JRK Svart 29.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2013 Siste 2 dager: Bestilt utsetting 14 april Installert skilletrafo for VV tank Installert Gobius septik målesystem Installert elektrisk tømmepumpe med bypass ventil for eksisterende ejektor tømming Montert ny TV antenne og forsterker Montert merkeskilt på endel utstyr Jula sin Meec (Fein) sag er uvurdelig til å skjjære ut hull til bryterer og forsterker. Utrolig lettvint I morgen fjernes burkaen Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 29.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2013 Fikk av presenning og stativ i strålende påskesol. Det er noe dritt å være en pingle på 165cm når 38 fots seilbåt med tykk presenning skal strippes. Én av tre presenninger er av: Endelig ferdig, og sprayhood pluss cockpittelt er på plass: Etter endt jobb setter jeg meg i bilen, kjører 300 meter og får se isen som må vekk før båten kan brukes: Kan ta tid... Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Whiskey Svart 29.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2013 Vasket, rubbet litt, lagt på to lag voks opp til fenderlista, da var det flaks jeg hadde poleringsmaskin... armene verker fortsatt. I morgen er det nye bensinslanger frem til bensinpumpa... så håper jeg det skal hjelpe mot for mye olje i blandinga... Sitér dette innlegget Baltic-pappa Link to post
Astor Svart 30.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2013 Pusset teaklister og fikk lakket to strøk i går. Utrolig god tørk. Men kun på solsiden. I dag blir det to strøk til. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
nordan family 27 Svart 30.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2013 (redigert) I dag blir det skitur på fjellet, MEN tenker på båten. Polerte og vokset skrogsidene fra fenderlista og ned i forgårs. Var pluss 7 inne i hallen hvor de står. Pusset og stoffet akslingene, samt monterte nye akselsinker. Autosolpolerte propellene, og vokset dem til slutt. Propellene er i hovedsak barna sin jobb. Knapt en rur i løpet av sesongen med nevnte behandling. skrudde ut og satte inn igjen - med rikelig Sika - sylinderen til den ene flapsen. Lakk likk vann inn der i fjor. Smurte litt fett på utsiden og sprayet crc marine på innsiden av de to septikventilene om bord. De ble satt inn i 2009, men er allerede godt trege. Hadde egentlig tenkt å skifte dem i år, men de får leve en sesomg til, så får jeg vurdere kompositt, tror jeg. Båten er nå sjøklar - resten kan jeg ta på vannet. Redigert 30.Mars.2013 av nordan family 27 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tranen2 Svart 30.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2013 Pakket ut seilbåten i dag. Må kanskje sette opp i år for å stoffe. Har ikke stoffet siden 2007..... Sitér dette innlegget Coronet 24 Midi, Saga 27 AC, Draco 25 TC, Coronet 27 Seafarer II, Blesser 505, Wauquiez Gladiator 33, Antares 580, Grandezza 26 CA, Starfisher 30 Cruiser Fly. Link to post
Lars H. Svart 30.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2013 Ingenting, er hjemme med dårlig samvittighet. Og i morgen får vi gjester, så da blir heller ingenting gjort. Men fra mandag og hver dag utover uken blir det polering,stoffing osv. slik at alt er klart når isen en gang går i havnen. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Sømanden Svart 30.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2013 Etter innstendig mas fra havfruen tok vi av burka`n for noen dager siden. Satte på kalesja og heiv på en lett pesenning. Siden har det vært småpusling med div innv i båta Grundig rengjøring i kriker og kroker. Tar drittjobben når jeg kommer hjem igjen med fullstendig nedskraping av bunnstoff og sliping. Er jeg heldig så har hun gjort det før jeg kommer hjem fra nordsjøn. Sitér dette innlegget Link to post
Xtrion Svart 30.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2013 Konstatert at det har vært party i diesel tankene... :/ blir jobb av sånt Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 30.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2013 Siden det var for hvitt i maskinrommet, tok eg litt svart maling i, og malte igjen, no ble den fin og lys grå er det blitt, fornøyd.:-) Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
M/S AIOLOS Svart 30.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2013 Vasket vinduene etter gårsdagens tur i sjøsprøyt ved Marstein og Korsfjorden Sitér dette innlegget Link to post
Tranen2 Svart 31.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2013 Pakket ut båt i går og i dag snør det jaggu igjen...!?! Sitér dette innlegget Coronet 24 Midi, Saga 27 AC, Draco 25 TC, Coronet 27 Seafarer II, Blesser 505, Wauquiez Gladiator 33, Antares 580, Grandezza 26 CA, Starfisher 30 Cruiser Fly. Link to post
Bøljan Svart 31.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2013 Endelig "Burkaen" av ! Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 31.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2013 Endelig fått av burkaen og startet motoren. Desverre ingen mulighet til å flytte på seg pga isen Sitér dette innlegget Link to post
Dalton Svart 31.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2013 Laget siste dekksbjelke i dag. Litt finjustering gjenstår før liming. Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
torbi Svart 31.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2013 Idag vasket eg på skroget fra fenderlist og ned til vannlinje, Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
M/S AIOLOS Svart 31.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2013 Tatt en tur med båten og kjørt den helt ut for å få mest mulig vibrasjoner, fant da en feil jeg ikke fant på annen måte: løs ledning som fikk plotter til å vippe. Fikk også en helt ny fart: 16,2kn. på maks, men det skal ikke skje igjen Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 31.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2013 Renset propell Polert opp til dolbord Nyter for øyeblikket en velfortjent Cognac Sitér dette innlegget Link to post
Antilia Svart 31.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2013 I dag har jeg kost meg med å legge ferdig elektrisk til lyskaster, horn og led i taket. Montert takplate, overskap og dimmer. Godt å bli ferdig til en god kopp kaffe under preseningen som gav litt god varme Sitér dette innlegget Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
tomeriks Svart 31.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2013 Tømt og vasket dieseltanker.. Sitér dette innlegget Link to post
JGH Svart 31.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2013 Seilt solo fra Kyrholmen til Salhus med spinnaker! Og blitt bra rød i fjeset av sola. Solfaktor er oppskrytt! Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
kodalse Svart 1.April.2013 Link til dette innlegget Svart 1.April.2013 Tur ut til Austråt havn påskeaften. Sitér dette innlegget Link to post
bjaas Svart 1.April.2013 Link til dette innlegget Svart 1.April.2013 Sjekket den nye båtplassen i Terneviga og konstatert at Alzheimeren funker. Mente å huske at Hantoen var 244 cm brei, og at 275 cm brutto bredde på båtplass skulle holde. - Men så er slagskipet 258 cm brei, og jeg må løs og bytte båtplass en gang til... Vel; det er lettere å ringe enda en gang og bekjenne min dårlige hukommelse enn å høvle av 15 cm i bredden på skroget... Sitér dette innlegget - ...og når solkula går ned i havet, skal jeg sitte og se utover horisonten og få sjelen i vater! Triztan Vindtorn Link to post
Salt Svart 1.April.2013 Link til dette innlegget Svart 1.April.2013 Gummidings limt på skroget der drevet kommer ut - den var delvis løsna i fjor. Tec7. Varmet opp skroget med varmluftpistol først. Dessuten malt primer på den Owatrol-penetrerende-olja jeg strøk på jernkjølen i forrige uke. Det blir vel stoffing til lørdag, tenker jeg. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
glalaks Svart 1.April.2013 Link til dette innlegget Svart 1.April.2013 lagt den på finn.no. SSatser på et heftig båtmarked. La budrunden begynne! Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.