Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

Vannet bestemte seg for å stoppe midt i dusjen og der stod jeg med såpe i øynene :-(

Litt feilsøking iført håndkle sa at det var trykksensoren som hadde tatt kvelden. Koblet utenom og fikk pusset tenner og skyllt kroppen.

I morgen må det skaffes ny trykkbryter.

Hvor får man Jabscodeler enklest i osloområdet? LaSa Maskin?

bilde

Modellnummer er vasket bort, men den er relativt stor og gir god mengde vann. Noen som kjenner igjen modellen utifra bildet?

bilde

SAP -from my iPad using Tapatalk

Mvh. SAP

I dag har jeg ikke gjort annet enn å bestille anoder til Yanmar 6LPA-STP fra BoatZincs.com. Så at de skulle ha over kr 900 for et sett på 5 anoder hos Vestfold Elektrodiesel i Stokke, og da var jeg ikke sen om å bestille fra US. Hos BoatZincs.com har de nedsatt pris på et kit fra USD 49 til USD 28 nå. Bestilte 3 kit mens jeg først var i gang (1 stk til Intercooler, 2 stk hver til oljekjøler og ferskvannskjøler) x 3. Totalpris USD 85,11. Frakten ble i utgangspunktet noe høy (ca USD 60,-), men etter kommunikasjon med leverandøren lovet de å sende det US Postal Service First Class Mail for USD 23,40. Da kom alt på USD 108,51, ca NOK 630,- med dagen kurs. Da får jeg altså 3 sett anoder for nesten 300 kr mindre enn ett sett koster hos Vestfold Elektrodiesel. Noe å lure på? Vet ikke om jeg må betale toll for dette, i tilfelle får jeg prøve meg med å si at verdien er USD 28,-, men de vil vel kanskje se kvittering. Vi får se.

Førøvrig demonterte jeg alle teaklister i cockpit i går, klar for pussing og lakking. Må også pusse og lakke over endel fast teak i cockpit samt dørker, men det er ikke temperatur for lakking ennå. Jeg har ingen hast, båten ligger fremdeles på land og skal ikke ut før i månedskifte.

Carwell

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...