Drømmende Svart 2.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2013 Kommet inn å fått litt rødvin i glasset etter ein tur utpå med båten og fisket litt. Var no litt surt og kaldt men ok når ein har varme og gode klær. Satser på ein liten tur imorgen også Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 2.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2013 Var en tur i båten og inspiserte: Alt OK! Målte spenning på startbatteri som har stått urørt siden oktober og det viste 12,67volt. Forbruksbanken (som har vedlikeholdslading fra solcellepanel) viste 12,77volt. Jeg tok også mål av noen skuffe og skapfronter som skal fornyes, pluss at jeg tok med hjem taklampen i salongen for ombygging til LED. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Sitrin Svart 2.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2013 Kun klargjort fenderne i dag. Nærmer seg båtsessong nå og fortært en bedre klippfisk middag :-) Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Banarne Svart 2.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2013 Fått skjært ut siste rest av teak og mahogney i båten (ikke min) viste seg at innredning og overbygget var i 1tom solid mahogney :D noen større plater og endel plank, deilig å fylle boden med brunt gull til piratpris Sitér dette innlegget Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
oivindg Svart 2.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2013 Kjøpte batteriboks til det nye startbatteriet i dag. Blir spennende å prøve Optima BlueTop som startbatteri. Sitér dette innlegget Øivind Link to post
Banarne Svart 2.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2013 Kjøpte batteriboks til det nye startbatteriet i dag. Blir spennende å prøve Optima BlueTop som startbatteri. Jeg har 2 Optima Marine (blue top) og er knall fornøyd, skal sette inn et til til forbruk :) Sitér dette innlegget Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
Tom Rør Svart 3.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2013 Rubbet og polert styrbord side under fenderlist. Mye jobb som gjenstår :( Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Hansen Svart 3.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2013 I dag monterte jeg min ardic 04-d dielselvarmer, etter å ha loddet polen på overspenningstermostaten. Den virket igjen etter reparasjonen. Men den første meteren av slangen som fordeler varme til båten var rustet voldsomt, så den lot seg ikke montere igjen. Må på maritim til uken å handle meg en ny meter. Sitér dette innlegget Link to post
romsabonden Svart 4.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2013 Har vært ombord, jeg og skipshunden. Kjørt eber slik at det ble varmt og godt, det ble litt planlegging av nye interiørlys, og måling av istykkelse,15cm rundt båten, snart vår:) Sitér dette innlegget Link to post
Møkkalasset Svart 4.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2013 (redigert) Vært i båten og stilt meg spørsmål om han som planla det elektriske anlegget var veldig stolt av resultatet.... https://baatplassen.no/bildearkiv/10/10147/spagetti2.jpg https://baatplassen.no/bildearkiv/10/10147/spagetti1.jpg https://baatplassen.no/bildearkiv/10/10147/elektrisk.jpg Her må noe gjøres. Det er trangt om plassen, men det kan ikke bli verre enn dette så idag har jeg klippet alt av strips og begynt å nøste i de løse trådene. Porselenssikringene skal bort og erstattes med bladsikringer. Redigert 4.Februar.2013 av Møkkalasset (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 4.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2013 Gått over riggen og strammet litt samt skylt noen hundre liter vann og lurium gjennom dasstanken for freshe den opp litt Sitér dette innlegget Link to post
Lars O Svart 5.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2013 I dag ble det konstantert totalhavari på drevet.... Lars O. Sitér dette innlegget Link to post
Sanztra Svart 5.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2013 Demontert Eberspracher D3L og levert til Asker Elektro Diesel for å sjekke om det er noe å bruke penger på for å få den til å varme igjen... Sitér dette innlegget xLandkrabbe... nå på 8. sommer på sjøen Link to post
FM 8-12 Svart 5.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2013 Vert der Lars O. Slett ingen god dag for humør eller lommebok. Føler med deg Sitér dette innlegget Link to post
Lars O Svart 5.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2013 Alt løser seg med god forsikring, FM 8-12 Sitér dette innlegget Link to post
BOBO II Svart 5.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2013 Loddet ferdig nye ledlamper til strømtavla i dag https://baatplassen.no/bildearkiv/40/40157/led_baat.jpg https://baatplassen.no/bildearkiv/40/40157/led_baat_1.jpg I morgen blir det montering Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
Discovery 2 Svart 5.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2013 Kostet snø...igjen! Tømt avfukteren, fantastisk oppfinnelse :-) Sitér dette innlegget G. Link to post
Astor Svart 5.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2013 Fyll på med litt edikk 35% og a det ståvet døgn med vann. Bli kvitt urinstein på et blunk. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Lars H. Svart 5.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2013 I dag har jeg fortsatt med behandlingen av utvendig teak. Tidligere er gammel olje og lakk fjernet med varmlut, skrape og pussing. Så er det oljet vått i vått med 5 strøk Jotun Clipper I. I dag har jeg lagt på første lag med lakk, Jotun Clipper II. Og flere lag skal det bli.Først to bilder av hvordan det så ut, og så to bilder etter et strøk med lakk.Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
puddingen Svart 5.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2013 (redigert) Og APK verktøy på tavla...22 - 24 bits..? Lars H. Redigert 5.Februar.2013 av puddingen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 5.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2013 Selvfølgelig, - driver en og fusker i faget og legger opp nye strømkurser, må en jo ha rett verktøy!Ellers er det utrolig hva en får plass til i en arbeidsbod på 2×3 meter!Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Banarne Svart 5.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2013 Har satt igang samboeren til å lage mal til regnr og navn på båten B) Så får vel jeg skjære og frese litt en av dagene:D Sent from my GT-P5100 using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
Lars H. Svart 5.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2013 Bokstavene i navneskiltet i teak til båten min Trudelutt (se bilder lenger oppe i tråden) er frest ut med en håndoverfres til 199 kroner fra Europris! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
torbi Svart 5.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2013 Lars H. Koselig verksted du har, bedre enn i stua. Hehe Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Banarne Svart 5.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2013 Bokstavene i navneskiltet i teak til båten min Trudelutt (se bilder lenger oppe i tråden) er frest ut med en håndoverfres til 199 kroner fra Europris! Og pent ble det .Har fres og sjablonger (er ikke stødig nok på handa til frihånd ) Har helved Honduras mahogney som skal få pryde skutesida og vil få det til riktig første gang,har aldri prøvd fres før så det kan bli spennende Sitér dette innlegget Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.