller dette fra blanke lister. Har tro på å mikse når en har mye teak ombord. Var i havna da andre begynte på jobb. Godt å være pensjonist om dagen. Hade plottet inn skirenn ved 11-tiden. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
M/S AIOLOS Svart 4.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2013 Reparert lensepumpen som synes det var greit å svikte. Startet eber og maskin uten problemer. Hatt ny avfukkter stående noen timer, ikke mange dråpene der Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 4.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2013 Fikset fettpressa til rorene, og begynt å fjerne stripen over vannlinja, da vannlinja må heves. Drittjobb å fjerne den gamle stripa, da den var laget av bunnstoff Sitér dette innlegget Link to post
Rune Totland Svart 4.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2013 Konstatert at jeg må skifte lensepumpe, eller egentlig er det nivåbryteren som har "fått det", men pumpa er noen år og jeg går derfor over til pumpe med elektronisk "føler". Videre har jeg høvlet og skjeftet ny båtshake, trivelig arbeid. Sitér dette innlegget Link to post
Inter 9000 Svart 4.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2013 tom rør.. Jeg skal til med samme jobb. ta av stripe. men tviler på jeg etter på ny. skal du det?? Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
Tom Rør Svart 4.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2013 Nei. Skal prøve uten. Sitér dette innlegget Link to post
Inter 9000 Svart 4.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2013 (redigert) Jeg har igrunn kommet fram til det samme. jeg tenkte å matte ned med fint papir, så prime og så bunnstoff. ca 4 cm helt bak å gjevne det ut til nåværende i baug. Bare gøy med ei snor og noe tape. hehe Redigert 4.Januar.2013 av Inter 9000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
torbi Svart 5.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2013 Var i båten og tømte ut all vann og olje i maskinrommet , grov tørket med filler. Neste gang tar eg en ordentlig vask, Vurderer om å skifte skrog gjennomføring,hmm Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
romsabonden Svart 5.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2013 Laget noen klosser i mahogny til å feste noen led lys på, røykla hele nabolaget, dårlig sagblad på saga så det gikk varmt i treverket, mye pussing etterpå Sitér dette innlegget Link to post
Viknes 6BY Svart 6.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2013 Tenkt på båten..... Sitter på jobb i havet Sitér dette innlegget Link to post
M/B Cathy Svart 6.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2013 bestillt nye puter ute til båten min;-) skal bli artig å se resultatet:-) litt spent på hvor mørkt det blir, da niroxx grå har blitt endel mørkere.... Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 7.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2013 Renset oljekjøleren. Det var på tide, tviler på om det noen gang har vært gjort. I dag blir det utvendig vask. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Astor Svart 7.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2013 Revet ned teakstaver i salongen. Nå skal salongen få et lysere preg. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Free Lillehammer Svart 7.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2013 Har skummet gjennom denne og diverse prosjekttråder på BP nå. Båtfolket har åpenbart ikke tatt ferie for vinteren. Ser ut til å være stor aktivitet under diverse presenninger der ute. Sitér dette innlegget Link to post
Fjellbonden Svart 7.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2013 Har i dag puslet litt ombord, samt hatt en fortreffelig pinnekjøttmiddag med øl og emulgator(lysholm linie). Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 7.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2013 Nye puter i salongen på plass. Litt justering så sitter de som støpt. Morsomt med nytt. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
beauty of aqua Svart 7.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2013 Astor:hvilken lakk er det du bruker på treverket? Og hvor mange strøk? Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
Mariell Svart 8.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2013 (redigert) Da var årets tank inspeksjon unnagjort, med ett meget positivt resultat. Ståa var bedre enn noen gang. Totalt var det vel en liten dram med uren diesel og ett lite fingerbøl med rusk. Startet med årlig å pumpe ut diesel fra bunnskiktet av tankene etter en motorstopp for 4 år siden. Er blitt mindre og mindre møkk for vært år. I år var det "close to nothing". Redigert 8.Januar.2013 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.