Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

Finværet i går gav mersmak.

Ut med frostvakt ovnene bak i hver motorrom,

sjekka olje, motor, drev, oppstart motorer og kjørt litt i gir, lite vann kom fra eksosen ifra BB motor, sjekka impeller , den var hel og fin,(2 år gammel)

Tror muligens det er en liten sprekk i lokket til sjøvannfilteret må sjekke det videre.

Satte på seilene, heist dem opp . tauverk, +++ annet div utstyr som skulle ombord.

Er klar for en lang fin sesong. der freiemålet er Warnemunde i Tyskland, Så får vi se hvor dan vi kommer dit, og hvor vi seiler på returen.

God Sommer alle.

Får se om det blir litt vasking i dag.

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Jo, i dag har jeg flyttet båten fra vinterhavn til sin faste plass på Grimsøy. Fikk gjort div rask på turen over, som f.eks:

1. Fikset cd.spilleren

2.byttet grease i pakkbokslokket.

3. peilet oljen og etterfyllt. ( ikke under gange )

4.ryddet opp i tauverk

5. funnet ut av, og rettet opp i open cpn kartplotter-program.

6. ryddet og puslet litt.

7. drukket masse kaffe

8. Innrømmet at jeg ikke har gjort en dritt av det jeg skrev med unntak av punktene 4,5,6,7, og 8.

Jeg hadde godt selskap og masse hjelp av min gamle nabo, og gode venn med baatplassen navnet "Smygen".

En fantastisk tur i godt vær var det. :flag_bp: Sesongen er med dette ENDELIG I GANG!! :thumbsup:

Redigert av Lovart låring (see edit history)

Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!
Hilsen Arne.

• Tatt av presenning og stativ
  • Montert nyvasket og -impregnert kalesje
  • Demontert "lokk" med slangestusser på septiktanken :sad:

Tømmestussen (messing) var tæret så mye at den rakk bare 3 cm ned under tanktoppen. Ikke rart det var vanskelig å få septikpumpa til å virke i fjor. Tøft miljø nedi der... :sweat:

Kun en håndfull båteiere har starta med vårpussen ennå. De fleste venter nok på litt mer greie temperaturer.

Vasket innvendig , montert riggen og div stangholdere...Forhåpentligvis får man sjøsatt i morgen :thumbsup: . Gjenstår å montere litt belysning men det tar vi i båsen,

vært landfast lenge nok nå :yesnod: ....må jo få prøvd balja som jeg bare har gått å sett på i ett halvt år....

Born to fish - Forced to work!

Byttet bensinpumpe i går, fullført å bytte alle bensinslanger fra tank til pumpe, polert litt, stoffet litt, klar til sjøsetting. .. mangler topplanterne, innvending vask, montering av vhf og polering av fordekk... men det tar vi til sjøs.

Baltic-pappa

GPSen på Northstar VHFen har streiket. Den har en Humminbird GPS type ASGR 4. Kan ikke se at den får strøm noen sted eller at den har fått strøm tidligere. Mulig jeg tar feil. Bare NMEA ut og inn. Den har fungert inntil nylig. Er av den oppfatning at slikt MÅ fungere.

Det er en Northstar Explorer 725.

Redigert av Astor (see edit history)

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...