Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

Ribbet min Labrador 15fot for alt innventar, kastet teppe og tilpasset nytt.
Satt på plass motoren 70hk Evinrude 2t koblet opp kabler, kontrollwire til gass og gear, laget nye kallasjefester til havnekallasjen, vasket og renset skroget innvendig.

Byttet plugger, gearolje og impeller, prøvestartet motoren (tok ca 3-4sek før den ruslet som ei vellsmurt klokke)

Neste på tapeten er vask og rens av seter, sidepanel, montere alt, sy ny havnekalasje, vaske og polere skrog legge på nytt bunnstoff

Ha en fin dag

Feilsøkt og funnet at neutral bryteren hadde førskjøvet seg slik at den ikke koblet inn. Justert og sprayet den med kontakt spray, nå starter maskinen som en drøm igjen :)

Har "Daycruiser", er "folk i båt", opptatt av kortsiktig glede i form av fartsrus, beryktet for å bruke den fryktelige paraplydreggen.

Montert Garmin 600 AIS. Trekt kabel til GPS antenne opp til fly, men ikke montert antenna enda, da jeg mangler crimpeverktøy for å montere coaxpluggen (BNC-plugg?)

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Sitter i Spania på siste dagen. .gleder meg til å komme hjem og ta siste sjau i noe bedre Vær en det som har vært her nede. Regn regn og atter regn

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Ferdig bunnsmørt, konstatert at plugger må skiftes og at jeg ikke hadde håndkraft nok til å løsne drivstoffilteret uten egen filtertang. :smiley: Sjøsetting nært forestående. :thumbsup:

Goodspeed

GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370,  Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370 #2

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...