Gabi Svart 20.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2013 Ryddet i reservedelsrotet til gamle eier. Kastet og sortert. Skrudd ut 2 rekkefester som var løse, boret opp hull og hivd innpå epoxy. Skal nok bli festet godt fast igjen når epoxyen har tørket. Prøvd og prøvd å finne liten lekkasje på frontvinduet nede på Balticen, håpløst å finne... Prøvd Eber D4 og lurer fortsatt på hvorfor den begynner å regulere ned i effekt 4grader før det jeg har stilt ned på, etter ca 15-20 min. Ingen feilmeldinger da. Har mange spørsmål om "nybåten"...hvor går ledning ditt, og hva gjør slange datt... Midland Neptune 100 vhf har en "a" på displayet på enkelte kanaler, men står selvsagt ikke i bruksanvisningen hva det står for... Den tar heller ikke inn på alle kanaler, den bærbare jeg har tar inn mer... Spørsmål, spørsmål... Går nok litt tid å finne ut av alt.... Sitér dette innlegget Link to post
M/B Nordheim Svart 20.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2013 Prøvd Eber D4 og lurer fortsatt på hvorfor den begynner å regulere ned i effekt 4grader før det jeg har stilt ned på, etter ca 15-20 min. Ingen feilmeldinger da. Det gjer min òg, har ikkje funne noko logisk forklaring på dette. Sitér dette innlegget Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS Diagnose: Erklært kronisk båtintressert. Link to post
Lars H. Svart 20.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2013 Dette er helt vanlig, spesielt dersom en bruker temperaturføleren som sitter i selve betjeningsenheten. Med ekstern føler stemmer det bedre. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Gabi Svart 20.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2013 Takk for tipset Lars! Jeg skal sjekke noen småting først, men finner jeg ikke noen feil skal jeg se om jeg får kjøpt OG montert en ekstern føler... Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 20.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2013 Men dette er vel egentlig ikke noe stort problem? Når en bare vet at en må stille inn på noen grader mer enn en ønsker? Jeg har en slik ekstern føler, men har ikke giddet å koble den inn i stedet for den som sitter i betjeningsenheten. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Gabi Svart 20.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2013 Men dette er vel egentlig ikke noe stort problem? Når en bare vet at en må stille inn på noen grader mer enn en ønsker? Jeg har en slik ekstern føler, men har ikke giddet å koble den inn i stedet for den som sitter i betjeningsenheten. Sålenge den er stabil i tempdifferransen kan det være greit. Jeg skal sjekke litt nærmere om nøyaktig hvordan den oppfører seg. Og hvis sensoren er billig er den vel grei å vurdere å kjøpe, men er den dyr må jeg tenke over saken. Sitér dette innlegget Link to post
BOBO II Svart 20.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2013 Fikk montert opp ny Garmin radar på targa i går.. strekt frem ledninger til plotter som var en helv..... jobb. Måtte splitte Kabelen til plotter og strømmen ellers så hadde jeg ikke fått tred kabelen i gjennom små gjennomføringer fra Fly og ned i cabinen. Først da skjønte jeg at loddebolt er greit og ha ombord. Da er det bare en liten justerrings jobb igjen. Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
Fru Jacobsen Svart 20.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2013 Solgt den Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Lars H. Svart 20.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2013 (redigert) Sålenge den er stabil i tempdifferransen kan det være greit. Jeg skal sjekke litt nærmere om nøyaktig hvordan den oppfører seg. Og hvis sensoren er billig er den vel grei å vurdere å kjøpe, men er den dyr må jeg tenke over saken Den sensoren kan ikke koste mange kronene. Den består av en PTC-motstand i en sukkerbitstor plastboks. Men hvor du får kjøpt den, vet jeg ikke. Den ble tidligere levert sammen med regulatoren som ikke hadde display, men nå leveres jo både D2 og D4 med den nye regulatoren uten denne ekstra føleren. Tidligere var det Termomarin før de gikk konk (tror jeg) som importerte Eberspächer, og i manualen var bestillingsnummeret 251774890300. Hvem som er importør nå, vet jeg ikke. Her hvordan den kobles inn sammen med den nye digitale regulatoren: Lars H. Lagt til: Ser nå at sensoren er nevnt hos Eberspächer Norge som "Room Temperature Sensor". Du kan jo kontakte dem om pris og levering? Redigert 20.Juni.2013 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Worry II Svart 20.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2013 (redigert) Solgt den Vi du snakke om det, Frue ? Hva var planen fremover ? Redigert 20.Juni.2013 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 20.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2013 Da er kartverket lagt fram samt beskrivelse av bultar og bojor til kryssarklubben. Det er noe eget med feriestart selv om det er blitt noen overnattinger allerede i lokalt farvann. Og været for bli som det blir. Ser at det er godt med båter it av Drøbaksundet om dagen. Noen har allerde startet ferien. God ferie til dere alle. Mvh to i Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
S/Y Rainbow Svart 20.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2013 Frøkna har vasket og stelt og jeg skal ned å skru ut giret etter jobb nå. Sitér dette innlegget Tidligere nick Seil-løs RS Totalmedlem Link to post
glalaks Svart 20.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2013 Frøkna vasket og rydda her også i dag... Og serverte middag;) fint det:) nå ligger vi midt på fjorden og dattera sovna! Jeg har endelig fått fylt vanntanken og vasken virker:) Ny matte ble innkjøpt i går. Litt feil med seilbåt, men men.. Likte den.. I sta så vi masse svart røyk midtfjords som så litt brannaktig ut.. Kjørte det vi klarte utover.. Men det var en gammel seilskute med en gammel motor.. Så "falsk alarm" den hadde sånn rød-gul messingpipe som så litt flamsk ut på avstand sammen med all røyken.. Nå er det rolig her:) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Slangemannen Svart 20.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2013 Har bestilt ny turboladerslange til min Bukh DV48 fra Univa AS i dag. 2262.- takk. Sitér dette innlegget Link to post
Vinke Lanke Svart 20.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2013 Har byttet kjetting på bauganker og lempet den gamle kjettingen i land på egenhånd... Ca 70 kg kjetting er ikke lett og håndere uten hjelp! Ellers så fikk jeg gjort noen innkjøp før ferien (grillkull og tennvæske) samt spleiset løkke på fortøyningstau og på tauet til 2 nye kulefendere. Det så forøvrig ut som mannskapet ombord i Astor trente på ferie, de satt ganske avslappet ombord og nøt finværet. Sitér dette innlegget Link to post
hebbelille Svart 20.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2013 i dag ble jeg omsider ferdig med montering av dreve og koblet siste resten i motor romet og sjøsatt, fik meg en liten prøve tur på fjorden før jeg fortøyde den fint i båsen sin, og etter lit rydding så skulle jeg bare sjekke at alt var bra i motor romet.... nei det var det ikke. Der var det brått blit mye vann og det steg relatift fort, heldigvis var hengeren fortsatt på bilen og jeg fikk den ned i vanne og fikk båten opp, ser jeg har vert lit uheldig og ikke fått den gummi ringen rundt svingjulskåpa skiklig på plass så den er lit i klem på den ene siden og hålder ikke tett. så da var det påan igjen... må da demontere drev og alt å løsne motoren så jeg får denne skiklig på plass. Sitér dette innlegget Draco 1700 TL - Regal 2550 LSC Link to post
Astor Svart 20.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2013 Vinke Lanke; når stikker dere svgårde? Hvor? Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Vinke Lanke Svart 21.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2013 Starter på ferien onsdag 3.juli. I år blir det svenskekysten og Danmark (Læsø). Jeg ser fram til 25 døgn med båtferie! Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 21.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2013 Støyisolert dørken, montert landstrøm og byttet trykkvannspumpe. I dag er det Daviter, motorfeste og jollemontering på lista. For en hobby Sitér dette innlegget Link to post
SR400 Svart 21.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2013 Har montert 17" Advantech touch pc som kartplotter. (i natt) Sitér dette innlegget http://nmbf.no http://baatene.blogspot.no Link to post
glalaks Svart 21.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2013 Bestilt nytt anlegg til båten. Pyle marine. Det blir spennende. Med 2x6,5" høytalere. Ble 700 inkl frakt på ebay.. Bestilte også repset til jabscodassen:) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
HansO Svart 21.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2013 Monterte på ny Kalesje i går. Glemte å koble på landstrømmen tidligere i uka slik at forbruksbanken trolig er tappet helt i bunn.....Laderen klarer ikke å få batteriene opp igjen. Ser ut at jeg har litt å kose meg med i kveld også.... Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 21.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2013 Vi du snakke om det, Frue ? Hva var planen fremover ? Hehe jeg burde kanskje snakket med noen . Jeg er rett og slett lei båt for en stund, men nå har jeg hatt båtferier hvert år siden 1988. Det begynte med en Viking 28 og sluttet med en P-45. Så planene framover er å nyte tilværelsen mer i Florida. Men at det blir båt igjen, det er helt sikkert. Men først etter en god pause. God sommer til alle gamle båtvenner Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Worry II Svart 21.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2013 Men først etter en god pause. God sommer til alle gamle båtvenner Pause er lov ! Viktig det, når man føler det er på tide. God sommer og kos deg i Florida ! Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 21.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2013 Montert stereo/dvd etter rep. Montert ekstra vindavvisere på fly Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.