Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

Femte og nok sidste gang lak på listerne som jeg sleb ned i søndags:

bilde

Det blå genskær er vinduet i værelset, der spejler sig i lakken :-)

Ser veldig bra ut, morro når det blir fint resultat. Du får legge ut et bilde når det er montert i skuta igjen :-)

Fikk meg noen timer på sjøen, dro til Kongen og fylte tanken. Oppholdsvær mesteparten av turen. Prøvde ut den nye nettbrettholderen jeg bestilte etter tips her. Har også fått nye 2014-merker fra Redningsselskapet sammen med ny loggbok. Den siste trengte jeg jo, ettersom dagens tur var den åttende i år... :-) Fikk også vimpel fra Nidelvklubben på Facebook i posten. Om en drøy måned kommer det vel vimpel herfra også... :smiley:

bilde

bilde

bilde

skulle vise kossen eg har laget et brett (hylle) til PC,kart, brukte kryssfiner, limte på kantlister, skar ut til kabler, hengsler som kan hukes av og på, og en skråsrav som holder den i riktig vinkel, til slutt mange lag med lakk så den blir blank og fin, skal sjå om eg ikke får opp ett bilde til,

Kult! Var med og starte klubben, men er dessverre skuteløs på andre sesongen nå. Sitter padda fast i den holderen? Og er det en plate du legger løst ned på dashbordet, eller hur?

Du få logge deg inn på Facebook og søke opp Nidelvklubben! Der er det plass til både tidligere, nåværende og framtidige Nidelv-eiere! :smiley:

Padda sitter ganske fast ja, han lager jo disse på mål. Jeg ser imidlertid at med min gamle førstegenerasjonspadde, så burde kanskje holderne vært litt høyere, men jeg kommer antakelig til å kjøpe en nyere og slankere utgave etterhvert når den gamle sier takk for seg (den har nærmest fått et nytt liv etter at jeg fikk båt, og brukes nesten utelukkende om bord) og da vil den sitte som støpt!

bilde

Plata sitter løst ja, med en liten briikett under som gjør at den er noe skråstilt. Funker perfekt for meg når jeg står og kjører (noe jeg gjør 90% av tiden fordi det er mest kos). Jeg har tenkt å feste den, men er litt usikker på om jeg skal skru den fast eller feste den med borrelås. Jeg lurer faktisk på om jeg skal lage en slags skinne slik at den sitter fast, men kan skyves litt til venstre eller høyre, alt ettersom behovet. Eller jeg får bare prøve meg fram og finne den mest idelle posisjonen og skru den fast der...

bilde

bilde

Forsetter mildværet forsvinner burkaen kvikt. Skulle gjerne hatt et solgløtt eller to. Ikke mye sol i sikte på Østlandet.

Redningsskøyta på Borgen er på plass. Det samme er diesel hos Sætre marina. Det begynner å komme på plass.

Du har med andra ord du hat sett våren.

Bara gratulera

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...