Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?


Polarn

Recommended Posts

Da var Rest I på båtplassen sin. Kom utpå i går, og Yanmaren staret lett som bare det. Alltid spennende når man er sin egen service-mann men ny maskin av fjoråret. Men da har jeg forstått rutinene :thumbsup: Pakkboksen til VP var det bare å trykke på, så sa det fffffffsst, så kom vannet, ferdig luftet og klar for prøvetur. Alle nåler der de skal ! Da er det helt ok å ha båt, vøtt ! Deilig med tur på fjorden når man nesten er alene ! Det er så veldig verdt jobben !

Link to post
Share on other sites

Har holdt på siden Jul for å montere diesel vannvarmer og lagt ei sløyfe som går via varmtvannstank og to vifteradiatorer. Sløyfa er omlag 10m. Systemet funker ikke, og jeg har nå montert alt ned igjen og returnert til forhandler som har lovet meg pengene igjen. Går nå istedet for større lader/inverter (120A/3000W) slik at jeg kan bruke vifteovner istedet. Mye enklere, og så får jeg en skikkelig lader på kjøpet, noe som vil redusere agregatkjøringa.

Redigert av REM (see edit history)

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

bilde

 

 

 

bilde

 

Montert sentralstøvsuger ombord. Den heter Sentralstøvsuger Beflexx og leveres til forhandlere av Flak Båtutstyr. Koster rundt 3400.-. Forlengersettet kommer til uken slik at man slipper å krype på gulvet for å støvsuge. Slik den er montert ombord rekker den fra forkabin til helt akter. Suger som en drøm. Ca. 2 timers monteringstid med utsparring til slangen gjennom skott. Støvsugerenheten er montert opphengt på vegg i skott.

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Har fått satt på den nye kalesjen fra Hansen Protection. Passet 100 %. Fikk forøvrig telefon fra HP at jeg får tilbake pengene for den ettersom jeg ble den heldige vinneren av gratis kalesje. :-)

 

Har også startet den for første gang denne sesongen.

 

 

I fjor

 

bilde

 

Idag

 

bilde

 

Redigert av Langskjegg (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Båtpuss fikk en brå stopp i går, tråkket feil på stillaset og falt baklengst ned ca 1,5m og landet på ryggen og slo meg kraftig på en stein.

Jeg ble observert av noen andre i havna som ringte på ambulanse, da jeg hadde store smerter.

Jeg fikk full sjekk på sykehuset, heldigvis ingen brudd, men kraftig forslått - ligger nå neddopet - så båtpuss må nok vente noen uker ?

Redigert av Otto R (see edit history)
Link to post
Share on other sites

I dag: bytta akterfortøyninger på pålene, mens båten ellers ble lufta ut. Båthavn- og geocachemopeden (trehjuling) fikk være med på den lange turen.

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Link to post
Share on other sites

Av, Otto! Faldt selv ned fra båden i høsten og slog mig betydeligt. Det er et under at det ikke sker oftere, for jeg har observeret mange på havnen, der klatrer på stiger og balancerer på sejlbåde over to-tre meter over jorden.

 

Min bådnabo satte et bræt på sit stillads med skruetvinger så han ikke kunne vælte bagover så let. Måske en ide til efterfølgelse?

Link to post
Share on other sites

Jeg har montert ny akkumulatortank for trykkvannet, og så har jeg byttet ut en utmerket regulator for solcellepanelene med en nyere og forhåpentligvis ennå mer effektiv regulator.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Har skiftet tennplugger på Optimaxen, og dermed fikk jeg et påskudd for å ta en liten prøvetur i det flotte vårværet :thumbsup:. Nå er alt klart til at Bellaen skal testes og overleveres til ny eier om en uke.

 

Riktig god bedring til Otto R som var uheldig under båtpussen. Kan være en risikosport dette her.

Redigert av Olepo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Dyttet inn et nytt 105Ah batteri til start, og flyttet det "gamle" 115Ah inn på forbruksbanken så jeg har 3x115Ah der.

Satte fast begge C-tec laderene og tenkte å koble de mot landstrømmen.

 

Er det greit å sette opp et dobbeltstikk inni skottet og sette støpslene i der?

Evt koble ladere direkte til sikring for landstrøm?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...