Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

Montert ny termostat/styringsenhet til Ebern. Bare å kople farge mot farge sa selgeren. Det gikk greit, men jeg fikk en ledning til overs (svart/hvit) Funker tilsynelatende ok?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Jeg har tilbragt denne første rigtige vårdag inde i hallen med at klargøre drevene til maling. Herefter ville jeg også fjerne ruer fra trimflaps og skruede derfor cylindrene af og begyndte at skrabe dem af.

Så fik jeg en rigtig dårlig ide. Jeg tog fat i cylinderen og vippede den så jeg kunne komme til bagved. På min Aquador kunne man nemlig vippe cylinderen. Det kan man ikke med disse..

Så selv om jeg ikke tog hårdt fat, så knækkede cylinderen ret af :headbang:

2a5y8a9u.jpg

mybasara.jpg

Hvor dum har man lov at være?

Fjernet burkaen i dag, og begynt å polere under fenderlista. Har ikke vann så jeg får vasket, slik at det går med mye filler og polish

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

sjekket bateriene som har stått i garsjen i vinter og satt på lading siden dem ikke var 100% bare 98%, sett lit på deler jeg skal bestille til dreve og til motoren, og set lit på nye motorlabber til motoren. så får jeg se om det blir bestilt lit deler før vi tar turen til sydligere strøk får å oppleve varme og sommer.

når vi kommer heim er det jo påske så da blir det en tur i havna og hente heim båten og ta ut motoren og begynne på den store jobben som skal til der. blir ny topp i år :D

Draco 1700 TL - Regal 2550 LSC

Idag (i går) har det blåst ganske heftig og sjøen har vært tung, var derfor og sjekket fortøyninger og at fenderene ikke hadde hoppet på feil side av utliggerne. Alt så bra ut, men nabobåten lå og dunket baugen frem i stålet på brygga, så jeg strammet de tynne hyssingene han har og brukte enden til å få på en ekstra tamp. Varslet eieren at han måtte få fikset opp i galskapen...:/

Ble stort sett passiar og sjømannskrøner i vårsola i dag. Merkelig hvordan en åpen motoromsluke lokker folk til båten. Får satse på og gi motoren litt pleie i morgen. Både motor og motorom trenger en real oppshining & årlig service.

I dag har jeg bestilt helt ny kalesje med bøyler og alt, blir mørk blå såkalt Navy. Blir spennende dette, er klar om litt over en måned :thumbsup:

Pris om eg får lov å spørre.? Hvor bestilte du hos.?

Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura.

Trykktestet ferskvannsiden på min Volvo aq151da jeg så et par dråper frostvæske/vann forkant under motoren.

Liten lekkasje fra termostathuset ,demonterte skiftet pakninger på termostaten monterte sammen og trykktestet

Igjen tett som en potte.

Kom nettopp hjem etter å ha byttet dieselslanger. Fra tank til CAV-filter. Fra filter til pumpe på motor. Og returdieselslange tilbake til tank. Byttet dieselfilteret på motor i samme slengen. Luftet fram til pumpa. Litt tidlig å fyre opp enda ! Blir kaldere fremover.

Planlagt tur til båten i helga, har bestilt 2 stk Olorin 17" navigasjonsskjermar, blir spennande om solcellepanel og regulator dukkar opp før eg reiser. :pray:

Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS

Diagnose: Erklært kronisk båtintressert.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...