Alternes. Svart 1.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2013 (redigert) huff huff som jeg savner hjemtraktene. ser flere her snakker om sol som varmer og ny båtsesong. her må vi regne med i allefall 1 måned til med full vinter og 10-15 minus før man kan snakke om noe vår og varme, og når vi kommer dit så er det jo bare et par tre måneder til det begynner å bli kaldt igjen Nå er jeg endelig ferdig med lakking av teakbenkene og luka til akterskottet.. maaasse jobb Redigert 1.Mars.2013 av Alternes. (see edit history) Sitér dette innlegget KNS MEDLEM Link to post
Folk I Båt Svart 1.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2013 (redigert) Ja, det er en måte å se det på. Eller man kan nyte alle de flotte dagene som har vært etter sola kom tilbake igjen. Drypping fra takene, blankstille, måker på høylydt sjekking og skrei langt inn i fjordene. Dem som ikke anser denne tiden for "båtsesong" går glipp av noe vesentlig, selv om siste uka nordpå har vært litt brutal sånn værmessig sett. Redigert 1.Mars.2013 av busterx (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 1.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2013 Koser meg hver dag om bord. Sola varmer mot vinduene om bord og dette er forventingenes tid. Det er godt å være pensjonist om dagen. Bare 22 dager til vi kaster tampene og tusler ut fjorden. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Bonus Svart 1.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2013 Spennende dag idag! Påbegynt siste måneden i "dimmelenken" Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 1.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2013 Viktig nedtellingslogg. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
amuoest Svart 1.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2013 Spadd snø av preseningen som ligger over. Dagens treningsøkt. Sitér dette innlegget Tok båtførerprøven foran mopedlappen. Say no more. Link to post
Worry II Svart 1.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2013 Tatt og bestått DSC/VHF-eksamen hos Alfa kompetanse 2 feil ! Sitér dette innlegget Link to post
All In Svart 1.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2013 Tatt og bestått DSC/VHF-eksamen hos Alfa kompetanse 2 feil !grattis. Tror jeg trenger en VHF mann ombord i sommer;-) Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 1.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2013 grattis. Tror jeg trenger en VHF mann ombord i sommer;-) Tja..jeg får jo plass til båten min inni båten din Lisensen går på båten, ikke mannen Ha du begynt å pakke for henteturen, All In ? Sitér dette innlegget Link to post
M/B Nordheim Svart 1.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2013 Gratulerer "Worry II" sjøen er alt blitt tryggare Sitér dette innlegget Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS Diagnose: Erklært kronisk båtintressert. Link to post
Worry II Svart 1.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2013 Takker, Øyfjell ! Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 1.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2013 Garatulerer. Vasket innvendig. Skal ned å vaske mer nå Sitér dette innlegget Link to post
All In Svart 1.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2013 Ikke startet med pakking. God tid til det. Tre uker to Go Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post
Tore B Svart 1.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2013 Kjøpt autopilot! Sitér dette innlegget Link to post
Compromise Svart 1.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2013 Har fått gjort litt i dag: Vasket flybridge, reparert av/på bryter til joystick for baugpropell påflybridge. Byttet en bryter for tilt av drev. Strammet reimer på motorer. Sjekket batterier. Tatt av propeller på et drev som skal byttes. Orket ikke å sette på de nye, da det var så jæ.. kaldt i vannet. Satser på å få satt de nye propellene på i morgen og vasket litt til utvendig. Sitér dette innlegget /per Link to post
Banarne Svart 1.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2013 Plaget kjærringa til å vaske kjølsvinet mens jeg holdt på med det elektriske,en dag eller 2 til nå så er alt nytt av kabler og koblinger. Sitér dette innlegget Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
hanto1 Svart 1.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2013 Fikk endelig lagt inn mmsi nummeret på vhf. Bedre sent enn aldri. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 1.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2013 Satte varmen på og ordnede alt inde. Rene tæpper, presenning og alt ok nu. Service på drev og motorer ok. Så mangler jeg bare bundmaling og polering, så er jeg klar til søsætning. Hvis alt går vel er jeg klar inden påske! Sitér dette innlegget Link to post
Rune Totland Svart 1.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2013 Sjekket pris på masteringer og kommet til at neste vinter må jeg lage nye. Har hørt rykter om felling av en lerk i lokalmiljøet, satser på at jeg får tak i en relativt kvistfri planke fra denne og får steamet/bøyd meg nye ringer ila neste vinter. I mellomtiden har jeg saget ringer av et tykkvegget annlegsrør som jeg tenker å prøve. Disse er hele så de må tres på nå når jeg likevel har masta nede til puss og stell. Sitér dette innlegget Link to post
Adi Svart 1.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2013 Hentet Efoy breselcelle på posten i dag. Sitér dette innlegget Link to post
Javi Svart 2.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2013 (redigert) Koser meg hver dag om bord. Sola varmer mot vinduene om bord og dette er forventingenes tid. Det er godt å være pensjonist om dagen. Bare 22 dager til vi kaster tampene og tusler ut fjorden.Innleggene dine, Inge, får meg til å se frem imot en pensjonisttilværelsen. Men, jeg må nok smøre meg med tålmodighet. Har 20 år igjen før jeg er der. Redigert 2.Mars.2013 av Javi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Euklid Svart 2.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2013 I dag har jeg montert høyttalere i cockpit. Selve det å få på plass et par høyttalere gikk lett som bare det (har kjøpt en modell med egen kasse som så er limt fast under den faste vindskjermen, vil ikke bore unødig i glassfiber), men å trekke kabler noenlunde skjult er en av de virkelig få sidene ved båtfiksing jeg ikke liker (sammen med den ene gangen en gjest forsøkte å kjøre våtserviett gjennom septikksystemet). Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 2.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2013 Sett på at den snart blåser ned. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Hantoen Svart 2.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2013 I dag har jeg kommet godt igang med ny pantry til Min Sollux 27. Sitér dette innlegget Link to post
Inter 9000 Svart 2.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2013 Inpringnert kalesjen. Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.