Arvid_A Svart 20.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2014 Inspisert den på opplagsplassen. Tørt og fint og alt i orden ombord. Rista litt snø av presenningen. Det hadde føyka seg opp 8-10 cm på lesiden. Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 20.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2014 Byttet dårlig kabler til batteriet. Startet opp å kjørte i isen en stund før det ble åpent vann å fikk den på plassen sin Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 20.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2014 Har banket snø av presenningen, strammet fortøyninger og tatt med plottet hjem for oppgradering av programvaren. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Guzzi Svart 20.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2014 Banket litt snø av presenningen. Brukte litt tid ombord til å drømme om sommeren. Det er vel også noen en gjør med båten på denne tiden av året Sitér dette innlegget Link to post
BOBO II Svart 21.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2014 Vi har nettopp kjøpt oss ny lettstelt leilighet, så vi slipper snømåking og vedbæring. Venter på våren gjør vi dog fortsatt. I dag har jeg montert ferdig nye pakkbokser, justert notorfestene noe og montert akslinger til klemflens. Neste på agendaen før våren kommer er å montere 5 Kw vannvarmer til doene foran og for varmtvann. velkommen etter REM du kommer inn i en ny verden med leilighet. tenk og kunne slippe all bekymring med plenklipping vanning av planter og snømåking. Gjorde det samme som deg for et og et halvt år siden. Gruet meg vær gang til og komme hjem til plenklipping og rydding i hagen etter 4-5 ukers båtferie. bare den jobben tok minst 2 uker med arbeid etter jobb. Nå forlater vi heimen uten dårlig samvittighet og kan la blomster være blomster. Brukernå heller ettermiddagene på sjøen. Lykke til med ny leilighet.. Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
REM Svart 21.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2014 Lykke til med ny leilighet.. Takk for det Bergstad. Vi koser oss allerede. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Javi Svart 21.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2014 (redigert) Gratulere REM! Jeg gjorde selv dette stuntet for tre år siden. Har ikke angret. Slutt på dårlig samvittighet for alt som skulle vært gjort....... Redigert 21.Januar.2014 av Javi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 21.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2014 Gratulerer REM Artig hvor forskjellige folk er, vi flyttet ut av leilighet og inn i enebolig for snart 5 år siden og angrer ikke ett sekund,vi ville ha hage og dill dall og stor tomt for unger og alt annet jeg behøver :) Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
torbi Svart 21.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2014 en mesan er et seil helt bak på båten.dette heises opp for å holde båten opp mot vinden når man f.eks.vil ligge og fiske.fungerer best hvis man har vribar propell. mesanmasta bør monteres så nær rorakselen som mulig. Takker for et grei svar. . Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
All In Svart 21.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2014 Montert opp ny leselampe LED i messing samt en ny Parafinlampe :) Wall of fame.. Så koselig det var der inne da;-) Sitér dette innlegget Link to post
ErikN Svart 21.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2014 Hehe jo takk :) nå er jo sofa putene fjernet, men varme er på og det er rett så trivelig å bare surre rundt ;) Sitér dette innlegget Link to post
Hantoen Svart 21.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2014 I dag har jeg bestilt helt nye stoler og puter i cockpit til min Sollux 825tc. Gleder meg til våren! Fått beskjed om at puter og stoler er ferdig. Henter i morgen, spennende..... Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 22.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2014 Pusset opp akterluka og sydd nytt trekk over luka og døra. Luka hadde hull etter feste til redningsflåten. Flåten plasseres på pulpit i stedet. Slik så den ut under redningsflåten. Nå ser det bedre ut. Bare listverket rundt døra akter mangler. Ligger til lakkering. Kjøpte symaskin i fjor. Morsomt å få til slikt selv. Restestoff fra kallesjemakeren. Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Otto R Svart 22.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2014 Kjørt motor med belastning i 2 timer, samt varmeapparatet. Greit å få en skikkelig varmkjøring, alt som brukes virker bedre . Sitér dette innlegget Link to post
All In Svart 22.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2014 Doxa har vært og prøvd nye kalesjen. Litt jobb gjenstår. Dette blir knall. Ny båt med ny kalesje. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 22.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2014 Sørg for at den blir skikkelig. Som nabo er det jo jeg som ser den mest. :) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Astor Svart 24.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2014 Bestillt ny elektrisk toalett med kvern. Den gamle pumpedoen fra Jabsco skal ut. Toalettet forut lar vi ble som det er. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Eureka Svart 24.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2014 Astor, hvordan går det med nanoproduktet på teaken du testet ut? Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 25.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2014 (redigert) Etter en regnfull vinter og først snø nå de siste ukene så er jeg godt fornøyd så langt. Vi bruker nebbet til å gå ombord med så sant vannstanden ikke er for høy. Teakfargen har holdt seg godt. Vi vurderer å ta hele dekket hvis dette er resultatet til våren. Redigert 25.Januar.2014 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Svensk Svart 25.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2014 Etter en regnfull vinter og først snø nå de siste ukene så er jeg godt fornøyd så langt. Vi bruker nebbet til å gå ombord med så sant vannstanden ikke er for høy. Teakfargen har holdt seg godt. Vi vurderer å ta hele dekket hvis dette er resultatet til våren. Även vi svenskar följer denna test med stort intresse. Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 25.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2014 Vinden var nede i 13 m/s fikk da opp fisketeinene, surt utpå i dag & grov sjø. For øvrig ingen andre utpå i dag. Uansett greit og få kjørt motoren litt da det har blitt nesten 14 dager landligge. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 25.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2014 Astor; hvilken tråd er det du beskriver testen, har misset denne.....dekket ser ju bra ut ! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Hantoen Svart 25.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2014 Fått beskjed om at puter og stoler er ferdig. Henter i morgen, spennende..... Nye stoler og puter hentet. Venter utålmodig på at snøen skal gå, slik at jeg får prøvd de i båten.... Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 25.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2014 (redigert) https://baatplassen.no/i/topic/43263-grand-banks-astor-paa-tur/?p=1510246 Her testes et nanoprodukt for båtbladet Båtens Verden. Her lagt på nebbet forut og flybridgedekket og avsatsen opp dit med trappetrinn. Pr i dag ser dette fint ut. Lett å holde vedlike og tåler søl på dekket til en viss grad. Dekket blir ikke glatt. Redigert 25.Januar.2014 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Eureka Svart 25.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2014 Takker for svaret Astor. Vi har lagt nanoproduktet teakseal som selges av sandøy båtdekk på grandezzaen. Spørs om det ikke blir en durabelig jobb å få det av og deretter prøve tc til våren. Problemet er at det blir veldig skjoldete når det slites, da det inneholder fargepigmenter. Dessuten har jeg noen 30 år gamle griperekker på dekket på seilbåten som jeg pusset ned i sommer som jeg har lyst til å bevare pene. Nå ble dette litt OT, men men.. Fint at du linket til den andre tåden. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.