Trophy Svart 19.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2013 Montert 2 nye Maxum turtellere ved styrepos inne og 50 amp carlingswitch som hovedbryter/sikring på 12v Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Banarne Svart 20.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2013 Demontert eksos bend og lyddemper.Overlevert til fagmann som har TIG apparat Får tilbake nytt i syrefast i løpet av uka Sitér dette innlegget Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
Tom Rør Svart 20.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2013 Gjort klar for primer der de gamle gjennomføringene var, samt fjernet gummilist og gammel tettemasse til framvinduene som har en liten lekkasje. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 20.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2013 (redigert) Gjort klar for primer der de gamle gjennomføringene var... Kan jeg spørre om en sak, Tom..? Tenker du at primeren også har noe tettningsverdi ? Har som du kanskje har lest i de siste gjennomføringstrådene også byttet. Men jeg har ikke tenkt på at primeren faktisk ville kunne ha en verdi som ekstra tettningsmiddel.. ? Redigert 20.Januar.2013 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 20.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2013 Nei, det er ikke det jeg tenker. Jeg skrapet ned hele bunnen i 2011, og det eneste stedet jeg ikke hadde primet var under sila til inntakene. Da det var rett på gelcoaten der, ville jeg ha på primer der også. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 20.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2013 I C ! Sitér dette innlegget Link to post
bert Svart 21.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2013 Hentet gearkassa, fra overhaling montering til helga Sitér dette innlegget Link to post
M/B Nordheim Svart 21.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2013 (redigert) Fekk solgt ein av Mørebasane mine igår (7300), vi har då ikkje bruk for fire båtar samtidigt då sa fruen i huset. Og idag vart frua så glad at ho sporensriks gjekk og kjøpte nye gardiner til stoga. Og han far sviv rundt på golvet og tenkjer på oppgradering av navigasjonsanlegget på Westcraften Redigert 21.Januar.2013 av M/B Øyfjell (see edit history) Sitér dette innlegget Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS Diagnose: Erklært kronisk båtintressert. Link to post
Free Lillehammer Svart 21.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2013 Fatter ikke at dere makter å holde på i båtene deres når det er så vanvittig surt og kaldt som nå om dagen... Sitér dette innlegget Link to post
Banarne Svart 21.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2013 Fatter ikke at dere makter å holde på i båtene deres når det er så vanvittig surt og kaldt som nå om dagen... Å,en termos med kaffe,og varme klær,ut i båten og kose seg litt med alt som skal gjøres det er medisin for kropp og sjel det Sitér dette innlegget Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
bert Svart 21.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2013 Enig ,litt pusling innimellom så går vinteren fortere . Sitér dette innlegget Link to post
Free Lillehammer Svart 21.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2013 Seilmakeren ringte. Vedlikeholdet på storseilet og rullegenoa´n kommer på rundt 10.000,-, men "da skal det virkelig bli bra"... Alternativet er vel værre... Sitér dette innlegget Link to post
KARILLA Svart 21.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2013 Lagt opp 220 volt uttak ved kjøkken benk og lugarer, så nå er skjøteledninger og snublefare historie :-) Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
Euklid Svart 21.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2013 Fatter ikke at dere makter å holde på i båtene deres når det er så vanvittig surt og kaldt som nå om dagen... I kveld har jeg tint opp frosne vannslanger og hatt den ene gassflaska innendørs for å få varme nok til at trykket holdt helt frem til komfyren, så en skal være en smule positivt innstilt til båtlivet for å se sjarmen på dager som denne. Sitér dette innlegget Link to post
M/B Nordheim Svart 21.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2013 Fatter ikke at dere makter å holde på i båtene deres når det er så vanvittig surt og kaldt som nå om dagen... Er det ikkje derfor ein har Eber då??? Sitér dette innlegget Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS Diagnose: Erklært kronisk båtintressert. Link to post
Astor Svart 21.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2013 (redigert) Montert dreibart web-camera om bord i Astor opp mot ICE-routeren ombord. Måtte skaffe meg en fast IP-adresse for å få denne til å fungere. Styrer den med Iphone. Ferdig med oppussingen i styrhuset. Bare lakk av dørken igjen. Venter til uka før påske med det. Nå venter vi på nye puter i Salongen. Redigert 21.Januar.2013 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Andresh Svart 23.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2013 Har hatt noen effektive siste 14 dager og mange båtlapper fattigere ;-) - 4 nye uttak på Webastoen inkl defroster ved vindu (jæ.... trangt) - LED diode lys som indirekte belysning under salong oppe på dekk - Isolert alt av varmerør rundt om - montert små LED lys akter - Glomex TV- antenne i targa ( den nye typen 37 cm, håper/tror den står til forventningene) - Ny 22" LED tv nede i salong +++ div småting Kjenner jeg er litt metta på å krype rundt i båten å trekke på kabler og rør nå ja!! Nå er det bare å vente på litt mildvær så jeg får litt varme i teltet ( http://www.dancovershop.com/no/product/telt-og-telthaller/baattelt-35x10x4x5-m.aspx ). Da blir det kosejobb som behandling av teak og full polering all over ;-) Nøyaktig 2 mnd til sjøsetting idag......SKÅL !! ;-p Sitér dette innlegget Link to post
Andresh Svart 23.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2013 Hvorfor blir alt jeg skriver "i en setning"? Innlegget over ble skrevet med flere linjer og "luft" i teksten.... ;-) Sikkert Ipaden sin skyld!!! Sitér dette innlegget Link to post
Lars O Svart 23.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2013 Fått bekreftet at forsikringen dekker havari på drev....kan ikke bli bedre enn det Lars O Sitér dette innlegget Link to post
M/B Nordheim Svart 23.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2013 Då har eg akkurat henta ein redningsflåte som eg fann på Finn, som eg skal ha på båten, ein lyt tenkje på sikkerheten au. Det var eit kjempekupp, nesten heilt ny. Sitér dette innlegget Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS Diagnose: Erklært kronisk båtintressert. Link to post
Astor Svart 24.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2013 Nye puter på plass. De gamle var temmelige nedsittet. En pute måtte i retur med sydamen da den manglet en knapp i puten. Dette var tredje gangen sydamen har måtte ta med puter i retur. Betaler man en stor sum for puter hos en fagkvinne forventer man faglig håndtverk. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
M/B Nordheim Svart 24.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2013 Ja fagfolk er fagfolk, det har me lært. Sitér dette innlegget Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS Diagnose: Erklært kronisk båtintressert. Link to post
monte carlo Svart 24.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2013 Løper no for 2 uka på rad nedi båten før jobb, etter jobb og gjerne en tur før legge tid og sjekker at sikringene på brygge anlegget står. Sliter når det blir skikkelig kaldt med anlegget på brygga. Er i tillegg barnevakt for en P50 som ikke bør bli frossen..Heldigvi melder de varmere vær no. Sitér dette innlegget Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti Link to post
Free Lillehammer Svart 24.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2013 Løper no for 2 uka på rad nedi båten før jobb, etter jobb og gjerne en tur før legge tid og sjekker at sikringene på brygge anlegget står. Sliter når det blir skikkelig kaldt med anlegget på brygga.Er i tillegg barnevakt for en P50 som ikke bør bli frossen..Heldigvi melder de varmere vær no. Mulig du bor nesten rett på brygga, men det finnes teknologi som sender deg en SMS om strømmen går (og når den kommer tilbake igjen). Sitér dette innlegget Link to post
monte carlo Svart 24.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2013 Bor nok 300m fra båten, ikke akkurat en plage å ta en tur.. Sitér dette innlegget Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.