Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?


Polarn

Recommended Posts

Vasket og polerte litt mer på båten, nå er det bare akterdelen som står igjen. Fant ut at jeg må kjøpe en ekstra 24 mm sånn sak til å ha på pipenøkkelen min, da den største jeg hadde i settet var 22 mm. Men trenger et hakk større for å få fjernet og byttet de to sist sinkanodene på motoren. Siden den lettest tilgjengelige så ut som dette (gammel til venstre, ny til høyre...) regner jeg med at det er behov for å skifte ut de to siste også...

bilde

Link to post
Share on other sites

Vasket og impregnert trekket over flybridge med et nytt vaskeprodukt og et nytt imregneringsmiddel, hvor begge kommer i salg først neste år. Tester for TC Nano Norge AS. Mine erfaringer så langt fra denne leverandøren er meget positive. Trekket var ti år og etter behandlingen ser det ut som det tar enda noen år før vi må fornye.

Motorrommet har fått sitt stell også.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Har ikke festet bombremsen ennå, men har en slagplan. Bare 60 dager til avreise nå, så vi må få opp tempoet litt :-)

 

Sent fra min C6603 via Tapatalk

Skjønner. Oppdater gjerne tråden din om dette eller her med fremgang. Har en vag plan om å benytte meg av genoaskinne for festing av bombremsen til dekk, men vet ikke egentlig hvor lurt dette er.

 

Vi ligger antageligvis etter dere i utstyrsgaloppen og har planer om å sette ut litt før, så dere er slett ikke eneste som føler tiden går i overkant fort.

 

I kveld har jeg grublet litt mer over min tilsynelatende evigvarende saga om bauganker – tror jeg nærmer meg en slagplan nå.

bilde

bilde

Link to post
Share on other sites

Skjønner. Oppdater gjerne tråden din om dette eller her med fremgang. Har en vag plan om å benytte meg av genoaskinne for festing av bombremsen til dekk, men vet ikke egentlig hvor lurt dette er.

 

Vi ligger antageligvis etter dere i utstyrsgaloppen og har planer om å sette ut litt før, så dere er slett ikke eneste som føler tiden går i overkant fort.

 

I kveld har jeg grublet litt mer over min tilsynelatende evigvarende saga om bauganker – tror jeg nærmer meg en slagplan nå.

 

Se der ja, Rocna :-)

 

Genoaskinne ville jeg vært skeptisk til når det gjelder innfesting til bombrems. Når det jibber er det store krefter i sving. Jeg har kjøpt Selden pad-eyes med 2 tonns bruddstyrke og M8-bolter som skal festes gjennom dekk med flens på undersiden.

Link to post
Share on other sites

Jeg turte ikke å kjøre inn en gang i Middagsbukta.... Det var jo så en kunne gå tørrskodd..... Men for en dag.... solbrent i panna.... Når det gjelder båten så har jeg trent på å legge til kai idag. Startet kl 0800 fra Leangbukta og har vel ca 5-6 runder inn i egen bås. Gikk veldig greit etterhvert. Litt slitsomt alene, men øving gjør mester

Redigert av Frissy (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Sjøsatt, ville ikke starte, fant feil i start trykk knapp. Det lille metallet som skal lage kontakt var slitt vekk.. nå er det skjult tyveri sikring, får nå må den startes med skrutrekker enn så lenge. Jo, også har jeg røyklagt havna med gamle 79 bmc 1.5 min, ved 1 oppstart.. den virker skuddsikker, selv med manglende tlc.. i morgen kjøre til drøbak og båtplass.

Link to post
Share on other sites

Plukket ut en solid plugg av inntaket til toalettet. Ikke rart at pumpa slet med å få gjennom vann. Heldigvis ser impelleren ut til å være like hel. Vi har i alle fall god fart på spylingen nå.

 

Spørs om dette har sittet som et belegg i slangen, og så har det løsnet når det nye toalettet med frisk pumpe sørget for større flow. Det virket nemlig bedre de første dagene, og så har det blitt dårligere og dårligere etterhvert. Det er en markert reduksjon i diameter der slangen er koblet inn på pumpa, så det samlet seg som en plugg i stedet for å gå gjennom impelleren.

 

bilde

Øivind

Link to post
Share on other sites

Plukket ut en solid plugg av inntaket til toalettet. Ikke rart at pumpa slet med å få gjennom vann. Heldigvis ser impelleren ut til å være like hel. Vi har i alle fall god fart på spylingen nå.

 

Spørs om dette har sittet som et belegg i slangen, og så har det løsnet når det nye toalettet med frisk pumpe sørget for større flow. Det virket nemlig bedre de første dagene, og så har det blitt dårligere og dårligere etterhvert. Det er en markert reduksjon i diameter der slangen er koblet inn på pumpa, så det samlet seg som en plugg i stedet for å gå gjennom impelleren.

 

bilde

Oi, nå skvatt jeg godt. Så bildet i skarpt motlys på telefonen, og trodde du stod med en helt annen slags "plugg" i hånda, hentet fra den skitne siden av pumpa......

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...