Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

LarsH bør jo skjelve i frakken (til vaktmesteren) nå som det er bildebevis av verktøy som er "glemt" å levere NRK. Staten har øyne overalt så det venter vel en reaksjon hvis de rette personene får se denne tråden. Er jo tross alt sittende regjering som eier avbiteren det var bilde av. :lipseal::lol:

Har endeleg fått litt "kvalitetstid" på båten, det er balsam for sjelen. Rektignok i forbindelse med jobb, men for samtidig å bort å sjå til at alt sto bra til etter kuling og uvèr. Og så er det ein fin kombinasjon å heller overnatte i båten enn å ligge på hotell for meg. Har hatt 3 gode netter her no, godt og varmt, tørt og godt.

På torsdag kveld var eg foresten aust til Finnås Marina vest i Kuleseidkanalen og fylte diesel og fekk slå av ein koseleg snakk med ein fiskar som ordna med fiskesakene sine. :thumbsup:

I dag blir det å fikse eindel småting før heimturen.

Redigert av M/B Øyfjell (see edit history)

Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS

Diagnose: Erklært kronisk båtintressert.

Er jo tross alt sittende regjering som eier avbiteren det var bilde av. :lipseal::lol:

Hysj, ....... ikkje mas om denne gode avbitaren då, betre at Lars H brukar den på ledningar og slikt, regjeringa kjem bare til å bruke den til budsjettkutt :giggle::giggle: .

Redigert av M/B Øyfjell (see edit history)

Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS

Diagnose: Erklært kronisk båtintressert.

Sendte deg IM. Vil ikke navngi firma foreløpig. Mye tull her...Hufff

mottatt og lest Astor. Får bare ønske deg lykke til. jeg avventer med bestilling derfra.

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

I dag har jeg levert inn båten for å skifte eksosrør som har begynt å korrodere på begge mine Volvo Penta D4 motorer. Problemet er beskrevet og debattert på egen tråd her inne.

Ellers så skal det monteres baugthruster og ankervinsj forut samt diverse justeringer. Verkstedet skal gjøre alt og jeg skal kun passe på at alt blir som avtalt :-)

Tilpasset enden av den nye klyverbommen til beslaget for feste av klyverstag, kappet i riktig lengde i bakenden og laget overgang fra den 4-kanta delen inne på dekk til den runde delen fremover baugen. Mangler nå bare slisse for trinse og hull for festebolt.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...