sjöfugelen Svart 12.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2013 Sitér dette innlegget Link to post
ovsj56448 Svart 12.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2013 I dag har jeg kjøpt båt! Blir nok vasking osv på mandag eller tirsdag. Sitér dette innlegget Link to post
KARILLA Svart 12.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2013 Kosta bort det meste av hundehår, chips, rekeskall og annet rusk. Nå er det snart å lage frokost til hele bølingen :-) Sola skinner og livet smiler når en er på tur i hyggelig selskap :-) Slenger på et bilde av herlig stemning. Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
sap_2000 Svart 12.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2013 Vannet bestemte seg for å stoppe midt i dusjen og der stod jeg med såpe i øynene :-( Litt feilsøking iført håndkle sa at det var trykksensoren som hadde tatt kvelden. Koblet utenom og fikk pusset tenner og skyllt kroppen. I morgen må det skaffes ny trykkbryter. Hvor får man Jabscodeler enklest i osloområdet? LaSa Maskin? Modellnummer er vasket bort, men den er relativt stor og gir god mengde vann. Noen som kjenner igjen modellen utifra bildet? SAP -from my iPad using Tapatalk Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
glalaks Svart 12.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2013 Kjøpte ny båt i går:) muligens sjøsetting i dag:) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
oivindg Svart 12.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2013 SAP, jeg har en lignende pumpe, riktignok et par centimeter lenger. Den heter PAR-MAX4. Sitér dette innlegget Øivind Link to post
sap_2000 Svart 12.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2013 Tusen takk Oivindg :-) Forhåpentlig er bryteren den samme. Har du handlet deler til den før? SAP -from my iPad using Tapatalk Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
oivindg Svart 12.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2013 Nei, den pumpa er vel snart det eneste ombord som jeg ikke har skrudd på. :) Oppdaget forøvrig at jeg har en PAR-MAX4 til, og den er akkurat lik din. Delenummer 31631-1092. Sitér dette innlegget Øivind Link to post
SeaSC Svart 12.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2013 Gjort klart fortøynigs tramper på bryggeplassen. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 12.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2013 Heng opp SXK vimpelen. OFF vimpelen stod vi over i år ettersom planen var å være båtløs. Og etter å ha betalt 2 år uten å bruke bøyene er jo det like greit Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 12.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2013 Vasket teakdørken med grønnsåpe. Sitér dette innlegget Link to post
Slakaball Svart 12.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2013 Denne helgen har hun fått vann under kjølen igjen, med alt det medfører.. Og min aldrende Shipmate RS 8000 nektet å fungere i mer enn et par minutter. Far må visst ha seg noe nytt.. :p Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 12.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2013 Idag har vi fått stoffet båten. Da err det bare sink og noe småelektrisk igjen så blir det sjøsetting! Sent from my GT-P5100 using Tapatalk 2 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Dalton Svart 12.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2013 Ruteramme renskrapet og pusset. Limt fast løse skjøter i rammehjørner. Kanskje montering i morgen..? Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
Carwell Svart 12.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2013 I dag har jeg ikke gjort annet enn å bestille anoder til Yanmar 6LPA-STP fra BoatZincs.com. Så at de skulle ha over kr 900 for et sett på 5 anoder hos Vestfold Elektrodiesel i Stokke, og da var jeg ikke sen om å bestille fra US. Hos BoatZincs.com har de nedsatt pris på et kit fra USD 49 til USD 28 nå. Bestilte 3 kit mens jeg først var i gang (1 stk til Intercooler, 2 stk hver til oljekjøler og ferskvannskjøler) x 3. Totalpris USD 85,11. Frakten ble i utgangspunktet noe høy (ca USD 60,-), men etter kommunikasjon med leverandøren lovet de å sende det US Postal Service First Class Mail for USD 23,40. Da kom alt på USD 108,51, ca NOK 630,- med dagen kurs. Da får jeg altså 3 sett anoder for nesten 300 kr mindre enn ett sett koster hos Vestfold Elektrodiesel. Noe å lure på? Vet ikke om jeg må betale toll for dette, i tilfelle får jeg prøve meg med å si at verdien er USD 28,-, men de vil vel kanskje se kvittering. Vi får se. Førøvrig demonterte jeg alle teaklister i cockpit i går, klar for pussing og lakking. Må også pusse og lakke over endel fast teak i cockpit samt dørker, men det er ikke temperatur for lakking ennå. Jeg har ingen hast, båten ligger fremdeles på land og skal ikke ut før i månedskifte. Carwell Sitér dette innlegget Link to post
Bateman Svart 12.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2013 Første helg unnagjort på fjorden, og alt ser ut til å fungere etter en lang vinter. Sitér dette innlegget Silver Viking 15, SeaRay Sundancer 250, Princess 366 Riviera Link to post
Trophy Svart 12.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2013 Polert litt idag... Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
glalaks Svart 12.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2013 Sjøsatt Nybåten:) den flyter ennå! Glemte mobilen så ingen bilder i dag! Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Runabout Svart 13.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2013 første strøk med owatrol D2 på dekk Sitér dette innlegget _____/| _________//// \_______________| ~^~^~^~^~^~^~^~^~^~ Link to post
Goodwill Svart 14.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2013 Sjøsatt og rigget mast, men fikk ikke startet motoren :-( Trolig noe el-feil, så nå må mekanelektriker inn til uka... Mekanikeren fra Nymo AS fant feilen, det var starteren som hadde tatt kvelden. Ny starter satt inn, så nå skal det fungere. Sitér dette innlegget Link to post
Dalton Svart 15.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2013 I går ble det ingenting gjort i båten grunnet oppstart av bassenget. Fikk imidlertid bestilt 10l med Owatrol D1... Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
harry92 Svart 15.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2013 det jeg har gjort med båten, det er at jeg gikk inn på nette for legge snekka til salgs hehe. http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=41637768 lyst på noe annet i steden for. Sitér dette innlegget Link to post
Artekno Svart 15.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2013 Vært på Biltema og kjøpt "høyttalerstoff" som jeg skal trekke opp forpiggen med etter å ha isolert opp skroget. For håpe vi slipper mer kondens nå. Sitér dette innlegget Maja - LI6522 - MMSI: 258 137 150 Link to post
Antilia Svart 15.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2013 Testet fjernkontroll på ankervinsj etter en liten lodde operasjon for å få på nye batteri holder da denne var røket. Sitér dette innlegget Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
Fjord725SE Svart 15.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2013 Monterte lensepumpe med automatisk nivåvakt. Med tanke på norsk klima syntes det å være en god ide og jeg sover litt bedre om natten. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.