Bonus Svart 29.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2014 (redigert) Så du legger "skylden" på barnebarna ett par år Bonus .. Neida Benji, "skylden" legger jeg helt og holdent på barnebarnas foreldre som ikke har tatt mine meldinger om at fødsler - barnedåper - konfirmasjoner ++ må legges utenom båtsesongen, alvorlig For neste sesong har jeg sagt at vi kommer til å bli borte minimum fire uker sammenhengende i sommerferien, på steder uten mobildekning, og vi kommer til å slå av VHF'en NEMLIG! Redigert 29.Oktober.2014 av Bonus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 29.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2014 . Der kom han i snakk med en som likte båten hans. Så dermed solgte han båten der og da og tok toget hjem til Drammen og kjøpte seg en et par og førti for Princess. Det synes jeg sprekt gjort, og sikkert godt for helsen hans også. Eller begynner flere pensjonister og ta opp livs-lån. Dvs at banken sitter igjen som deleier i bolig når siste man rusler. Og arvinger pleier og få det de trenger. Ellers, ingen lommer på lik-skjorten Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
baatsman Svart 29.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2014 Bonus, du har sagt at : Eneste unskylding for ikke å være på fjorden en helg mellom april og oktober er eget dødsfall. Siste nye nå er: Fødsel i Windy. Eneste båten som er like sterilt som et sykehus Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Bonus Svart 29.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2014 ... Siste nye nå er: Fødsel i Windy. Eneste båten som er like sterilt som et sykehus Sannelig baatsman, det har jeg ikke tenkt på ... Men, la det bli en hemmelighet oss imellom, så ikke noen foreldre får noen tanker ... Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 29.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2014 Ellers solgt plotter. Og bestilt hekkthrustler og en Raymarine 125 Plotter. Motorer er vinterkonservert, og til helgen tas vaccum toaletter, VV bereder og resten av VVS systemet. Samt vaske båt. Teppe er tatt ut og skal byttes til en støvfri farge. Vinter kalesje er satt på. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
baatsman Svart 29.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2014 Bonus, steril kan også bety at båten er utrolig REN og PEN :) Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Bonus Svart 29.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2014 Bonus, steril kan også bety at båten er utrolig REN og PEN :) Sitér dette innlegget Link to post
Kaskazi Svart 29.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2014 Har hatt ZodiacPro 12 Man rib med Evindrude 75 hk e-tec motor på service i Sverige. Der var det noen ganske andre priser enn i Norge! Service inkl. innlegging av ny motorprogramvare og måling av ladning: 2.150 SEK = 1935 NOK! Bytte styrekabel (inkl. styrekabel): 3150 SEK = 2875 NOK. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 29.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2014 (redigert) Eller begynner flere pensjonister og ta opp livs-lån. Dvs at banken sitter igjen som deleier i bolig når siste man rusler. Og arvinger pleier og få det de trenger. Ellers, ingen lommer på lik-skjorten Nå er vi vel langt unna trådens tittel, men det du nevner har jeg tenkt mye på. Vi har ingen barn og kunne godt tenkt oss en ordning med å "selge" boligen til banken og kun leie den. Jeg har faktisk vært i møte hos den lokale banken, men det er visse problemer for den lengstlevende (fruen som er 9 år yngre enn meg) med å få en slik trygg ordning. Har du noen gode linker med mer om dette? Slik vi har det nå, er økonomien helt OK med rundt xx utbetalt i måneden for oss pensjonister. Men det brukes stort sett opp hver måned. Redigert 29.Oktober.2014 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
baatsman Svart 29.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2014 Nei link har jeg ikke. Og heller ikke erfaring med det. Men en slektning som har gjordt det i forbindelse med et arveoppgjør. Og det betyr att du tar opp et lån som er på en % del av boligen som både du og banken er komfortable med. Normalt sett vil boligen stige, som gjør at den lengstlevende har mulighet for en runde 2. Det viktigste er og ha full kontroll på situasjonen. Og ikke ta en Vollevik. Kona mi ønsker at vi betaler hardt ned og er forsiktige, slik at gullbarna skal være sikret om noe skulle skje. Men skjorten min har ikke lommer, og det er usikkerhet rundt pensjonen når vi blir gamle så alt kan reforhandles :) Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Catch22 Svart 29.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2014 I dag tok jeg siste tur før vinteropplag. En 3-timers "tour de Jæløya" i nydelig solskinn. Med meg på turen hadde jeg min mormor på 83 år som er på besøk fra Lofoten. Knalltur som både hun og jeg kommer til å huske lenge Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 29.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2014 Til tross for flott høstvær i dag ble det ingen tur på meg i dag....? Årsaken er at jeg har nattvakt og dermed har sovet meg gjennom dagen... Får heller håpe på bedre vær til helgen! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Byomsen Svart 29.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2014 Nå er vi vel langt unna trådens tittel, men det du nevner har jeg tenkt mye på. Vi har ingen barn og kunne godt tenkt oss en ordning med å "selge" boligen til banken og kun leie den. Jeg har faktisk vært i møte hos den lokale banken, men det er visse problemer for den lengstlevende (fruen som er 9 år yngre enn meg) med å få en slik trygg ordning. Har du noen gode linker med mer om dette? Slik vi har det nå, er økonomien helt OK med rundt xx utbetalt i måneden for oss pensjonister. Men det brukes stort sett opp hver måned. Jeg er på ingen måte ekspert på området og kan nok ikke være særlig til hjelp, men etter hva jeg har blitt fortalt så kan det gjøres på følgende måte: Du selger boligen til en investor, men i kontrakten har du en klausul om leie/bruksrett så lenge dere lever. Dette kompenseres med en månedlig leiepris/kompensasjon på kr xx. På denne måten får du frigjort kapital, samtidig som en investor får en potensielt fremtidig gevinst. Et lite, veldig forenklet tankeeksperiment: Salg av bolig gir frisk kapital på kr 3.000.000,- leiepris pr år 120.000,- Antatt resterende levetid i boligen er 20 år. På denne måten kan man nå "kose seg" med kr 600.000,- og videre allerede ha avsatte midler til leieutgifter de neste 20 år. Tør man gamble på at man havner i en omsorgsbolig eller lignende om 10 år så kan man "kose seg" med 1.200.000,- Sitér dette innlegget Link to post
Hekkbølgen Svart 30.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2014 Velfortjent tur etter oljeskift :-) Sitér dette innlegget Link to post
Mille II Svart 30.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2014 (redigert) Det der var et koselig bilde catch22. Ser ut til mormor koser seg bak rattet :-) Redigert 30.Oktober.2014 av Mille II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ludde Svart 30.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2014 I dag har jeg tatt siste rest av servicen på mine to VP 63P. Byttet diseselfilter, forfilter, renset forfilterglass, byttet luftfilter og veivhusfilter. Olje- og bypassfilter og olje er allerede bytter, i tillegg til gearolje på ZF kassene. Ganske fornøyd med å ha fått gjort alt selv, for første gang på denne type motorer Nå gejnnstår VV-bereder og ferskvann, så konservering og burka, og vips er det vinter.... Sitér dette innlegget Hilsen Ludde Link to post
baatsman Svart 30.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2014 Bra Ludde, da regner jeg med at du er ferdig med vvs delen i morgen. Og stiller klar og utvilt lørdag morgen på Hvaler. Kan bare begynne før jeg har kommet. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
KARILLA Svart 30.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2014 En liten tur. Heiv ut et snøre og fikk litt sei. Eller som Henning Kvitnes sier det: en god dag kommer aldri dårlig tilbake Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
Ludde Svart 30.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2014 Sorry Baatsmann. Lørdag er planen å ta resten på min egen båt, men kjenner jeg deg rett fikser du det helt fint på egen hånd Sitér dette innlegget Hilsen Ludde Link to post
baatsman Svart 30.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2014 (redigert) Sorry Baatsmann. Lørdag er planen å ta resten på min egen båt, men kjenner jeg deg rett fikser du det helt fint på egen hånd OK da :) . Men ser du har stått på skikkelig. Flink du :) Redigert 30.Oktober.2014 av baatsman (see edit history) Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Olepo Svart 30.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2014 I kveld har jeg tappet varmtvannstanken, drenert vannsystemet og demontert dusjhode på badeplattformen. Har også satt på lading for å topplade batteriene før kulda setter inn. Litt uheldig med plasseringen på opplagsplassen, så det ble et ganske langt strekk til nærmeste strømuttak... Var litt kjølig i kveld, så Mr. Eber måtte trykkes i gang. Fyret nok for både meg selv, kråka og måkene, men det ble raskt behagelig temperatur i cockpit og motorrom. Jeg har i løpet av kort tid fått et meget godt forhold til denne Eberen . Det er forholdsvis grei plass i motorrommet til tross for at båten er bare 25 fot... (Ser at jeg bør få vasket litt også før vinteren). Vel å merke etter at kasse for støyisolering er delvis demontert. Så nå gjenstår det snart bare å få tak i et egnet presenningsstativ og få på burkaen ! Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 30.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2014 (redigert) Rakk en liten tur på fjorden etter at jeg hadde våknet etter nattvakt. Var nesten blitt mørkt før jeg kom meg utpå, men kjørte rundt i stille sjø og sugde inn den spesielle stemningen det er å kjøre i mørket. Det virker som om hele fjorden og livet selv på en måte trapper ned og legger seg i et rolig leie. Hadde jeg hatt andre folk om bord ville jeg følt det som om jeg måtte hviske, for det er en trolsk stemning på sjøen i mørket. Og så vakkert det er med lysene fra byen! La og duppet ved Lindøya da Stena Saga kom forsiktig inn i full lysmundur. Tok meg litt kaffe og kjeks og bare kjente roen sige inn. For en luksus å kunne være på fjorden i slike forhold! Redigert 30.Oktober.2014 av Pequod (see edit history) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
REM Svart 30.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2014 Har hatt en kallesjemaker til å skreddersy ny vinterpresenning til flybridge. Ble laget i beige originalfarger og stoffet var relativt tykt og gummiert slik at snø skal skli lett av. Førsteklasses arbeid av kallesjemaker og super passform. Beklager dårlig bildekvalitet da bildet ble tatt med Iphone i halvmørket. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
KARILLA Svart 1.November.2014 Del på Facebook Svart 1.November.2014 Vaska og rydda litt innvendig, montert ekstra høytalere i kabinen. Valgte og seriekoble høytalerene og ikke paralellkoble da jeg fryktet at forsterkeren ville takke for seg med 2 omh. Fungerte bra undertest spillingen, noe som er et godt tegn. Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
wabby Svart 1.November.2014 Del på Facebook Svart 1.November.2014 Konservert motor i regnvær, har også funnet ut at det er et helvete å ha båten på kommunal havn. Gjør det utrolig vanskelig mtp å jobbe med den. Neste vinter må jeg se på mulighet for innendørs lagring, eller få den nærmere hjemme. Får jo ikke gjort noe med den om vinteren. :( Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.