Pequod Svart 5.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2014 (redigert) I dag har jeg innledet båtsesongen 2014 med noen timer på fjorden! Gikk knirkefritt, helt uten feil, problemer eller tabber av noe slag! Redigert 5.Januar.2014 av Pequod (see edit history) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Tom Rør Svart 5.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2014 Sov ombord,monterte en sensor til for værstasjonen, og startet opp motorene. Får ikke gjort så mye jeg ønsker når båten ligger 51 mil fra heimen :-) Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 5.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2014 Har du fått luftet prinsessa når du har vært der oppe, Tom R? Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Tom Rør Svart 6.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2014 Nei, men neste gang må jeg få til det. Kom sent fredag, og holdt på med å rydde på plass saker og ting lørdag formiddag. Korte dager, og vil ikke kjøre rundt i mørket der oppe :-) Sitér dette innlegget Link to post
Tampeservice Svart 6.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2014 De siste dagene har det skjedd litt, har revet ut alt som har med septik og gjøre, de gamle slangene som var merket oil resistant oste gammel møkk tvers imellom, toalettet gikk også føyken og septiktanken har fått en real vask og kuleventil og gjennomføring fikk seg en omgang med bajonettsaga. Blir godt å møte sesongen i luktfri båt. Videre var akseltettingen dårlig så da var det bare å nappe ut akslingen, fjerne tettingen og i samme slengen fjerne cutlesslager. Burde jeg gå for cutlesslager av messing som den gamle eller er de av plast eller kompositt tingen? Tenkte å prøve Volvo kondom som akseltetting. Så var ny kalesje bestilt, mørk blå. Skal også lakke øvre del under fenderlist mørk blå som den nyere Baltic. Så sist klarte jeg omsider å få skipsregistrert båten! Mye jobb men verdt strevet. Har mange planer og mye skal gjennomføres før våren, gleder meg til sommeren. Teller ned dager..... Sitér dette innlegget Link to post
BETH Svart 6.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2014 Rubbet å bont i flere dager. Nå begynner det å se bra ut!:) Sitér dette innlegget Link to post
LykkelitenIV Svart 7.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2014 Veldig bra !!! Ser at det er en fordel å ha båten inne om vinteren :-) Sitér dette innlegget HilsenLykkeliten IV (på båtjakt) Link to post
sap_2000 Svart 9.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2014 Besøkt den og drømt meg bort om varmere tider. Kjørt varmer og avfukter. Byttet ut posene i fuktslukkerene, latt laderen toppet opp batteriene og sett over at alt er som det skal. . Kikket også bortom Trudelutt, Louise III og Hulda som vanlig når jeg er innom. Alt så bra ut :-) Sent using Tapatalk Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Astor Svart 9.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2014 (redigert) Vasket over teaken i salongen og gått over med JO-NI. Godt luktet det og rent og pent ble det. Et fabelaktig produkt som kan kjøpes for noen få kroner i dagligvarebutikken. Vil man ha bort noe "lurv" så går man over med stålull 00 sammen med JO-NI. Skitt setter seg mindre fast og i tillegg har produktet mange andre gode bruksegenskaper også. Brukertestes for Båtens Verden. Planen var en fisketur i dag men de som alltid er ute forteller om dødt hav. Mye brakkvann i fjorden etter regnværet. Redigert 9.Januar.2014 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
torbi Svart 9.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2014 Monterte taklampe av led i cockpit idag, godt lys. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Øya Svart 9.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2014 Satt inn ny Thermal Ceramic vifteovn. Båten står ute og med denne vinteren går fuktslukerene fulle kjapt. Sitér dette innlegget Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. Link to post
TomErik1972 Svart 10.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2014 Montert Ultraflex tiltstyring på Mirage`n. Sitér dette innlegget Link to post
Svensk Svart 10.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2014 Lagt på sista lagret vax. Bara bottenfärg och zink kvar sedan klart för sjösättning 1 vecka föte påsk Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 11.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2014 Rubbet å bont i flere dager. Nå begynner det å se bra ut!:) Vakkert syn. Spesielt synes jeg du hadde fått dolbordet bra. Hva er oppskriften? Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 11.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2014 Levert undervannshuset på 70hk'ern på verksted for bytte av pakninger etter at det var mye vann i olja, også har jeg montert kantfiner på skapdører til snekka. Måtte våren komme fort :) Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 11.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2014 Monterte ledlys linje på skapet under fører stol, ble fint det. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
tilplan Svart 11.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2014 Fikk for første gang liv i pumpe for sluken i dusjen, pumpe for tømming av septiktank og septikmåler. Tappet også av vanntank og begynte demontering av ankervinsj. Planen er å reparere kassa for ankertau. Fant ut at to av skruene for å løsne denne sannsynligvis sitter på undersiden av badeplatformen. Blir noe kaldt å komme til der siden båten ligger på vann. Sitér dette innlegget Link to post
Adland Svart 12.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2014 Har bestilt litt snacks i form av Ilas teleskopKrybber, Raymarine AIS 650, vannvarmer, ny tv antenne, og skal nå ut å bytte batteri, og fundere litt på montering av generator.... Greit å begynne å drømme seg vekk.... Sitér dette innlegget Har etter mange års kamp gitt opp kampen mot trefotsjuka.... Igjen.... Link to post
All In Svart 12.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2014 Besøkt den og drømt meg bort om varmere tider. Kjørt varmer og avfukter. Byttet ut posene i fuktslukkerene, latt laderen toppet opp batteriene og sett over at alt er som det skal. . Kikket også bortom Trudelutt, Louise III og Hulda som vanlig når jeg er innom. Alt så bra ut :-) Sent using Tapatalk trist med tørrdokk Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post
All In Svart 12.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2014 Bestilt ny kalesje og havnepresennign fra Docksa. Gleder meg til ny look. Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post
Lars Kirkeng Svart 12.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2014 Kjøpt nytt barometer og klokke. Ble veldig fornøyd med resultatet :) Sitér dette innlegget Link to post
Lars Kirkeng Svart 12.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2014 Kjøpt nytt barometer og klokke. Ble veldig fornøyd med resultatet :) Sitér dette innlegget Link to post
Lars Kirkeng Svart 12.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2014 (redigert) Beklager rotet her Panax, prøvde å svare når jeg satt med telefonen. De så veldig pene ut, hvor har du kjøpt de? Har no lignende men jeg får liksom ikke opp glansen i de.. Redigert 12.Januar.2014 av Lars Kirkeng (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 12.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2014 Søndag fikk jeg meg tre timer på fjorden. Etter turen prøvde jeg å tette lekkasje ved vinduet. Om det lykkes får jeg vel vite neste gang jeg er i båten... Demonterte også det gamle kokeapparatet som har stått i båten siden tidenes morgen, tok mål av madrasser i kabinen og sofa/stoler akter, samt tok med meg en treplate som jeg skal bruke som prøvekanin når jeg skal lære meg å pusse ned og lakke... Denne platen er en ekstraplate som settes over vasken under passasjerstolen når den er vippet over og kokeapparatet er i bruk. Dermed får man litt ekstra flate å jobbe på. Plata til høyre skal jeg ta med meg hjem og øve litt på... Den gamle Cook Pal-en er nå pensjonert. Må nok finne en annen løsning på plassering av det nye kokeapparet. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
beauty of aqua Svart 13.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2014 Har bestilt litt snacks i form av Ilas teleskopKrybber, Raymarine AIS 650, vannvarmer, ny tv antenne, og skal nå ut å bytte batteri, og fundere litt på montering av generator.... Greit å begynne å drømme seg vekk.... Jaja,det er godt det er noen av oss som er laget av penger. Når du ikke har flere ting og bruke penger på,så er du hjertelig velkommen ombord hos meg :-) Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.