Banarne Svart 5.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2013 Idag har jeg planlagt å få båten hjem i hagen slik at den kanskje kommer på vannet neste vår Sitér dette innlegget Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
Kjetil1 Svart 5.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2013 Støpt første omgang på baugspydet. Reparasjon etter båten ble påseilt mens den lå fin i hjemmehavn... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Key Freak Svart 5.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2013 Frostsikret toalett, dusjpumpe og ferskvann. Konservert motor. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
DieselDahl Svart 5.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2013 Har laget diagnoseapparat til min nybygde 350MPI motor og fått start på denne i bukk. Moro med alt som brummer :-) Sitér dette innlegget Link to post
Slakaball Svart 6.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2013 Vinterkonservert og satt på land. Rigget ned og tatt av løpende rigg. Litt enklere å bytte kabler og giver i toppen av masten når den ligger nede.. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 6.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2013 (redigert) Tatt opp jolla. Gitt denne en omgang med kjærlig vedlikehold. Brukte Muc off sykkelvask, og det fungerte svært bra. Så bra at det frister å bruke på store båten også. Smurt opp alle bevegelige deler (det er en del av de), og her er jeg igjen takknemlig for DieselDahls tips om å bruke spray greas til mc kjeder. Det funker usedvanlig bra. Trenger inn overalt og smører i lang tid. Det elektriske ble sett over og fuktsikret med universalspray. Wastegate vevtilen på turboen ble også smurt opp. Den setter seg av og til på denne motoren også. Har sett tilsvarende motorer med turbo som har vært svært varm, så hos meg er det et fast sjekkpunkt gjennom hele sesongen. Til slutt etterstramma jeg alle slangeklemmer. I morgen tar jeg jolla til importør for service og konservering (Seatronic har overtatt agentur og service på Williams inkludert han som stelte med Williams hos ex importør!) Store båten fikk skikkelig varmkjøring av hovedmotorer og hjelpemotor, bytta batteri i fjernkontrollen til landgangen og starta med å ta inn de fortøyninger jeg bare får tatt inn for vinteren fra jolla. Straks skal nytt batteri i co varsleren på plass. Koselig båtdag Redigert 6.Oktober.2013 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Antilia Svart 6.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2013 I dag ble det siste turen i solskinnet før opplag neste helg. Tømt alt av dyner og madrasser og en del puter. Ble tid til å male litt på opplags hengeren også. Snart tid for vinter prosjekter. Sitér dette innlegget Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
blue moon Svart 7.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2013 Første vinterkonservering, kjørte et par bøtter med rent vann i sjøvannsinnsuget avsluttet med siste bøtte 10l med 50%50 frostvæske. Gjorde alt selv så fikk ikke sett om det kom blått vann ut bak, er 10l nok på en VP Tamd 30a? Sitér dette innlegget 09 Sealine F37 - VP D4 260 Link to post
Tom Rør Svart 7.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2013 Lagt den ut på Finn.no Sitér dette innlegget Link to post
kointa Svart 7.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2013 nå har jeg satt inn en kraftig luftavfukter,hatt salt i kjølvannet-tatt hjem puter ol som trekker til seg fukt. Når båten er tørket ordentlig innvendig, skal den få en omgang med ozon og så skal putene tilbake til båten, og da starter jeg min båtesesong, den første på 20 år, og gjett om jeg gleder meg :-) Skal bruke høsten på å bli kjent med båten, lære mest mulig hvordan den oppfører seg i frisk vind, og hvordan den er å manøvrere da denne har den orginale rorkulten og er til tider ganske tung å holde, og da skal jeg se om det finnes en måte å løse dette på, med det originale roret. Ellers skal jeg så smått begynne å få mitt personlige preg i kahytten.men siden jeg har hatt båten 2 dager skal jeg bare kose meg i 16 oktober grader+ , Merker at jeg snart er alene på sjøen, og stillheten har senket seg i skjærgården Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 7.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2013 ...er 10l nok på en VP Tamd 30a? Nja, jeg synes det var i minste laget.. jeg avsluttet alltid med en murerbøtte med minimum 20 liter. Andre som har erfaring på dette ? Lagt den ut på Finn.no Vi vet, du er skrevet om i "Dagens Finn.." tråden :-) Sitér dette innlegget Link to post
Figaro Svart 7.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2013 Det var litt merkelig å klargjøre båten i dette fine sensommerværet med 15 + . Men godt å få tømt vv tanken, spylt septiktank med ferskvann 3 ganger, og frostsikret den og motor samt alle ventiler. Nå mangler bare burkaen. Men det får bli en annen dag. Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
Tom Rør Svart 7.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2013 Vi vet, du er skrevet om i "Dagens Finn.." tråden :-) Se der ja Sitér dette innlegget Link to post
blue moon Svart 7.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2013 Takk for svar WorryII, hadde en misstanke at det kunne være knapt. Kjører en til for sikkerhetskyd. Visste du har hatt samme motor, hva stod den i? Marex 770? Har en Skilsø 750. Sitér dette innlegget 09 Sealine F37 - VP D4 260 Link to post
Worry II Svart 7.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2013 (redigert) Marex 770, ja, hadde du sakt 15 liter ville jeg berolige deg mere.. Kan være det holder, men jeg tror du har på i snaueste laget.. Redigert 7.Oktober.2013 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 7.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2013 Har festet den nye skroggjennomføringen av bronse som går til septikken. Skal få rørlegger til å hampe resten av delene. Har demontert og renset kabler til aktertruster. Må kjøpe nye bolter da de var rustet. Bør jeg kjøpe syrefast? Eller er det dumt? Forrige eier skjønte aldri vitsen med å spraye deler med 6-66 e.l. tydeligvis. Hadde han gjort det hadde sikkert færre ting vært rustet... Sitér dette innlegget Link to post
Hekkbølgen Svart 7.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2013 Vasket og skuret med Hugo. Klar for polering i morgen eller onsdag. Fint på sjøen nå :-) Sitér dette innlegget Link to post
BMW X1 Svart 12.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2013 Har tatt på ny teakolje (snappy premium marine teak oil)innvendig i min skibsplast 660, til våren skal jeg legge på nye teakplater utvendig. Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 12.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2013 Bmw316; pusset du ned med sandpapir først? Sitér dette innlegget Link to post
BMW X1 Svart 12.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2013 (redigert) Jeg pusset ned med sandpapir først, ble veldig fornøyd med resultatet. Til våren skal jeg montere nye teakplater på badeplattformen og framme på baugen. Disse teakplatene skal jeg også behandle med teakolje. Redigert 12.Oktober.2013 av bmw316 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 12.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2013 Ja....det ble kjeeeempefint! Derfor jeg måtte spørre! Kanskje jeg kan prøve tilsvarende på min Baltic en gang! Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 12.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2013 I dag har jeg pakket inn båten, så nå er den klar for vinteren som dessverre kommer. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
sap_2000 Svart 12.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2013 Tømt vanntank og resten av systemet samt tatt med hjem det som ikke bør utsettes for frost. Sprayet Lithiumfett inn i kulekranene til skroggjennomføringene undenifra og beveget de endel etterpå. Helt ferdig polert også. Hver cm2 av gelcoaten. Har gått med noen timer de siste ukene ;-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Gabi Svart 12.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2013 Sap: DET har jeg ikke lest før. Men tenkte på det for litt siden at kanskje 6-66 ellet noe hadde vært tingen å prøve. Er Lithiumfett bedre tenker du? Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 12.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2013 (redigert) Tja. Det er vel mer vannbestandig og mer "fett" enn CRC etc. Det var hvertfall tankegangen min. Kranene gikk veldig lett og fint etterpå :-) Redigert 12.Oktober.2013 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.