beauty of aqua Svart 10.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2013 Stemningsbilde fra Frokosten i dag Og jeg så dere der dere inntok frokosten...kjørte forbi og tenkte at de så ut til og ha det hyggelig,i en flott båt Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
Gespen Svart 10.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2013 Isolerte kjøkeboksen, satt i kjøleaggregat og festet gasskasse. Kaldt i bergen 6 minus, håper på at gradene går opp i nermeste framtid. Sitér dette innlegget Link to post
snekko880 Svart 10.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2013 fyllte på med grease i rorhylsen og ga et halvt turn på fettpressen til propell akslingen. Kjørte avfukteren et par timer, men ingen fukt å se i slangen Kjørte motor og webasto en times tid, alt sviver som det skal.. herligt... Sitér dette innlegget Link to post
Antilia Svart 10.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2013 Vet ikke om det kvalifiserer for innlegg, men jeg har kappet et plastrør på 120 cm. splittet det med vinkelsliper ( laget spor) for så å kunne bruke det som kabelgate for en bunt med ledninger som kun har vært festet bak skrogtrekket oppunder taket. Sitér dette innlegget Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
REM Svart 11.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2013 Bytta impeller på Stb side i går. En forferdelig jobb, men den som gir seg er en tosk. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
leif_erikg Svart 12.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2013 Hentet ny båt. Deilig etter en vinter uten båt. Sitér dette innlegget Følg oss på YouTube: Verdens Barskeste Kyst / i liten båt Link to post
Worry II Svart 12.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2013 Har vært å inspisert min nye båtplass. Så veldig bra ut! Stått på venteliste i mange år, så nå var det godt å bli tilbudt ny andelsplass, med innskudd og foreningsdrevet årsleie-satser som det går ann å leve med.. Sitér dette innlegget Link to post
Slangemannen Svart 12.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2013 Har begynt å vaske de hvite skaiputene til båten. Grådig møkkete var de. Prøvde først med jif skurekrem, tok ingenting. Klorin, samme resultat. Super shape jordslagsfjerner tok litt. Gikk så på med stålull og Super Shape og da begynte jeg å se resultat men gikk tom og derfor like langt. Fikk et tips som fikk meg på Biltema, og handlet Black Streak remover. Det sammen med stålull gjorde jobben lekende lett. Må nevnes at den turen til Biltema for ei flaske til 130.- gjorde at jeg havnet på en regning på 1800.- i forskjellige saker til båten. Sitér dette innlegget Link to post
Discovery 2 Svart 12.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2013 Montert kamera i targabøyle. Kronglete kabeltrekk, men fornøyd med resultatet. Sitér dette innlegget G. Link to post
All In Svart 13.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2013 Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 13.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2013 Pils og irish reparerer det der, ja :-) Ikke for mye irish ! Da blir det skjolder ! Sitér dette innlegget Link to post
All In Svart 13.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2013 Pils og irish reparerer det der, ja :-) Ikke for mye irish ! Da blir det skjolder !kun pils i glasset? Klar til lakk nå. Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 13.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2013 I ettermiddag har jeg faktisk reparert utvendige gelcoatskader på badeplattingen. Slipt ned, tapet og lagt på gelcoatsparkel. Det var minus 7 grader og jeg måtte herde med hjelp av varmluftpistol. Nå lar jeg det stå til lørdag tenker jeg hvor jeg sliper ned og polerer opp igjen. Tror faktisk det skal gå bra Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Euklid Svart 13.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2013 I dag har jeg kjøpt nytt anker. I går kjøpte jeg redningsflåte, dagen før aggregat. Det begynner å ligne noe, dette her. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 13.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2013 Ligger i badekarret og har kodet inn MMSI 825812538 i min HX851. Man har kun et forsøk på dette, så om man taster feil MMSI, så må VHF inn til forhandler for nullstilling. Viktig ! Sitér dette innlegget Link to post
Sanztra Svart 14.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2013 Fjernet skroggjennomføring for inntak til septik. Tatt en tur til Maritim og kjøpt inn nye gjennomføringer og ventiler i Marelon, er jo 20% på alt nå :-) Har i tillegg kjøpt ny eksosslange (utvending) som er lang nok til at kjølevann og eksos ikke kommer på badeplattformen, men utenfor. Har også kjøpt en ny bryter til vindusvisker, for å sjekke om den passer hullet til den gamle, hvis suksess så bytter jeg alle. I går kjøpte jeg nye pakninger til tank-lokkene, var et behov det - var litt vel mye lufting... Sitér dette innlegget xLandkrabbe... nå på 8. sommer på sjøen Link to post
Framtia Svart 14.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2013 (redigert) satt på nye lus på fokk og storseil, laget nye spiler til storseil, sesongstart nærmer seg endelig.... Redigert 14.Mars.2013 av Framtia (see edit history) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
-Luna- Svart 14.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2013 Byttet finfilter diesel, grovfilter diesel, reparert oljesvetting på sjøvannspumpen og fortsatt med å rive gammelt trekk i akterkabinen. Venter på pris på nye puter til uteplassen. Solen varmet godt i dag Sitér dette innlegget Joda 24 T m/49Hk P4.108 Åpen båt m/15Hk Yamarin 5150BR 80Hk Yamaha Nimbus 3000 VP TAMD41P 192Hk Skorgenes Sonic 375 Link to post
Zach Svart 16.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2013 Båten i vinterdrakt 16.3.2013. En runde med snørydding i går, og en ny runde i dag. Og vi som skryter av isfri havn. Vell, det har vært mye snø og kaldvær, lenge. Forklaringen er lite straum innerst i havna hvor jeg ligger. Isen var imidlertid ikke hard, og greit å komme seg ut på fjorden. Sitér dette innlegget Link to post
All In Svart 16.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2013 Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post
Scand 360 dc Svart 16.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2013 Sjøsatte i dag, litt is men ellers bra. Ikke så hyggelig med bare blå tempraturer i sikte.....men men, våren er nok snart her... Sitér dette innlegget Link to post
Kjellka Svart 16.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2013 Jeg har konstatert at det blir vanskelig med sjøsetting til påske Mye is i havna enda Det blir en skikkelig nedtur Sitér dette innlegget Link to post
oivindg Svart 16.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2013 Avlagt VHF-eksamen og bestilt lisens. Fått flere deler til den pågående overhalingen av girhuset på baugpropellen. Sitér dette innlegget Øivind Link to post
glalaks Svart 17.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2013 Endelig fått hevet kjøpet etter 3 år med prakk! Nå er båten vekk:) Sent from my GT-P7320 using Tapatalk 2 Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Sanztra Svart 17.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2013 - Tatt ut lyspærer (for bytte til LED) - Sjekket passform for nye brytere i eksisterende bryterpanel, de nye er litt lengre, så det går med å skjære litt til i lengden på hullet. - Tatt med en haug med skruer som skal byttes ut, etter at alt for mange har prøvd seg med feil verktøy etc. Sitér dette innlegget xLandkrabbe... nå på 8. sommer på sjøen Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.