Worry II Svart 10.November.2013 Link til dette innlegget Svart 10.November.2013 Har sydd ferdig de nye gardinene. Blir veldig bra ! Mye mere jobb enn hva man tror ! Sitér dette innlegget Link to post
bert Svart 10.November.2013 Link til dette innlegget Svart 10.November.2013 Morro, åssen farge ble det ? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 10.November.2013 Link til dette innlegget Svart 10.November.2013 Morro, åssen farge ble det ? :-) Mørke blå, som kalesjen. Har sydd på over 200 stk Silent Gliss, festetapper. Blir en stund til neste gang ! Sitér dette innlegget Link to post
Antilia Svart 10.November.2013 Link til dette innlegget Svart 10.November.2013 Kjøpt brukt bord til akterdekket i dag, og jammen var det ikke et BP medlem som solgte meg det. Takk til "kotnes" for hyggelig båtprat og fint bord. Sitér dette innlegget Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
Worry II Svart 11.November.2013 Link til dette innlegget Svart 11.November.2013 ..Har sydd på over 200 stk Silent Gliss, festetapper. Blir et par år til neste gang ! Sitér dette innlegget Link to post
Olepo Svart 17.November.2013 Link til dette innlegget Svart 17.November.2013 I dag har jeg fått tømt Bellaen for puter og "løsøre", bygget presenningstativ og fått på "burkaen". Fine forhold å jobbe i med rundt 9 grader og sol fra skyfri himmel . Klarte selvfølgelig å kløne det til ved montering av stativet . Skulle prøve å være smart og begynte i motsatt ende av det jeg pleier å gjøre, det endte jo med at jeg måtte demontere og begynne på nytt. Godt man ikke har større båt..., enda.... Så da er båtsesongen 2013 definitivt over for min del. Nå er det bare å hive en kubbe i peisen, åpne Finn.no og vente på våren ! Sitér dette innlegget Link to post
lippert Svart 17.November.2013 Link til dette innlegget Svart 17.November.2013 Fått på et lag bunnstoff. En søndag spart i april :) Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
REM Svart 17.November.2013 Link til dette innlegget Svart 17.November.2013 Gjort klar fører og passasjerstol, samt paddingen på fly til omtrekking i Litauen Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Pequod Svart 18.November.2013 Link til dette innlegget Svart 18.November.2013 Jobben hadde familiedag slik at vi kunne ta med barn og ektefeller og vise dem de nye lokalene vi flyttet til i juni. Siden jeg bare har førstnevnte, så dro jeg og to av mine tre unger til jobben i båten vår, selvsagt. Fortøyde ved Sukkerbiten (ikke helt lovlig kanskje, men masser av plass og vi skulle bare være bort kort tid en søndag formiddag, så jeg tok sjansen!), trasket over operataket og opp på jobben, fikk pølser, boller og brus og en kaffeknert og var tilbake i båten etter halvannen time. Fikk en fin tur hjem også! Men selv jeg innser nå at det begynner å gå mot slutten av sesongen... Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Salt Svart 19.November.2013 Link til dette innlegget Svart 19.November.2013 I dag har jeg fylt drivstoff. Første forsøk Skjærhalden marina - men der er det bare åpent ma-on-fre-lø på denne tida av året. Så videre til Herføl. Den nye maskinen D1-30 fikk kjørt seg halvannen times tid.Så sjekk på Wallas-en. Varmeappatet starter, pumpa går, men ingenting tenner. Sjekket termosikringen, men neida. Så da får jeg se etter en bruksanvisning eller en Wallas-spesialist. W 1800. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Superkul Svart 19.November.2013 Link til dette innlegget Svart 19.November.2013 https://baatplassen.no/i/topic/87847-prosjekt-scand-24-hc/page-17 Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Jori Svart 19.November.2013 Link til dette innlegget Svart 19.November.2013 I dag har jeg laget plate og støpt den på plass ved baugpropellen. Platen er for ekstra batteri som jeg skal ha fremme ved trusteren. I går støpte jeg ei plate til å ha en tank på for å samle opp dusjvann og annet gråvann. Må bytte pumpen ut, så lager en annen løsning nå. 10 l. Whale tank, med kun flottør i, skal ha pumpen separat på utsiden. I kveld står det varme på i båten for å holde temperaturen oppe for herding. Sitér dette innlegget Link to post
KARILLA Svart 19.November.2013 Link til dette innlegget Svart 19.November.2013 Tik turen ned i havna for å sjekket temperaturer. Ute -2, inne i kabin 3 og i motorrom 6 grader. Med andre ord ingen grunn til å bekymre seg :-) Det meste av varmen kommer fra sjøen. Kun en frostvakt på 200 watt i motorrom. Gleder meg til helgetur med overnatting førstkommende fredag :-)) Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
Tom Rør Svart 19.November.2013 Link til dette innlegget Svart 19.November.2013 Det høres helt riktig ut HAIK. Deilig på sjøen på denne tiden av året Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 20.November.2013 Link til dette innlegget Svart 20.November.2013 Justert ventilklaring på begge motorene. Kontrollerer motor/aksel. Ser at motoren er sunket ørlite. Oppretting må til. Rett verktøy må til. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Frode Stiansen Svart 20.November.2013 Link til dette innlegget Svart 20.November.2013 Hentet dyser hos Maritim diesel, imorgen blir det montering av dem og justering av ventiler. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 20.November.2013 Link til dette innlegget Svart 20.November.2013 (redigert) Hentet 2meter 65mm rør og varmeuttak på Posten. Tatt av propell på båten i Moss, skal til Windrace for balansering, kjøpt kantlister til fotstøtte under rattet og ny ileggsplate for bredere seng i aktercabin. Gjenstår skumgummi og stoff til plata. Prøver hos Stoff og stil på Alnabru i morgen. Hobby ! Redigert 20.November.2013 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
lgboat Svart 20.November.2013 Link til dette innlegget Svart 20.November.2013 Tur utpå i solen, tømt vanntanker for vinteren og blåst ut av dusj og kraner. Nå kan vinteren komme for alvor; blir det bikkjekaldt i lengre perioder er det bare å sette på 40wattspæra i motorrommet. Blir det kuldegrader i vannet, øker jeg med varmerør på 80 watt. God vinter! Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 20.November.2013 Link til dette innlegget Svart 20.November.2013 I morgen leveres redningsflåten inn til ettersyn og service. En grei garanti når man først har anskaffet flåte. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Båttransport D5L Svart 21.November.2013 Link til dette innlegget Svart 21.November.2013 Byttet zink på "Generalene" i kjellern. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 21.November.2013 Link til dette innlegget Svart 21.November.2013 Et herlig motorrom, Kystfareren Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Pequod Svart 21.November.2013 Link til dette innlegget Svart 21.November.2013 I går var jeg nede i båten og gjorde ferdig montering av varnekolber. Til uka får jeg impeller og filtre slik at jeg er klar til vinterkonserveringen, men jeg har tenkt å ta en tur ut i morgen formiddag og nyte sola da jeg har fri. I dag kommer jeg antakelig til å stikke ned og montere batteriladeren og sjekke temperaturen. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Båttransport D5L Svart 21.November.2013 Link til dette innlegget Svart 21.November.2013 Liker å ha det rent og ryddig i maskinrommet Astor , og det har jeg sett du liker også . Fint å se hvor mye det gir deg å holde den flotte trawleren deres ved like . Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 23.November.2013 Link til dette innlegget Svart 23.November.2013 I dag gikk båten på land for sesongen ..men satser på å komme ut før juli neste år Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
sap_2000 Svart 23.November.2013 Link til dette innlegget Svart 23.November.2013 Takk for sist Laluna :-) Fikk dere brukt den endel i år og ga det gode erfaringer? Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.