torbi Svart 2.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2014 www.alarmsystemer.net Fikk du til.? Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
GURIMALLA Svart 8.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2014 Tatt en tur til Strømstad.. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 9.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2014 Starta monteringen av 5kw diesel vannvarmer som ett supplement til min 6kw Ebersprecher luftvarmer. Vannvarmeren skal varme opp doene og gi varmt forbruksvann. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
All In Svart 9.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2014 www.alarmsystemer.net Fikk du til.? fant ikke for 12V. Er det eget adapter? Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 9.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2014 (redigert) Ny septikpumpe og elektrisk ombygningssett til toalettet. Ferdig montert vasket og ryddet. Greit med varmt vann ombord. Det ble kaffe med gutta i havna i dag tidlig. Alarmen V900 fra ABteknikk.no har fungert fint i mange år. Sender fire kjappe bilder når noen stikker hode inn, samt melding om strøm av/på. Redigert 9.Februar.2014 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Dora 2 Svart 9.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2014 Koblet plotter sammen med VHF. Litt famling med mange ledninger, men masse hjelp i tråder her på forumet. Sitér dette innlegget Link to post
Andicap Svart 10.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2014 (redigert) Lørdagens gjøremål; I skapet over vasken har det en gang stått en mikrobølgeovn. Denne var fjernet da jeg kjøpte båten og skapet stod åpent slik bildet under viser (tatt fra salgsannonsen) Kjøpte ett stykke farget plexiglass som ble skjært til. Skapet skal innredes til oppbevaring av kopper og fat. Til mitt bruk er dette langt mer hensiktsmessig enn å ha en mikrobølgeovn. Redigert 10.Februar.2014 av Andicap (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Andicap Svart 10.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2014 (redigert) Søndag Garmin kartplotter montert på stativ. Ikke laget plass for innfelling av kartplotter. Slik plotter er plassert her er det 0,5 cm klaring mellom gasshendel og kartplotter når en drar på. EVC-panelene samt dybdemåler er skjult under kartplotter. Ikke optimalt! ECV-paneler samt dybdemåler flyttet for å gjøre plass til kartplotter. Kartplotteren dekker akkurat over hullene som allerede var der (puh!); Kartplotter ferdig innfelt og koblet. Ingen optimal plassering, men det beste jeg klarte å få ut av plassen som er tilgjengelig. Redigert 10.Februar.2014 av Andicap (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Inter 9000 Svart 10.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2014 Montert og prøve kjørt ny Eber D4 utrolig god varmer. . Genialt med easy staryt gsm. Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
Guest Avmønstret# Svart 10.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2014 Fikk regning for båtplass i sommer. Tar det som et tegn på at jeg har fått båtplass. Et godt vårtegn :-) Sitér dette innlegget Link to post
Willing 31 Svart 10.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2014 Satt opp storseil og forseilet satt opp sprayhud og hadd første seilturen på lyngen fjorden :) Sitér dette innlegget Willing 31 Link to post
akva Svart 12.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2014 Startet vårpussen idag. Noe rep innvendig, montert kartplotter. Det er en del å gjøre. Kjøpte en Hasla 27 rett før jul. Sitér dette innlegget Link to post
Raymond Romsdal Svart 13.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2014 Fyra opp mercruiser 260 idag, Fyra på første etter 3 pump på gassen, litt rengjøring og rydding.. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 13.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2014 (redigert) Montert trådløst IP-kamera i masten. Skal utprøves og testes for Båtens Verden nr. 1-14. Den ser lovende ut. Dette er det andre domekamera jeg har utprøvd. Vesentlig bedre kvalitet enn det fra Torshov, men også dobbelt så dyrt. Fra https://www.nettverkogkamera.no/index.php?route=product/product&path=60&product_id=92 Redigert 13.Februar.2014 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Pequod Svart 15.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2014 (redigert) Fikk meg en fin tur på fredag formiddag, dro til jobben i Bjørvika og hentet nøkler til ferieleiligheten som skal benyttes i vinterferien, og tok selvsagt båten! Regnet på vei til jobben, men var oppholdsvær på returen. Passerte et par fullastede ribber på veien. Var innom Lindøya for å tanke, men kortautomaten fungerte ikke, så jeg dro hjem istedenfor. Neste gang blir det vel Kongen, for der er vel ting på stell? Uansett har dieselen på Lindøya gått opp fra 11,96 i høst til 13,55 nå... På Lindøya ligger det forøvrig ei snekke som trenger noe mer oppussing enn min... Trist syn, håper eier har tenkt å gjøre noe med den etterhvert, men slik den ligger og vansmekter nå er jeg ikke helt sikker...Blir litt av en jobb, her må nok alt av treverk kastes... Redigert 15.Februar.2014 av Pequod (see edit history) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Lovart låring Svart 15.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2014 Jo, i dag har man nesten helt tømt skuta for vann. Sitér dette innlegget Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!Hilsen Arne. Link to post
Gespen Svart 15.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2014 Nesten ferdig med badeplattform på seilbåten. Utfordring og montere alene. Sitér dette innlegget Link to post
pernod Svart 15.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2014 vasket og ryddet..... Sitér dette innlegget Link to post
Tampeservice Svart 16.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2014 Skiftet eksosgjennomføringen da den gamle var stratos i bunnen. Lakk kun under bruk når kjølevannet kom ovenifra og smalt ned mot bendet. Så helt fin ut ellers helt til jeg brukte speil og lommelykt for å se under. Skummelt.. Fikk Trosterud Mekaniske til å lage en ny. De gutta kan sveise! Bare rengjøringen igjen. Er en god del sotrester baki båten. Skiftet også cutlesslager og satte inn volvo kondom istedet for den gamle messing pakkboksen. Så var det å tre inn propellakselen. Herlig å se at båten begynner å bli komplett igjen :-) Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth 81 Svart 16.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2014 Jo, i dag har man nesten helt tømt skuta for vann. Ikke saltvann håper jeg? Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Tampeservice Svart 16.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2014 Skiftet septikgjennomføring så nå er siste "hull" i båten tettet og båten er igjen sjødyktig :) den gamle skar jeg ut med bajonettsag. Den gamle kuleventilen var tilsvarende som den nye og fungerte faktisk enda etter mange år, så å kjøpe rustfri eller komposittventil føles meningsløst. Startet motoren etter ventiljustering, fyret på halv tørn som vanlig, herlig å høre dieselpurka male som en katt. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 16.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2014 Begge drev renset og slebet i dag! Det er pinligt, men jeg er stadig i tvivl om den bedste måde at klargøre drev på og hvor meget i bund man behøver at gå. Måske skal jeg tage dette i en anden tråd.. Sitér dette innlegget Link to post
Kjellka Svart 16.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2014 Jeg har montert intervallbryter på vindusviskerne mine. Snerten sak fra Maritim, kan anbefales Veldig grei å montere Link til produktet: http://www.maritim.no/elektrisk/elektrisk-motor/vindusvisker/java-sea-intervallbryter-til-2009 Sitér dette innlegget Link to post
kointa Svart 16.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2014 siden det har blitt lagt ut imponerende bilder av div.elektroniske duppedingster, legger jeg ut bilder av mitt kontrollpanel med den nyeste investeringen til høyre. Kompasset til venstre fungerer, og har fungert som (eneste) hjelpemiddel sammen med kart ved over 50 000 Nm , og rundt 2000 overnattinger. Men selv vurderer jeg å skaffe meg en kartplotter som jeg tenkte å plassere mellom de to kompassene. Så det blir mitt tekniske prosjekt før sommersesongen Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 16.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2014 Og jeg har vært på en fin tur med båten i dag til Herdla, i vekslende vær. Klager ikke når båten nå er 100% i orden Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.