Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?


Polarn

Recommended Posts

Kørte næsten 600 kilometer i dag. I bil. Frem og tilbage til Gillholms Marina i Kornhall ved Nordre Älv for at hente den sidste eksosriser som var på lager efter NW's konkurs. Henrik fra Gillholms og Rickard, der er kommet over fra Nord West er meget venlige og serviceorienterede mennesker.

 

Købte også en minikompressor på Clas Ohlsson i Nordstan og pumpede lidt trætte fendere op med den, da jeg kom hjem.

 

Nu skulle alt være klart til søsætning på tirsdag!

Redigert av MajorAndy (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Tømt begge dieseltankene, vasket de og vannutskilleren. Var ikke mye dritt i tankene, men er en god følelese å vite at alt er på stell. Benyttet samme diesel igjen, men lot det være ca 5cm med diesel igjen i kanna for å unngå å få i eventuelt dritt igjen. Lagt på flytende pakning på mannhullene, så klar for montering av lokk i morgen.

Link to post
Share on other sites

Igang med stoffing. Vel... rederinnen er i gang hvertfall hehe ;-)

 

bilde

 

For en bortskjemt "latpeis" :giggle:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Synes ikke synd på deg

Vi jobbet fra 8.00 torsdag morgen til 20.00 tordag kveld, deretter fra 8.00 til 23.00 fredag kveld med å bygge om lageret hos mitt kjære Soudal AS.

Dette medførte "ape-tendenser" hos de fleste ansatte, 1000 kvm lager i 5 meters høyde(i stedet for 3) og et firma som "skriker i smerte" etter en sinsyk innsats av folk som normalt jobber med salg.

Jeg må få tilføye at dette er ansatte som gjør en sjef nesten overflødig !

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

 

Hei!

 

Er det en slik sodablåser du bruker for å fjerne det gamle bunnstoffet?

 

bilde

 

Hvor stor flate (m2) får du gjort ren med en liter soda? sånn omtrent?

 

Ja, men den er alt for liten til å gå løs på en hel båt. Jeg skraper først og flekker med denne. Kommer til å investere i en større for det er virkelig fint å bruke.

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

 

Ja, men den er alt for liten til å gå løs på en hel båt. Jeg skraper først og flekker med denne. Kommer til å investere i en større for det er virkelig fint å bruke.

 

Ja, det virker som sodablåsing er tingen. Men tror også den virker litt "puslete" for en større båt. Hvor får man kjøpt større blåsere for soda mon tro?

Link to post
Share on other sites

 

Ja, det virker som sodablåsing er tingen. Men tror også den virker litt "puslete" for en større båt. Hvor får man kjøpt større blåsere for soda mon tro?

 

Det har jeg tenkt å finne ut i morra! :thumbsup:

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

I dag er alle sitteputene i salongen vasket, nå står det bare tilbake å få de på plass utenpå skummgummien og få pynteknappene på plass.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...