Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

Gjort klar for primer der de gamle gjennomføringene var...

Kan jeg spørre om en sak, Tom..? Tenker du at primeren også har noe tettningsverdi ? Har som du kanskje har lest i de siste gjennomføringstrådene også byttet. Men jeg har ikke tenkt på at primeren faktisk ville kunne ha en verdi som ekstra tettningsmiddel.. ?

Redigert av Worry II (see edit history)

Fekk solgt ein av Mørebasane mine igår (7300), vi har då ikkje bruk for fire båtar samtidigt då sa fruen i huset.

Og idag vart frua så glad at ho sporensriks gjekk og kjøpte nye gardiner til stoga.

Og han far sviv rundt på golvet og tenkjer på oppgradering av navigasjonsanlegget på Westcraften :pray::thumbsup::clap:

Redigert av M/B Øyfjell (see edit history)

Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS

Diagnose: Erklært kronisk båtintressert.

Fatter ikke at dere makter å holde på i båtene deres når det er så vanvittig surt og kaldt som nå om dagen...

Å,en termos med kaffe,og varme klær,ut i båten og kose seg litt med alt som skal gjøres det er medisin for kropp og sjel det :thumbsup:

Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!
Henrik Ibsen

Fatter ikke at dere makter å holde på i båtene deres når det er så vanvittig surt og kaldt som nå om dagen...

I kveld har jeg tint opp frosne vannslanger og hatt den ene gassflaska innendørs for å få varme nok til at trykket holdt helt frem til komfyren, så en skal være en smule positivt innstilt til båtlivet for å se sjarmen på dager som denne.

Er det ikkje derfor ein har Eber då??? :giggle::giggle:

Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS

Montert dreibart web-camera om bord i Astor opp mot ICE-routeren ombord. Måtte skaffe meg en fast IP-adresse for å få denne til å fungere. Styrer den med Iphone.

Ferdig med oppussingen i styrhuset. Bare lakk av dørken igjen. Venter til uka før påske med det. Nå venter vi på nye puter i Salongen.

Redigert av Astor (see edit history)

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Har hatt noen effektive siste 14 dager og mange båtlapper fattigere ;-)

- 4 nye uttak på Webastoen inkl defroster ved vindu (jæ.... trangt)

- LED diode lys som indirekte belysning under salong oppe på dekk

- Isolert alt av varmerør rundt om

- montert små LED lys akter

- Glomex TV- antenne i targa ( den nye typen 37 cm, håper/tror den står til forventningene)

- Ny 22" LED tv nede i salong

+++ div småting

Kjenner jeg er litt metta på å krype rundt i båten å trekke på kabler og rør nå ja!!

Nå er det bare å vente på litt mildvær så jeg får litt varme i teltet ( http://www.dancovershop.com/no/product/telt-og-telthaller/baattelt-35x10x4x5-m.aspx ). Da blir det kosejobb som behandling av teak og full polering all over ;-)

Nøyaktig 2 mnd til sjøsetting idag......SKÅL !! ;-p

Då har eg akkurat henta ein redningsflåte som eg fann på Finn, som eg skal ha på båten, ein lyt tenkje på sikkerheten au. :yesnod:

Det var eit kjempekupp, nesten heilt ny. :flag_bp:

Nye puter på plass. De gamle var temmelige nedsittet. En pute måtte i retur med sydamen da den manglet en knapp i puten. Dette var tredje gangen sydamen har måtte ta med puter i retur. Betaler man en stor sum for puter hos en fagkvinne forventer man faglig håndtverk.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Løper no for 2 uka på rad nedi båten før jobb, etter jobb og gjerne en tur før legge tid og sjekker at sikringene på brygge anlegget står. Sliter når det blir skikkelig kaldt med anlegget på brygga.

Er i tillegg barnevakt for en P50 som ikke bør bli frossen..Heldigvi melder de varmere vær no.

Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti

Løper no for 2 uka på rad nedi båten før jobb, etter jobb og gjerne en tur før legge tid og sjekker at sikringene på brygge anlegget står. Sliter når det blir skikkelig kaldt med anlegget på brygga.

Er i tillegg barnevakt for en P50 som ikke bør bli frossen..Heldigvi melder de varmere vær no.

Mulig du bor nesten rett på brygga, men det finnes teknologi som sender deg en SMS om strømmen går (og når den kommer tilbake igjen).

Bor nok 300m fra båten, ikke akkurat en plage å ta en tur..

Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...