Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?


Polarn

Recommended Posts

I dag har jeg brukt båten for første gang i år :-)

 

Så flere "Båtplassbåter" i Middagsbukta, som var godt besøkt i dag. En flott P45 tilhørende en her inne, en nykjøpt princess med blå stripe på skrogsiden, og en haug med trawlere, så det skulle ikke forundre meg om en av dem var Karma?

 

Her er bilder fra i dag.

bilde

bilde

Link to post
Share on other sites

Søndag skiftet jeg hjullager på hengeren, dette må jo også være i orden og var svært nødvendig. De to på fremre aksling var kun slarkete,men ene bak hadde satt seg helt og det andre var sprekt i tre deler!!! Hadde vært noe å dra ut på E6-en med :-(

Using Tapatalk

Link to post
Share on other sites

I dag (går kveld) så fikk jeg imprignert kallesjen - fikk tak i Hyfotex - og tro det eller ei, men 5 min etter at jeg var ferdig - så regnet det - håper det går bra lell.

Satt på en liten hasp som holder kjøleskapdøren på gløtt når det ikke er i bruk - trenger luft.

Flyttet på ett 2kg brannapparat, og rett å slett nytt kvelden ombord.

LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl

Link to post
Share on other sites

tatt ombord sengetøyet! Oppdaget påbegynt vepsebol i forluka, og en veps som fløy sin veg da luka ble åpnet helt, og det påbegynte vepsebolet ble fjernet. Så kunne sengetøyet komme på køya.

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Link to post
Share on other sites

I dag har jeg fortsatt med polering av Bavariaen. Alt over fenderlist med unntak av targabøylen er nå ferdig polert og vokset :sweat:. Kjedelig jobb, men på tide at skuta får litt velfortjent pleie. Dessuten er det hyggelig/motiverende å se at hun fortsatt har evnen til å skinne.

 

Har nå begynt på skroget, og skaffet meg selvfølgelig litt ekstra jobb da jeg valgte å fjerne noen godt synlige BAVARIA merker som en tidligere eier har klistret på båten. Det ble naturligvis forskjell i farge og glans der merkene har sittet, så det blir nok en runde med våtsliping, rubbing, polering og voksing for å utligne farge/glansforskjell.

 

Legger ved et bilde av båten med merkene som nå er fjernet. Bildet er tatt rett etter at båten ble levert, og den er svært møkkete etter transporten:

 

bilde

Link to post
Share on other sites

På mandag kjøpte jeg ny dusjpumpe på Maritim og monterte så til helgen kan dusjen også benyttes. I går kom elektrikeren som skal montere Multiplussen og i dag starter han jobben med å montere. Ble oppdaget et par koblinger rett på batteri som skal omkobles til ledige sikringer i el-tavlen også. Vil ikke ha en eneste juse-kobling rett på noen batteripol.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Skikkelig jobb du har satt i gang her. Vi må vel få et bilde av det ferdige resultatet. :thumbsup:

Blir bedre enn ny undersøkelse vannlinjen! Veldig glatt! Bilde kommer!

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...