Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

Siste 2 dager:

Bestilt utsetting 14 april

Installert skilletrafo for VV tank

Installert Gobius septik målesystem

Installert elektrisk tømmepumpe med bypass ventil for eksisterende ejektor tømming

Montert ny TV antenne og forsterker

Montert merkeskilt på endel utstyr

Jula sin Meec (Fein) sag er uvurdelig til å skjjære ut hull til bryterer og forsterker. Utrolig lettvint

I morgen fjernes burkaen

Fikk av presenning og stativ i strålende påskesol. Det er noe dritt å være en pingle på 165cm når 38 fots seilbåt med tykk presenning skal strippes.

Én av tre presenninger er av:

3y7a9ava.jpg

Endelig ferdig, og sprayhood pluss cockpittelt er på plass:

ubamabu2.jpg

Etter endt jobb setter jeg meg i bilen, kjører 300 meter og får se isen som må vekk før båten kan brukes:

de8eqesy.jpg

Kan ta tid...

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Vasket, rubbet litt, lagt på to lag voks opp til fenderlista, da var det flaks jeg hadde poleringsmaskin... armene verker fortsatt.

I morgen er det nye bensinslanger frem til bensinpumpa... så håper jeg det skal hjelpe mot for mye olje i blandinga...

Baltic-pappa

I dag blir det skitur på fjellet, MEN tenker på båten.

Polerte og vokset skrogsidene fra fenderlista og ned i forgårs. Var pluss 7 inne i hallen hvor de står. Pusset og stoffet akslingene, samt monterte nye akselsinker. Autosolpolerte propellene, og vokset dem til slutt. Propellene er i hovedsak barna sin jobb. Knapt en rur i løpet av sesongen med nevnte behandling.

skrudde ut og satte inn igjen - med rikelig Sika - sylinderen til den ene flapsen. Lakk likk vann inn der i fjor.

Smurte litt fett på utsiden og sprayet crc marine på innsiden av de to septikventilene om bord. De ble satt inn i 2009, men er allerede godt trege. Hadde egentlig tenkt å skifte dem i år, men de får leve en sesomg til, så får jeg vurdere kompositt, tror jeg.

Båten er nå sjøklar - resten kan jeg ta på vannet.

Redigert av nordan family 27 (see edit history)

Pakket ut seilbåten i dag. Må kanskje sette opp i år for å stoffe. Har ikke stoffet siden 2007.....

Coronet 24 Midi, Saga 27 AC, Draco 25 TC, Coronet 27 Seafarer II, Blesser 505, Wauquiez Gladiator 33, Antares 580, Grandezza 26 CA, Starfisher 30 Cruiser Fly.

Ingenting, er hjemme med dårlig samvittighet. Og i morgen får vi gjester, så da blir heller ingenting gjort. Men fra mandag og hver dag utover uken blir det polering,stoffing osv. slik at alt er klart når isen en gang går i havnen.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Etter innstendig mas fra havfruen tok vi av burka`n for noen dager siden.

Satte på kalesja og heiv på en lett pesenning.

Siden har det vært småpusling med div innv i båta :thumbsup:

Grundig rengjøring i kriker og kroker.

Tar drittjobben når jeg kommer hjem igjen med fullstendig nedskraping av bunnstoff og sliping.

Er jeg heldig så har hun gjort det før jeg kommer hjem fra nordsjøn. :clap:

Tatt en tur med båten og kjørt den helt ut for å få mest mulig vibrasjoner, fant da en feil jeg ikke fant på annen måte: løs ledning som fikk plotter til å vippe. Fikk også en helt ny fart: 16,2kn. på maks, men det skal ikke skje igjen

Sjekket den nye båtplassen i Terneviga og konstatert at Alzheimeren funker. Mente å huske at Hantoen var 244 cm brei, og at 275 cm brutto bredde på båtplass skulle holde. - Men så er slagskipet 258 cm brei, og jeg må løs og bytte båtplass en gang til...

Vel; det er lettere å ringe enda en gang og bekjenne min dårlige hukommelse enn å høvle av 15 cm i bredden på skroget...

- ...og når solkula går ned i havet, skal jeg sitte og se utover horisonten og få sjelen i vater! Triztan Vindtorn

Gummidings limt på skroget der drevet kommer ut - den var delvis løsna i fjor. Tec7. Varmet opp skroget med varmluftpistol først.

Dessuten malt primer på den Owatrol-penetrerende-olja jeg strøk på jernkjølen i forrige uke. Det blir vel stoffing til lørdag, tenker jeg.

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...