Euklid Svart 24.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2013 I dag har jeg ikke gjort annet i båten enn å starte motoren og koke meg en kopp te. Men jeg har kjøpt satelittelefon, et ikke helt uvesentlig steg på veien mot verden. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 25.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2013 jobbet med montering av Ctek landstrømanlegget. Bare en stikkontakt igjen, så er det å rive bort det gamle opplegget. Det skal bli en fryd. Sitér dette innlegget Link to post
StigD2 Svart 25.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2013 Det ble idag (igår) satt inn ekstra batteri i båten. Så nå har båten totalt 2 batterier med velger, 110Ah til forbruk. Sitér dette innlegget Link to post
Free Lillehammer Svart 25.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2013 Det ble idag (igår) satt inn ekstra batteri i båten. Så nå har båten totalt 2 batterier med velger, 110Ah til forbruk. Hvorfor velger dersom begge er til forbruk? Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 25.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2013 Hvorfor velger dersom begge er til forbruk? Tipper han har 2 batterier, hvorav det ene på 110 Ah dedikert til forbruk og velgeren for å kunne lade begge ved motorkjøring og evt nødstart... Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
StigD2 Svart 25.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2013 Tipper han har 2 batterier, hvorav det ene på 110 Ah dedikert til forbruk og velgeren for å kunne lade begge ved motorkjøring og evt nødstart... Det er korrekt, hadde kun 1 batteri tidligere. Så nå er det mulig å trekke strøm i havn uten å frykte startproblemer etterpå ;) Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post
KARILLA Svart 25.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2013 Testa at den nye monterte Triax antennen virket. Bilde på skjermen og alt bare fryd og gammen:-) , men må ha en antenne forsterker da tv ikke leverer ut 5 volt på coaxialkabelen:-/ Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
torbi Svart 25.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2013 Hentet topplokk og veivakselen idag til Perkinseni. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
M/S AIOLOS Svart 25.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2013 Har sjekket fortøyningene og håper på mildvær så jeg kan få båten hjem i hagen et par måneder Sitér dette innlegget Link to post
BETH Svart 25.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2013 Montert saltvann spyling i pentryen. Sitér dette innlegget Link to post
Vegardos Svart 25.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2013 I dag har jeg sett på båten, og konkludert med att jeg lengter til båtsessongen! Så har jeg konkludert med att når svigermor kommer på besøk må jeg be henne sy trekk til nye puter :) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 25.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2013 Det hørtes ut som en skikkelig god plan Vegardos :) Sitér dette innlegget Link to post
Banarne Svart 26.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2013 Vært i båten å tatt kontrollmål av kneppfestene til putene.. Sydamen hadde kastet de gamle trekkene og lurte på om jeg hadde målene..Kaldt og fælt uti der nå med vind og snøføyk..Gleder meg til varme og sol Sitér dette innlegget Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
Frode Stiansen Svart 26.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2013 Skiftet anode i bakkant/forkant av propellene på drevet, det var en meget kald opplevelse. Isflak som måtte skubbes vekk mens jeg holdt på. Har holdt i nesten ett år på den McDuff/Martyr anoden, fornøyd med det. Så monterte samme merke igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Jens Svart 26.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2013 Jeg har vært på Tordeskjold pub i Stavern. Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 26.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2013 En plussgrad ute så i dag kraup jeg noget motvillig opp på Jula og kjøpte meg en billig luftavfukter til 799,- Og den var myyye større enn jeg hadde forventet utifra katalogen ! Og så veide den hele 10,5 Kg. http://www.jula.no/luftavfukter-8-l-dogn-220-w-417039 Starta den opp i kveld så det skal bli spennende å se hva som er i beholderen i morgen ! Bjørn Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
M/B Cathy Svart 26.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2013 funnet musebajs, fant musa men den var ikke keen på å flytte ut! Musefeller på plass;-) Sitér dette innlegget Link to post
Banarne Svart 26.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2013 (redigert) funnet musebajs, fant musa men den var ikke keen på å flytte ut! Musefeller på plass;-) Jeg også hadde et problem med musa..Fikk aldri noe ordning på det... Så jeg flytta,og bytta den kjedelige grå musa med en mye yngre blondine Alt ble mye bedre momentant Red : Sorry avsporing,men klarte ikke la være Redigert 26.Januar.2013 av Banarne (see edit history) Sitér dette innlegget Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
M/B Cathy Svart 26.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2013 Hehe, den lå klar til smash så;-) Håper denne blir en himmelmus veldig rask:-) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 26.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2013 Solgt og kjøpt Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 26.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2013 Solgt og kjøpt Ble 420'en solgt så fort bitteliten? De må jo være rekord i disse dager, eller har NW hatt noen følere ute en stund? Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
REM Svart 28.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2013 Tatt ut Ebern i kveld. Leveres til Asker Elektrodiesel i morgen for sjekk og overhaling. Normalt ville jeg gjort dette selv, men tiden strekker rett og slett ikke til lenger. Må sette noe ut for ikke å komme i tidsnød til Påske. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Arvid_A Svart 28.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2013 Foretatt inspeksjon på opplagsplassen. Sol og 4 plussgrader Ingen snø på presenningen Tørt og fint ombord Forbruksbatteriene ligger og koser seg med 13,6V fra solcellepanelet under den delvis gjennomsiktige presenningen. Sitér dette innlegget Link to post
bert Svart 30.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2013 Hei, endelig fått på den overhalte gearkassa, satser på en snarlig prøve tur.Bare vente til det blir mindre is. Sitér dette innlegget Link to post
Torbjørn SJ Svart 31.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2013 Tilbragte noen nervepirrende timer i sjøhuset i går under toppen på stormfloa.. Iført vadere. Når det var på det høyeste var klaringen fra targabøyle til takbjelker ca. 10 cm. Spørs om det ikke må justeringer til for fremtiden. Ellers har mekaniker vært ombord og konkludert med, sitat: "her e dårr møøøkje gale..." Sitat slutt. Jada. Eiere av 2006 Mercruiser 1.7 dti...forbered dere på det som åpenbart VIL skje: havarert turbo, brent hull i stempel osv osv... Klassikern! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.