geirmund Svart 20.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2014 fått anna i hus, for litt oppgradering i vinter Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 20.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2014 Sjekket tilstanden ombord etter avisartikler om innbrudd, hærverk og overnatting i flere båter på min brygge i Leangbukta. Alt vel med båten, heldigvis. Tok med dyner, puter, tepper og alt annet som kunne gjort det behagelig for en ubudt gjest. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Pequod Svart 20.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2014 Ute på fin liten tur i båten etter jobb. Rakk drøye halvannen time før mørket kom. Stille sjø og oppholdsvær. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Frissy Svart 21.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2014 Idag er service tatt på motor.Båten ble nøye vasket for en god uke siden så idag ble det bytte av olje, girolje, filtere og kjøring med ferskvann. Fikk også toppet opp litt med hydraulikkolje, samt smurt opp alle smørepunkter. Sjekket for lekkasjer og toppet batteriet. Da er det å få båten inn i låven og vente på våren....... Sitér dette innlegget Link to post
tekniker3 Svart 21.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2014 Jeg har montert låseklips på lukene idag. I morgen skal jeg konstruere brakett for en kodelås på døren. Planlegger å ligge til kai og med 3 åpne luker og åpen dør frykter jeg at PC en og barskapet blir tømt. Har hatt båten i 30år, det var ingen rumenere i norge før som lusket rundt... Sitér dette innlegget Link to post
Navic II Svart 25.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2014 Jaja, idag fiska vi opp båten på land, så da er sesongen offisielt over for min del. Litt knotete ettersom jeg har lagring innendørs et par mil fra havna, så jeg måtte få den krana opp på lastebil, og frakte den opp til lagring, for så å krane den ned på opplagshenger, og deretter kjøre den inn i lokalet med min egen bil. meeeen, alt går. ;) Da blir det innelagring, service og litt småplukk i vinter, så får vi se om dette er siste turen jeg hadde med denne. vurderer å kjøpe større båt til neste sesong, så om noen brått får lyst på en 9200 Dynamic m3ed KAD44 så får dere skrike ut. :) Veldig usikker enda, for jeg er strålende fornøyd med båten, men størrelsen på familien tilsier at jeg burde ha mer plass neste år. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 25.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2014 (redigert) I dag er båten tømt for sengetøy, klær, elektronikk, matvarer og ellers alt som ikke er bra å oppbevare i båten under vinteropplaget. Så nå er dessverre sesongen slutt for oss. På mandag får jeg ringe til havnen og avtale opptak, og i løpet av uken står nok Trudelutt trygt på land. Men i mars/april er det på'n igjen. Vi gleder oss allerede! Redigert 25.Oktober.2014 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
goorf Svart 25.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2014 Mens folk landet rundt tar opp eller pakker inn båtene siden tok jeg meg en seiltur :) Moldefjorden :) Sitér dette innlegget Link to post
Maruma Svart 25.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2014 I dag har jeg gjort alt klart for vinteren. Holder nå på med vask av kalesje :-) Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 25.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2014 Fikk fraktet "storbåten" hjem med kranbil etter 11 års lagring på land ved båthavna.. kankskje det nå blir et håp om å mekke båten ferdig litt kjapt. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
sap_2000 Svart 25.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2014 Polert litt mer, men det var i overkant høy luftfuktighet etter de siste uker med regn så ga meg da det gikk trått. Avfukteren får kjørt seg om dagen. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Sjøbliss Svart 25.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2014 Vaska båten, monterte TV i kabinen så ungene blir litt roligere. I morgen er det innvendig vask og støvsuging. Må pakke ferdig alt pikkpakk og til helgen blir det opptak og lagring. Skulle gjerne hatt båten i hagen jeg også! Mye man kunne gjort ila vinteren da, men det er ikke plass til det her hos oss. Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Elise Svart 25.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2014 Nå er ny båten på land, stort sett bare dekking igjen så kan vintern komme.. Sitér dette innlegget Link to post
Hekkbølgen Svart 25.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2014 Kjørte en god tur for å få motoren sikkelig varm. Deretter skiftet olje og oljefilter og sjekket dieselfilteret, som så helt fint ut :-) Sitér dette innlegget Link to post
guddal Svart 25.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2014 Vært nede i havna og sjekket båten etter noen dager vekke på jobb. Så tok vi ei øl på akterdekket, i sola. Ikke verst. Sitér dette innlegget Link to post
ashfirelate Svart 25.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2014 Nå er ny båten på land, stort sett bare dekking igjen så kan vintern komme.. Har sagt det før, men må bare si det igjen; Steike for en flott båt du har fått deg! Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 25.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2014 Som allerede sagt, er båten tømt for alt som ikke skal være ombord på land i vinter. Nå ligger dyner, puter, klær, bøker og papirer utover i biblioteket i 2. etg. Og fuktighetsmåleren steg med 10% da ting ble pakket ut! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
aileenll Svart 25.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2014 I dag ble with'n og GH'n kjørt i ferskvann. Da står det igjenn å kle dem med gummien! Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
Salt Svart 25.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2014 sjekket fortøyningene før høyvannssesongen. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Lars H. Svart 25.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2014 Jeg slakket også opp fortøyningene fremme. Båten ligger mellom utliggere som er festet i land, og tampene fremme var farlig stramme, selv med gummipikker. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Benji Svart 26.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2014 Da har jeg gjort meg ferdig etter motorbytte. Hentet båten om onsdagen for forhandler, hadde bare tid til å gå den hjem. Fredag begynte jeg med å legge opp til nytt bryterpanel, flytte BM - 1 måleren, ta bort gamle ledninger til voltmeter/temperaturmåler - da dette nå ligger i Yanmarpanelet. Fjernet den gamle giveren til dieselmåleren, og montert ny + instrument. Denne og alarmen til vann i kjølsvinet er også flyttet. Skjært til en helt ny plate til instrumentbordet (j... mye støv) I dag har jeg gjort unna restene, og vasket båten ned igjen, så nå er vi klare for vintersesong. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Guzzi Svart 26.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2014 Ikke akkurat den beste dagen for å legge på presenning i dag, siden det har blåst ganske friskt. Men nå er den på plass, og Subaruen har fått på vinterskoa. Da er det vel bare å vente på våren. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 27.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2014 I helgen polerte jeg meg ett hakk nærmere senebettennelse ;-) Tok alle flater på FB og forut. Har igjen overbygget og innvendige skrogsider rundt gangveien. Skroget tok jeg noen uker tidligere. Godt med alt som er gjort, men Gud bedre så mange timer det går med når hver cm2 skal taes. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Lars H. Svart 27.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2014 I dag har jeg bestilt opptak for i morgen kl.1400, - uhaæææ! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
is_620 Svart 27.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2014 jeg har kun bært presenningen fra bilen inn i garasjen og etterpå prøvde jeg å betale regninger i nettbanken, men det funka ikke idag og heller ikke igår . tester med dette innlegg her for å se om det er mere rart hos meg Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.