Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

De siste dagene har det skjedd litt, har revet ut alt som har med septik og gjøre, de gamle slangene som var merket oil resistant oste gammel møkk tvers imellom, toalettet gikk også føyken og septiktanken har fått en real vask og kuleventil og gjennomføring fikk seg en omgang med bajonettsaga. Blir godt å møte sesongen i luktfri båt.

Videre var akseltettingen dårlig så da var det bare å nappe ut akslingen, fjerne tettingen og i samme slengen fjerne cutlesslager. Burde jeg gå for cutlesslager av messing som den gamle eller er de av plast eller kompositt tingen? Tenkte å prøve Volvo kondom som akseltetting.

Så var ny kalesje bestilt, mørk blå. Skal også lakke øvre del under fenderlist mørk blå som den nyere Baltic.

Så sist klarte jeg omsider å få skipsregistrert båten! Mye jobb men verdt strevet.

Har mange planer og mye skal gjennomføres før våren, gleder meg til sommeren. Teller ned dager.....

Besøkt den og drømt meg bort om varmere tider.

Kjørt varmer og avfukter. Byttet ut posene i fuktslukkerene, latt laderen toppet opp batteriene og sett over at alt er som det skal.

bilde

.

bilde

Kikket også bortom Trudelutt, Louise III og Hulda som vanlig når jeg er innom. Alt så bra ut :-)

Sent using Tapatalk

Mvh. SAP

bilde

Vasket over teaken i salongen og gått over med JO-NI. Godt luktet det og rent og pent ble det. Et fabelaktig produkt som kan kjøpes for noen få kroner i dagligvarebutikken. Vil man ha bort noe "lurv" så går man over med stålull 00 sammen med JO-NI. Skitt setter seg mindre fast og i tillegg har produktet mange andre gode bruksegenskaper også. Brukertestes for Båtens Verden.

Planen var en fisketur i dag men de som alltid er ute forteller om dødt hav. Mye brakkvann i fjorden etter regnværet.

Redigert av Astor (see edit history)

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Fikk for første gang liv i pumpe for sluken i dusjen, pumpe for tømming av septiktank og septikmåler. Tappet også av vanntank og begynte demontering av ankervinsj. Planen er å reparere kassa for ankertau. Fant ut at to av skruene for å løsne denne sannsynligvis sitter på undersiden av badeplatformen. Blir noe kaldt å komme til der siden båten ligger på vann.

Har bestilt litt snacks i form av Ilas teleskopKrybber, Raymarine AIS 650, vannvarmer, ny tv antenne, og skal nå ut å bytte batteri, og fundere litt på montering av generator....

Greit å begynne å drømme seg vekk....

Har etter mange års kamp gitt opp kampen mot trefotsjuka.... Igjen....

Besøkt den og drømt meg bort om varmere tider.

Kjørt varmer og avfukter. Byttet ut posene i fuktslukkerene, latt laderen toppet opp batteriene og sett over at alt er som det skal.

.

Kikket også bortom Trudelutt, Louise III og Hulda som vanlig når jeg er innom. Alt så bra ut :-)

Sent using Tapatalk

trist med tørrdokk

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Søndag fikk jeg meg tre timer på fjorden. Etter turen prøvde jeg å tette lekkasje ved vinduet. Om det lykkes får jeg vel vite neste gang jeg er i båten... Demonterte også det gamle kokeapparatet som har stått i båten siden tidenes morgen, tok mål av madrasser i kabinen og sofa/stoler akter, samt tok med meg en treplate som jeg skal bruke som prøvekanin når jeg skal lære meg å pusse ned og lakke... Denne platen er en ekstraplate som settes over vasken under passasjerstolen når den er vippet over og kokeapparatet er i bruk. Dermed får man litt ekstra flate å jobbe på.

bilde

Plata til høyre skal jeg ta med meg hjem og øve litt på...

bilde

Den gamle Cook Pal-en er nå pensjonert. Må nok finne en annen løsning på plassering av det nye kokeapparet.

Har bestilt litt snacks i form av Ilas teleskopKrybber, Raymarine AIS 650, vannvarmer, ny tv antenne, og skal nå ut å bytte batteri, og fundere litt på montering av generator....

Greit å begynne å drømme seg vekk....

Jaja,det er godt det er noen av oss som er laget av penger. Når du ikke har flere ting og bruke penger på,så er du hjertelig velkommen ombord hos meg :-)

mvh.beuty of aqua

achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...