Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

huff huff som jeg savner hjemtraktene. ser flere her snakker om sol som varmer og ny båtsesong. her må vi regne med i allefall 1 måned til med full vinter og 10-15 minus før man kan snakke om noe vår og varme, og når vi kommer dit så er det jo bare et par tre måneder til det begynner å bli kaldt igjen :nonod: Nå er jeg endelig ferdig med lakking av teakbenkene og luka til akterskottet.. maaasse jobb :smiley:

Redigert av Alternes. (see edit history)

KNS MEDLEM

Ja, det er en måte å se det på. Eller man kan nyte alle de flotte dagene som har vært etter sola kom tilbake igjen. Drypping fra takene, blankstille, måker på høylydt sjekking og skrei langt inn i fjordene.

Dem som ikke anser denne tiden for "båtsesong" går glipp av noe vesentlig, selv om siste uka nordpå har vært litt brutal sånn værmessig sett.

Redigert av busterx (see edit history)

Koser meg hver dag om bord. Sola varmer mot vinduene om bord og dette er forventingenes tid. Det er godt å være pensjonist om dagen. Bare 22 dager til vi kaster tampene og tusler ut fjorden.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Har fått gjort litt i dag:

Vasket flybridge, reparert av/på bryter til joystick for baugpropell påflybridge. Byttet en bryter for tilt av drev. Strammet reimer på motorer. Sjekket batterier. Tatt av propeller på et drev som skal byttes. Orket ikke å sette på de nye, da det var så jæ.. kaldt i vannet. Satser på å få satt de nye propellene på i morgen og vasket litt til utvendig.

/per

Sjekket pris på masteringer og kommet til at neste vinter må jeg lage nye. Har hørt rykter om felling av en lerk i lokalmiljøet, satser på at jeg får tak i en relativt kvistfri planke fra denne og får steamet/bøyd meg nye ringer ila neste vinter.

I mellomtiden har jeg saget ringer av et tykkvegget annlegsrør som jeg tenker å prøve. Disse er hele så de må tres på nå når jeg likevel har masta nede til puss og stell.

Koser meg hver dag om bord. Sola varmer mot vinduene om bord og dette er forventingenes tid. Det er godt å være pensjonist om dagen. Bare 22 dager til vi kaster tampene og tusler ut fjorden.

Innleggene dine, Inge, får meg til å se frem imot en pensjonisttilværelsen.

Men, jeg må nok smøre meg med tålmodighet. Har 20 år igjen før jeg er der.

Redigert av Javi (see edit history)

I dag har jeg montert høyttalere i cockpit. Selve det å få på plass et par høyttalere gikk lett som bare det (har kjøpt en modell med egen kasse som så er limt fast under den faste vindskjermen, vil ikke bore unødig i glassfiber), men å trekke kabler noenlunde skjult er en av de virkelig få sidene ved båtfiksing jeg ikke liker (sammen med den ene gangen en gjest forsøkte å kjøre våtserviett gjennom septikksystemet).

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...