Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

i dag har eg demontert motoren ettre at jeg ig i går tok den ut av båten, blir intensiv jobbing får ha den klar på djøen til 17 mai :) så jeg håper ikke det er så mye av delene jeg har bestilt som blir forsinket.

Draco 1700 TL - Regal 2550 LSC

Fikk RS vimpelen i dag. Må sende mail på den da det ikke finnes noen nettbutikk ennå på sidene dere, men det kommer i følge de.

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Har satt på noen ekstra fendere og tamper på fortøyingen der Trudelutt ligger på midlertidig plass. Et hallgatt var røket og borte med stort hull i dollboardet som ble tapet over! Grrrr!

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Ikke i dag, naturlig nok, men hittil i april, er båten pakket ut av vinterdvalen, renset og polert, stål er renset og polert, teak er renset og behandlet med Snappy Teak Sealer, fendre er renset, gummijolla er renset, prøvetur (med motor) er foretatt, OK. Hovedrenggjøring innvendig er foretatt, så det er klart for sengetøy og andre ting som ikke overvintrer i båten.

Står fortsatt igjen endel teknisk vedlikehold og oppdateringer, men om jeg får seilene fra seilmakeren i løpet av uka er båten klar for bruk nå. Håper varmen kommer snart...

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Har endelig fått med presenningstativet hjem, startet motoren etter vinterdvalen, fått opp rekkestøtter og rekkewire, levert seilene til North for innmåling og for å sy om til fullspiler. I tillegg litt generell rydding.

Fant ikke ut hva som strømmer ut av RS232-pluggen på kartbordet. NMEA-programmene jeg testet plukket ikke opp noe... :nonod:

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...