Slangemannen Svart 9.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2013 LarsH bør jo skjelve i frakken (til vaktmesteren) nå som det er bildebevis av verktøy som er "glemt" å levere NRK. Staten har øyne overalt så det venter vel en reaksjon hvis de rette personene får se denne tråden. Er jo tross alt sittende regjering som eier avbiteren det var bilde av. Sitér dette innlegget Link to post
M/B Nordheim Svart 9.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2013 (redigert) Har endeleg fått litt "kvalitetstid" på båten, det er balsam for sjelen. Rektignok i forbindelse med jobb, men for samtidig å bort å sjå til at alt sto bra til etter kuling og uvèr. Og så er det ein fin kombinasjon å heller overnatte i båten enn å ligge på hotell for meg. Har hatt 3 gode netter her no, godt og varmt, tørt og godt. På torsdag kveld var eg foresten aust til Finnås Marina vest i Kuleseidkanalen og fylte diesel og fekk slå av ein koseleg snakk med ein fiskar som ordna med fiskesakene sine. I dag blir det å fikse eindel småting før heimturen. Redigert 9.Februar.2013 av M/B Øyfjell (see edit history) Sitér dette innlegget Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS Diagnose: Erklært kronisk båtintressert. Link to post
M/B Nordheim Svart 9.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2013 (redigert) Er jo tross alt sittende regjering som eier avbiteren det var bilde av. Hysj, ....... ikkje mas om denne gode avbitaren då, betre at Lars H brukar den på ledningar og slikt, regjeringa kjem bare til å bruke den til budsjettkutt . Redigert 9.Februar.2013 av M/B Øyfjell (see edit history) Sitér dette innlegget Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS Diagnose: Erklært kronisk båtintressert. Link to post
ezach Svart 9.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2013 Fredag var det generalforsamling i Råde båtforening. Snakker om ryddig drift! :) Samme kveld hentet jeg nye skreddersydde båtputer. Snakk om ryddig jobb! :) Sitér dette innlegget Link to post
2556cb Svart 9.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2013 Montert inn ny VHF Standard Horizon 1700 med innebygget GPS Sitér dette innlegget Link to post
ToreSB Svart 10.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2013 i dag har jeg bestilt led-pærer til lampene ombord og en ny lyslist til å ha i byssa. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Sitér dette innlegget Link to post
Goodwill Svart 11.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2013 Nye sprayhooden er ferdig og underveis hit til meg :) Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 11.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2013 Montert inn ny VHF Standard Horizon 1700 med innebygget GPS Jeg også. Godt fornøyd så langt Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Goodwill Svart 11.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2013 Fått ny båtplass for 2013, Onsøy Båthavn i Fredrikstad. Sitér dette innlegget Link to post
Adi Svart 11.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2013 Byttet alle sinker på motoren samt sjekket blandebendet. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 11.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2013 Hvilket firma har du brukt siden du har vært så uheldig? Skal ha sydd nye puter selv og ønsker ikke gå i samme fella selv. Sendte deg IM. Vil ikke navngi firma foreløpig. Mye tull her...Hufff Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Banarne Svart 11.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2013 Drukket kaffe og avdekket litt mer råte :angry: Fjernet stb vegg inn mot hytta og fortsatt med det elektriske, snart ferdig med det iihvertfall. Sitér dette innlegget Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
BOBO II Svart 11.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2013 Sendte deg IM. Vil ikke navngi firma foreløpig. Mye tull her...Hufff mottatt og lest Astor. Får bare ønske deg lykke til. jeg avventer med bestilling derfra. Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
Don Camillo Svart 11.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2013 I dag har jeg levert inn båten for å skifte eksosrør som har begynt å korrodere på begge mine Volvo Penta D4 motorer. Problemet er beskrevet og debattert på egen tråd her inne. Ellers så skal det monteres baugthruster og ankervinsj forut samt diverse justeringer. Verkstedet skal gjøre alt og jeg skal kun passe på at alt blir som avtalt :-) Sitér dette innlegget Link to post
Rune Totland Svart 11.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2013 Tilpasset enden av den nye klyverbommen til beslaget for feste av klyverstag, kappet i riktig lengde i bakenden og laget overgang fra den 4-kanta delen inne på dekk til den runde delen fremover baugen. Mangler nå bare slisse for trinse og hull for festebolt. Sitér dette innlegget Link to post
All In Svart 11.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2013 Jeg har lagt ut min Nidelv 28 til salgs i kveld. Merkelig følelse å skulle selge noe man har blitt så glad i. Men livet går videre, og nye båter kommer til. Den som handler denne, vil få en flott båt. Sitér dette innlegget Link to post
All In Svart 11.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2013 Jeg har lagt ut min Nidelv 28 til salgs i kveld. Merkelig følelse å skulle selge noe man har blitt så glad i. Men livet går videre, og nye båter kommer til. Den som handler denne, vil få en flott båt. Sitér dette innlegget Link to post
ezach Svart 11.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2013 Prøveplassert de nye putene i midtkabinen. Ble jo nesten som en ny båt! Nå skal benken bygges 10 cm ut fra veggen, så blir det real sosial plass om bord. :) Ulempen er at jeg nå ser hvor slitt og skitten førerstolen er... :/ Sitér dette innlegget Link to post
Banarne Svart 11.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2013 Det må jeg si var en flott båt Men flottere skal du få det Lykke til med salg og henting av ny Sitér dette innlegget Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
Frode Stiansen Svart 12.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2013 Skiftet en 5 cm lang slangebit/skjøt på tilførselslangen på dieselvarmeren. Var lekasje av diesel der. Prøvekjørt og funnet i orden. Sitér dette innlegget Link to post
ezach Svart 13.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2013 Her er før- og etterinntrykk av oppgraderingen av midtkabinen. Litt forbedring... Sitér dette innlegget Link to post
harry92 Svart 14.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2013 (redigert) har holdt på med ny dørk i snekka mi. har en blogg oppussing av snekka mi http://mathiashansenbaat.blogspot.no gå inn og les og sjekk Redigert 14.Februar.2013 av mathi92 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
navid Svart 14.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2013 Kjempefin snekke du har mathi. Får håpe vi får en fin sommer så vi kan kose oss på sjøen. Sitér dette innlegget Link to post
Euklid Svart 14.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2013 Den fordømte sørvesten vil ikke gi seg, så i dag har jeg kjøpt nye rykkavlastere for å roe bevegelsene i båten noen hakk. Ser ut til å fungere helt etter hensikten så langt; nattesøvnen sikret. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 15.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2013 I dag har jeg vært på posten og hentet nye båtstoler og puter til uterommet. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.