Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

Tipper han har 2 batterier, hvorav det ene på 110 Ah dedikert til forbruk og velgeren for å kunne lade begge ved motorkjøring og evt nødstart...

Det er korrekt, hadde kun 1 batteri tidligere. Så nå er det mulig å trekke strøm i havn uten å frykte startproblemer etterpå ;)

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Vært i båten å tatt kontrollmål av kneppfestene til putene.. Sydamen hadde kastet de gamle trekkene og lurte på om jeg hadde målene..Kaldt og fælt uti der nå med vind og snøføyk..Gleder meg til varme og sol :yesnod:

Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!
Henrik Ibsen

Skiftet anode i bakkant/forkant av propellene på drevet, det var en meget kald opplevelse. Isflak som måtte skubbes vekk mens jeg holdt på. Har holdt i nesten ett år på den McDuff/Martyr anoden, fornøyd med det. Så monterte samme merke igjen.

En plussgrad ute så i dag kraup jeg noget motvillig opp på Jula og kjøpte meg en billig luftavfukter til 799,-

Og den var myyye større enn jeg hadde forventet utifra katalogen ! Og så veide den hele 10,5 Kg.

http://www.jula.no/luftavfukter-8-l-dogn-220-w-417039

Starta den opp i kveld så det skal bli spennende å se hva som er i beholderen i morgen !

:smiley:

Bjørn

Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !!

funnet musebajs, fant musa men den var ikke keen på å flytte ut! Musefeller på plass;-)

Jeg også hadde et problem med musa..Fikk aldri noe ordning på det... Så jeg flytta,og bytta den kjedelige grå musa med en mye yngre blondine :giggle: Alt ble mye bedre momentant :lol:

Red : Sorry avsporing,men klarte ikke la være :saint:

Redigert av Banarne (see edit history)

Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!
Henrik Ibsen

Tatt ut Ebern i kveld. Leveres til Asker Elektrodiesel i morgen for sjekk og overhaling. Normalt ville jeg gjort dette selv, men tiden strekker rett og slett ikke til lenger. Må sette noe ut for ikke å komme i tidsnød til Påske.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Tilbragte noen nervepirrende timer i sjøhuset i går under toppen på stormfloa.. Iført vadere. Når det var på det høyeste var klaringen fra targabøyle til takbjelker ca. 10 cm. Spørs om det ikke må justeringer til for fremtiden.

Ellers har mekaniker vært ombord og konkludert med, sitat: "her e dårr møøøkje gale..." Sitat slutt.

Jada. Eiere av 2006 Mercruiser 1.7 dti...forbered dere på det som åpenbart VIL skje: havarert turbo, brent hull i stempel osv osv... Klassikern!

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...