All In Svart 5.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2014 Kjøpt to nye 142 ah batterier. Installerer de nå i kveld. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 5.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2014 Maskinvasket alle fortøjningerne. Med skyllemiddel. Nu er de bløde og velduftende. Sitér dette innlegget Link to post
Møkkalasset Svart 5.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2014 Tatt av burkaen og stativ. Tatt på kalesja. Innvendig arbeid i kveld. Utvendig i morgen og fredag. Sjøsetting fredag. Sitér dette innlegget Link to post
Tampeservice Svart 5.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2014 Fikk nytt båt-navn dekal i posten i dag. Venter på tosifret tall på gradestokken så skal båten lakkes og alle dekaler på plass. Deretter bærer det rett på vannet, nå er den straks klar :) Sitér dette innlegget Link to post
Tango30 Svart 5.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2014 Koblet og testet nytt ankerspill i hekken med fjernstyring og dedikert batteri. Da gjennstår det å få kapstan framme inn på den andre kanalen på samme fjernstyring. Piece of cake. Sitér dette innlegget Link to post
TM1 Svart 8.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2014 Byttet pakkbokser på begge sider, Pga. lekasje i de gamle. Klemmflensen på den ene siden manglet en skru, derfor ble flensen demontert. ny bolt til mandag håper jeg. https://baatplassen.no/bildearkiv/9/9094/p1040191.jpg Sitér dette innlegget Kamera Langesund:: http://159.130.203.241/view/viewer_index.shtml?id=0 Link to post
Bonus Svart 8.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2014 Demontert radaren og montert ny; Simrad 4G. Oppgradert systemprogramvaren til kartplotteren, Simrad NSE12 Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 8.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2014 Fikk endelig kobblet til solcellepanelet, så nå får batteriet sine første ampere strøm siden dynamoen røyk i november. Neste uke håper jeg at dynamoen også ankommer, da skal det virkelig bli vei i vellingen. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
fluefiskeren Svart 8.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2014 På slipp i går, vasking, sjekk. I dag har førstefender og resten av mannskapet (jeg), bonet,stoffet og skiftet sinkanoder. I morgen blir det sjøsetting, og båtsesongen er endelig i gang. Sitér dette innlegget Link to post
Langs land Svart 8.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2014 Lakkert båtshaken, fjerde strøk, Epfinades-lakk (tror den heter det). Sjette strøk........... Sitér dette innlegget Link to post
All In Svart 8.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2014 Det er vår...det er vår.... Burkaen av. Nye batterier på plass. Ny toppkalesje på. Ryddet og ordnet. Moahaha. Ligger an til en kanon påsketur på hele 9 dager. Sitér dette innlegget Link to post
Catch22 Svart 8.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2014 I dag har jeg begynt å fjerne x antall lag med gammel moro under vannlinjen. Alt skal vekk for så å bygges opp igjen. Tidligere eier har smurt godt på med hardt bunnstoff og primer om hverandre. Bestemte meg for å prøve KMI Greenproducts sin lim og malingsfjerner som Båtmagasinet var imponert over i en tidligere test, og den gjorde jobben. Litt for kaldt til optimal virkning, men betydelig lettere å skrape/dra av bunnstoff. https://baatplassen.no/bildearkiv/51/51751/ Fikk gjort mye på 2.5 timer Sitér dette innlegget Link to post
Patton Svart 8.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2014 I dag har jeg endelig sett litt "lys" i prosjektet mitt. Har skjært ut åpning til hekkport på min P330. I denne båten er det en hel benk mot akterveggen. Benken er delt i to og kortet inn tilsvarende åpningen til hekkporten. Jeg har limt på to endeplater av finer, godt innsatt med epoxy. Har prøvd litt forskjellig for å få en fin toppfinish, i dag så jeg endelig et ok resultat. Brukte først BTs 2 k polyuretanmaling, men uten sprøyteutstyr ble ikke finishen så bra som jeg ønsket med rull/fordriver. Jeg pusset så litt ned og har lagt på Best Marin sin gelcoatsparkel. Etter å ha pusset ned i dag (måtte legge 2 la tynne lag), rubbet og polert ble ikke resultatet halvgærnt. Manglet dessverre 800 papir, så jeg gikk rett fra 400 til 1200. Ser at resultatet kan bli bedre. Jeg skal få tak i både 800 og 2000 papir (evt 1500), for å teste ut om jeg kan få det litt blankere. Tips? Mvh Patton Her er resultatet: Close up: Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 8.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2014 Topp resultst får du etter en runde med 1500 papir og deretter Autosol. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Mckongen Svart 8.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2014 I dag har jeg vært i fjæra å sett etter takluke til båten som stormen blåst bort i natt. Fant den 200m fra båten Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 8.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2014 Var og leste av strømmåleren igjen idag, kastet inn noen tepper og utstyr som skal være i båten.Og med solen så kom også lysten til og begynne på vårpussen, så nå nærmer det seg med stormskritt har ett ønske om å være ute med båten innen 1-2 uken i april slik at påsketuren kan nytes på sjøen istedet for på hytta i år :) Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
M/S AIOLOS Svart 9.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2014 Har sjekket om mine bestrebelser med å få vinduer tette har funket, og tror faktisk at de er tett. Sitér dette innlegget Link to post
freelander2002 Svart 9.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2014 De to siste dagene har jeg fått unna - Støvesuge cabin og puter samt vaske rundt over alt i cabinen. - Montert kartlampe på passasjer siden, som også kan brukes til ekstra lys i pantry. - Montert to led lampetter til leselys i cabinen. Også montert sigarett tenner uttak for lading av mobil / covnerter 220v /150W i cabin. - Skiftet olje på drev. - Sjekket og smurt alle tre stengekranene under vannlinje. - Montert nytt sikrings-panel fra Blue Sea inne i dashbordet, samt trukket ny tilførsel 16mm2 fra batteribryter/ batteri minus til dashbordet. - Vasket skroget under fenderlisten - Trukket ny tilførsel for 12V dekkskontakt til fruen's nye Daiwa Tanacom 500 snelle ( jadda eletrisk :) ) - Ført vedlikehold logg. Håper å være på sjøen i kommende uke :) Torskefisket i Borgundfjorden frister !!! Sitér dette innlegget Polar 17 Bowrider Prototype Skibsplast 660 TDI 2.8 Gi meg et fast punkt, og jeg skal flytte jorden !! Arkimedes Link to post
MajorAndy Svart 9.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2014 Et par dage med herlige vejr har også skabt aktivitet i hjemmehavnen. Siden torsdag har jeg: Slebet hele bunden for gammel maling. Meget anstrengende for min små kontorarme! Slebet teakdækket færdigt (sidedæk og stævn) men mangler lidt finish. Monteret lister Slebet og grundet drev Bundmalet hele båden Sprayet drev Alt i alt nok 25 timers arbejde siden torsdag, men nu er jeg også træt! Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 9.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2014 Bra jobbet Major. Selv har jeg (nesten) fått montert ferdig min nye Eber vannvarmer. Mangler nå bare å kople til det elektriske fra sikringsskapet og manøverpanelet. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Astor Svart 9.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2014 Astor har konvertert og burkaen er pakket bort, Vasket flybridge og lagt på puter. I morgen tusler vi sakte mot sommerhavn på Storsand. Ser fram til noen timer på sjøen. Har ingen planer om å gå raskt nordover. Drar innom Borgen og fyller opp vanntankene før vi setter i gang med vask av skroget. Skal bli hyggelig å møte gutta på Bergesen dy igjen også. En herlig tid, våren. Nye VHF-antenner skal på plass ila uken. (Til dsc-apparatet og AISen) Sailoren har lang antenne montert i toppmasten. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Tampeservice Svart 9.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2014 Montert ny 60 L bereder og skiftet alle pærer til led. Tidligere svidde vi av 160w på belysning når alle lampene stod på fullt Nå er vi nede i noen få watt... Fyra motoren og fylt på frostvæske. Rene våren i dag :) Gir forøvrig bort en velfungerende 20-30 liter bereder uten kolbe for den som har behov for den... Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 9.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2014 Hengt opp igjen litt av presenning som løsnet under blåsten i helga. Jobbet litt med instrumentkassa som e skal montere nede Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
nomen Svart 9.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2014 Skiftet inntak til motor,samt kran og slanger. Nye dieselslanger m/ny vannutskiller. Monterte ogå ei "pumpeblære" slik som man bruker til påhengere,for å enklere lufte filter,og som nødpumpe hvis motorens pumpe skulle gå dukken. Mont.og justert ny tankmåler,vasket dieseltanken gullende ren. Skiftet impeller. Justert ventiler på motor. Begynt på å demontere eksosslanger,skal bytte ut hele strekket. Idag var det virkelig vårvær,skulle gjerne vært på vannet nå,men fortsatt mye å gjøre spesielt montering av baugpropell. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Erik Svart 10.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2014 Endelig fått montert den nye døra som jeg har laget i Vinter : Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.