Lars H. Svart 23.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2013 I dag har jeg fått på plass motorluken med ny støydemping pluss pusset og lakkert et strøk på bordet i salongen.I løpet av helgen blir det flere strøk. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
KongKing Svart 23.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2013 Var på IKEA og kjøpte overmadrass til å ha i kabinen og installerte den i båten. Blir langt bedre å sove der nå som man ikke har hundre sprekker mellom putene :-) Kk Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 24.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2013 Is_620, du er helt normal! I vår verden er det du gjør definisjonen på normal! :D:D:lol::p:p Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
oivindg Svart 24.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2013 Demonterte MicroCommander spaker og aktuatorer, og gjorde klart til montering av mekaniske spaker og kabler. Sitér dette innlegget Øivind Link to post
Chilli Solbris Svart 24.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2013 I dag skal hun på vannet!! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Polarn Svart 24.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2013 Nå driver jeg med oljeskift på maskineriet. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
is_620 Svart 24.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2013 denne tråden er egentlig morsom og rar nå skal jeg først spise middag , og så skal jeg ta meg en liten runde på årets første tur, det blir som teknisk prøvetur å regne. skal ha med meg all elektronikk ( ja- dette oppbevares hjemme - orker ikke mer tyverier ) tar med papir og blyant og tar notater, slik at jeg husker alt som er av betydning . det jeg vet om er at begge pusserne har tatt kvelden og en lanterne må ha ny pære. kan man bedre ha det Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 24.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2013 Nå er Kristin II endelig på sjøen! Vi får vår første overnatting for sesongen. Har strukket kabel til GPS og TV. I morgen skal jeg leke med ny plotter og høre på Perkins 4.236, tusle litt ut fjorden..... Aaah, endelig....... Sent from my GT-P5100 using Tapatalk 2 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Torbjørn SJ Svart 25.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2013 Byttet alle pakninger på Jabsco pumpetoalettet! "Lett" ;) Hatt mekaniker ombord for å kontrollere det som så ut om oljesvetting, men som var rester etter overhalingen. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 25.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2013 Våknet tidlig og begynte å montere ekspansjonstanken fra Jabsco. Hadde feil slangenippel til T-røret som det stod 1/2" på. Slangenippelen var 1/2 - 13mm og var for liten i gjengene (21mm). Blindpluggen som satt i T-røret målte 25mm. Rederinnen er i land nå i andre ærend og skal handle inn riktig overgang som jeg tror er 3/4" til 1/2". Dette med rørdimensjoner og gjenger synes jeg er vanskelig. Fikk også endelig CO alarmen fra Kina. Ble montert i taket ved trappen ned til kabinene ved siden av den ene røykvarsleren. SAP -from my iPad using Tapatalk Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Polarn Svart 25.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2013 Vasket ned innvendig. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Hekkbølgen Svart 25.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2013 Levert den til ny eier :-) Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 25.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2013 Fått gjort unna en del "småting". Fått montert luke til dusjen i hekken, så nå har jeg dusj på badeplatformen - bare kald vann, men holder for meg. Oljet opp der Wallasen stod, + baugspydet, her sverger jeg til Owatrol, sikkert mange meninger om hva som gjelder, men er fornøyd med den. Gjort rent motorlabbene, og gitt disse første strøk med hammerslagslakk, så ut som om de trengte ett strøk, eller to. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
oivindg Svart 25.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2013 Montert nye Teleflex MT3 kontrollspaker og kabler. Deilig å bli kvitt de elektroniske spakene, som begynte å kjøre båten uten at jeg ba om det. Litt skummelt, for å si det mildt. Sitér dette innlegget Øivind Link to post
Salt Svart 25.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2013 Båret bommen ned bakken til skipet, og montert den. En såkalt "bomtur". Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
hanto1 Svart 25.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2013 overhalt manuelle lensepumper. elendig plassering og tilkomst til disse på 880. Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 25.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2013 Monterte nye slange til manuellense pumpe, ryddet etter prosjektet, tok liten prøvetur i det fine været. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
MajorAndy Svart 25.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2013 (redigert) Sejlet dejlig tur i fint vejr. 6 knob langs kysten med udsigt til Strandvejen, Louisiana, og de mange flotte villaer langs kysten. Gåtur i Karen Blixens park og frisk fisk fra kajen. Alt fungerede, og så er det dejligt at sejle :-) Redigert 25.Mai.2013 av MajorAndy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 25.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2013 skrapet bort gammelt bunnstoff, 6 timers jobbing med hendene over hodet. Sliten.... Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
SeaSC Svart 25.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2013 Polert og renset teak, klar for olje. Sitér dette innlegget Link to post
Dalton Svart 25.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2013 Skrudd og limt panel på styrhustaket... En flott solskinnsdag, noe ryggen bærer tydelig preg av... Solid solbrent. Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
Salt Svart 26.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2013 i går og i ettermiddag: stoffa gummijolla. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
kupling Svart 26.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2013 Skiftet styrebolt med simmering,trimmsender ogtrimmbryter, bravo 3 drev. Sitér dette innlegget Link to post
cheetah Svart 26.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2013 Koblet til stereoen i dag og lyd ble det :) Sitér dette innlegget Link to post
Slakaball Svart 27.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2013 Prøvekoblet den nye vhf'en. Og forsøkte å finne beste løsning for montering. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.