Dalton Svart 29.April.2013 Link til dette innlegget Svart 29.April.2013 Fikk skrudd og limt siste panelbord i taket i går, men nå er det så rå-kaldt at videre arbeid står på vent til været bedrer seg... Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
Roger jo Svart 29.April.2013 Link til dette innlegget Svart 29.April.2013 Fylte opp vanntanken i går kveld med Vann/klorinblanning. Til rengjøring av vanntank anbefaler Lilleborg 1/2 l. Klorin pr. 50l. vann. La stå i et døgn og skyll godt etterpå. Det er samme blandingsforhold om det er stål eller plasttank. Klorin må ikke benyttes i aliminiumstank. Slapp blandningen ned på varmtsvanstanken i dag og satte fersksvanstanken på skylling. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Euklid Svart 29.April.2013 Link til dette innlegget Svart 29.April.2013 Den oppskriften har fungert fint også her, men mye av guffa sitter i rørene; jeg har skrudd opp kranene frem til det lukter godt og solid med klor i hele båten, så stengt kranene og latt det stå et døgn eller så. Noen gjennomskyllinger etterpå, så er alt på topp. Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 29.April.2013 Link til dette innlegget Svart 29.April.2013 ikke i dag, men lørdag 27.: de andre i havna bistod med å sette ut båten og legge den i plassen sin, mens vi spiste frokost i Nordfriesland. Takk til dere andre i havna Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Sanztra Svart 29.April.2013 Link til dette innlegget Svart 29.April.2013 Etterstrammet nye skroggjennomføringer av Marelon Sitér dette innlegget xLandkrabbe... nå på 8. sommer på sjøen Link to post
dieselfan Svart 29.April.2013 Link til dette innlegget Svart 29.April.2013 ...vel, siden det har snødd, sludda og hagla i stort sett hele dag så spurte jeg Dronningen pent om hun ville vaske en side på familiebåten slik at alt var klart til polering i morgen kveld og 1.Mai, hun sa ja, så nå er vi endelig igang Gleder meg fordi jeg fikk ny polermaskin til bursda'n Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 29.April.2013 Link til dette innlegget Svart 29.April.2013 Tatt av vannpumpe. Kjøpte ny, den måtte lakkeres så den ligger fin å blanksvart på benken. Monteres imorgen Sitér dette innlegget Link to post
Bodehode Svart 29.April.2013 Link til dette innlegget Svart 29.April.2013 Plagdes med justering av AQ145 forgasserne, konklusjonen ble å mote meg opp for å sjekke ventilene... kan de være ute av laget å lage krøll i suget til forgasserne??? men BP og litt kaffe fristet mer akkurat nå :-) Sitér dette innlegget Livet er for kort til å kjøre diesel Link to post
Waylon Svart 29.April.2013 Link til dette innlegget Svart 29.April.2013 Jeg har vasket støvet av min Ryds 460, sjekket tauverk, ryddet fiskeutstyret og sjekket dette, og startet opp min 9.9 Johnson. Alt fungerer, og nå er det bare å gjøre seg klar til en forhåpentlig fin sommer til sjøs. Sitér dette innlegget Jeg er en stolt båteier fordi om jeg har en liten femten foter :) Link to post
SiA Svart 30.April.2013 Link til dette innlegget Svart 30.April.2013 I dag har jeg plassert "Ronja" i båsen! Fikk tlf i bilen på vei fra jobb at nå hang hun i stroppene! Jeg endret retning til båthavna og var på plass like etter sjøsetting. Ombord og sjekket at alt var OK, satte på strøm, glødet og vred om nøkkelen. Noen få runder, så vroom! Nå gjenstår det bare vask utvendig og støvtørking innabords etter vinteren, så kan en flytte alt parget ombord igjen! Etterlengtet, har pleid å være ute ved påsketider. Nå er tida snart inne for noen anker- igjen! Vi sees kanskje på sjøen! Hilsen Sindre Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 30.April.2013 Link til dette innlegget Svart 30.April.2013 Montert tilbake ekstern antenne ice router samt montert ice router. Dette ble tatt ut i januar da vi trodde vi skulle selge båten men slik gikk det jo ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 1.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2013 Fikk 15 liter vann på dieseltanken i dag. Må skaffe pumpe og pumpe ut i morgen. Får vel skaffe ekstra filter til vannutskilleren også... Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Bonus Svart 1.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2013 Installert fjernkontroll for baugpropellen og satt på Redningsselskap (2013) merkene. Sitér dette innlegget Link to post
ToreSB Svart 1.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2013 I dag har ungene lært seg å polere. fin Karate Kid stemning ombord :) Blankt ble det også. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 1.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2013 I dag har ungene lært seg å polere. fin Karate Kid stemning ombord :) Blankt ble det også. Klassiker! Wax on - wax off! ;-) Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Møkkalasset Svart 1.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2013 (redigert) Dagen startet med stoffing. Deretter fikk jeg montert den nye ankervinsjen. Var heldig å få kjøpt en utstillingsmodell av Ilas. At den var utgått modell, passet meg perfekt for den passet jo rett på de gamle festene. 4 bolter og 3 ledninger og vips så virket alt som det skulle, inklusive fjernkontrollen. Deilig å vite at den er ny, for den gamle kranglet en del på slutten. Ilas vurderte reparasjon, men etter besiktigelse/vurdering anbefalte de at jeg tok i mot tilbud på utstillingsmodellen. Kommer nok til å bli glad for det tenker jeg. Redigert 1.Mai.2013 av Møkkalasset (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
geirmund Svart 1.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2013 Fått båten på land att, det blir ikkje vår i år. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 1.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2013 Jeg har polert den ene sia på båten i dag - mens jeg har stått og lurt på om Møkkalasset klarer å løfte Agder'n med krana si Sitér dette innlegget Link to post
beauty of aqua Svart 1.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2013 Nesten ferdig med nytt dashbord etter at jeg klarte og slipe meg gjennom teakfineren på det gamle Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
Rune Totland Svart 1.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2013 Laget nytt cokpitbord av et gammelt stuebord, har lakeringen igjen......... Sitér dette innlegget Link to post
SR400 Svart 1.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2013 Har FÅTT båten polert i dag :) Skal polere den over fenderlisten når den har kommet på vannet. Sitér dette innlegget http://nmbf.no http://baatene.blogspot.no Link to post
Bitteliten Svart 1.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2013 Gått ca 70 nm utaskjærs Montert elektronisk måkejager, strammet mannlokkene på dieseltankene, lagt på et ekstra lag golden teak på badeplatformen. Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 1.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2013 (redigert) Har nå hatt to mekkedager på opplagsplassen. Montert nye slangestusser på septiktanken. De gamle i messing var nesten helt opptæret, og ble erstattet med nytt sett i syrefast Flyttet akslingen 7-8mm lenger ut/bakover, for å få plass til bredere akselanode Montert sinkanoder Ryddet opp i slangekoblinger for ferskvannspumpe, vannfilter og ekspansjonstank Byttet grovfilter for drivstoff Sjekket dynamorem Montert LED-lampe over pentry, på toalettet og i taket i forkabinen Montert kullos-alarm i forkabinen ved utløpet fra Eberspächer'en Sjekket oljenivå på motor og girkasse Etterstrammet diverse slangeklemmer Skrapet løst bunnstoff - pluss mye trivelig preking med andre båtkæller.... Redigert 1.Mai.2013 av Arvid_A (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sanztra Svart 1.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2013 Satt inn 3x Ritar 120AH AGM Deep Cycle forbruksbatterier og 1x Exide EM1000 batteri for start, baugpropell og ankervinsj. Fjernet gamle gummilister fra motorrom og batterirom, limt på nye. Byttet 3x knotter på motorlokket Montert Marelon ventiler på gjennomføringer av samme materiale for inntak septik og uttak septik, montert på slanger med 2x slangeklemmer hver, var bare 1 på inntaket fra før Byttet rustne slangeklemmer på luftinntakene. Sitér dette innlegget xLandkrabbe... nå på 8. sommer på sjøen Link to post
Enes 44 Svart 1.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2013 Tatt service på begge motorene. Blir vel slipping og bunnsmøring til helgen (Viss det blir litt vårvær) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.