Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

Det var vel ikke du som var underholdningen Popeye?

Badevannet er upåklagelig om dagen. Har nettopp tatt morgenbadet. Eieren i nabobåten vasker vannlinjen. Ei skurefille i den ene hånden og febrilsk visping med den andre klarer han såvidt å holde seg flytende. God underholdning under frokosten .

Med nyervervet stålbåt mangler det ikke på gjøremål, men det er nå kjekt å pusle litt mens man ligger i uthavn også da :) Fikk montert trådløs fjernkontroll til ankervinsjen... så legger nå bort spriralkabelen. Den kostet hele 60 kroner på dx.com :)

Monterte også LED-utelys på dekk for litt lys på sene nattestimer samt monterte 3 70Amp batterier som erstattning for et defekt 150Amp. Med 210Amp forbruksbank pluss startbatt på 150Amp så håper jeg det gå greit å ligge ute litt.

I morra må jeg flytte 220v/1000w konverteren ned under dørken for den bråker (viftestøy) for mye...

Reparasjon av kretskort til Wallas dieselvarmere.

https://baatplassen.n...hp?product=5533

Vaska masse måkedrit jeg også. Uvanlig mye i dag.. Store klumper!

Så ble det en liten solskinnstur. Nå sitter jeg inne å hører regnet utenfor. Venter på oppholds så jeg kan gå til bilen...

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Fikset det ene blusset på gasskomfyren. Det slukket så fort man slapp bryteren. Gjorde den samme øvelsen som Tobixen har beskrevet i en annen tråd. Nå brenner det som det skal. :-)

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Gummihjulet på kjettingrulla har delt seg slik at kjettingen kiler seg fast når ankeret skal ut. Prøver å finne en ny rulle gjennom lokal leverandør.

Har ellers hatt en problemfri båtsommmer.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...